Britanicii de la McLaren s-au aflat în piin avânt în ultimele săptămâni în așteptarea momentului în care standul propriu de la Salonul Auto de la Geneva urma să găzduiască lansarea celei de-a doua generații a modelului care reprezintă gama medie de putere și performanțe Super Series a constructorului din Albion. Iar după o serie de fotografii teasere și de imagini scăpate mai mult sau mai puțin involuntar pe internet, avem astăzi în față primele imagini cu noul McLaren 720S, înlocuitorul de drept al lui 650S, care astfel este scos la pensie.
McLaren 720S: date esențiale
● Noul 720S se va situa în gama McLaren între gama Sport Series (540C și 570S) și gama Ultimate Series (McLaren P1).
● McLaren: "720S are pretenția de a fi cel mai complet supercar aflat astăzi în vânzare".
● Numele modelului vine, așa cum ne-a obișnuit constructorul britanic, de la puterea dezvoltată de motorul pe care-l oferă. În acest caz, vorbim de un V8 twin-turbo de 4.0 litri amplasat central care dezvoltă 720 CP și 770 Nm. Transmisia este o automată cu 7 rapoarte. Puterea este transmisă în totalitate către roțile din spate.
● Performanțe: 0-100 km/h în 2.9 secunde și 0-200 km/h în 7.8 secunde. Viteza maximă: 341 km/h. McLaren 720S frânează de la 200 km/h la zero în 4.6 secunde, acoperind 117 metri în acest timp.
● Structura și părți din caroseria modelului britanic au ca bază de concepșie fibra de carbon, proiectarea fiind realizată astfel încât mașina să ofere durabilitate și rigiditate la nivel înalt. Acolo unde a fost nevoie de metal, McLaren a folosit aliaj din aluminiu.
● La interior, McLaren 720S utilizează materiale de top asamblate și cusute manual într-un habitaclu orientat în mod evident spre cel de la volan. Pielea fină, Alcantara și aluminiul texturat sunt principalele elemente vizibile în cabină. McLaren 720S nu rămâne în urmă nici la capitolul tehnologie, folosind două display-uri pentru a "comunica" cu cel de la volan: unul ia locul ceasurilor analog, celălalt e așezat vertical pe planșa de bord.
● McLaren oferă trei niveluri de echipare: Standard, Performance și Luxury.
● Prețul de pornire al modelului este de 240.000 de euro în Marea Britanie (208.600 de lire sterline). Livrările către clienții intersați încep în luna mai 2017.
Ca o paranteza, asta apropo de performantele excelente ale modelului, in '95, Espace F1 cu 3.5 l si 800 cp avea acceleratia mai buna ca modelul din articol: 6.9 sec pentru 0-200 km/h. Acum 22 de ani cu mai mult sau mai putin o cutie de monovolum.
Bravo McLaren , bravo AM ,multumiri domnului Mircea Mester . Scurt dar cu un cuprins Superlativ.
Cum ... sa te mai gandesti la Golf TDI si 2.0 pe langa asta?!
Imaginatia mea imi zice ca aduce a Honda NSX si poate ca nu intamplator s-au aliat in F1