Cerinţele mai stricte privind emisiile de CO2 aplicate maşinilor vândute în Europa după 2020 vor tripla cantităţile de aluminiu cumpărate de producătorii de automobile, spun cei de la Novelis, cel mai mare furnizor de aluminiu sub formă de foi pentru constructorii auto.
Esential
1825
este anul în care a fost produs pentru prima dată aluminiul în formă de metal (cu numeroase impurităţi), opera danezului Hans Christian Ørsted, cu toate că Friedrich Wöhler, omologul său german, a dezvoltat o metodă mai bună de izolare a aluminiului.
Novelis, cel mai mare furnizor de role de aluminiu pentru producătorii de automobile, previzionează triplarea vânzărilor până în 2020 pe fondul noilor norme de emisii din UE.
Debnarayan Bhattacharya, vicepreşedintele Novelis, a declarat că producătorii de automobile vor folosi din ce în ce mai mult aluminiu pentru viitoarele lor modele cu scopul de a le face mai uşoare şi mai economice. Derek Prichett, vicepreşedintele departamentului global de reciclare al Novelis, anunţă o creştere de cinci ori a utilizării aluminiului în construcţia de
caroserii de autovehicule până în 2020, fiind previzionată o cantitate de 1.8 milioane de tone pe an doar pentru industria auto. Pentru ca această valoare să fie mai uşor de pus în balanţă, producţia globală de aluminiu în anul 2005 a fost de 31.9 milioane de tone, fiind cel mai popular metal din lume după fier. Acesta din urmă era produs în anul respectiv în 837.5 milioane de tone. Aproape toate formele de aluminiu disponibile pe piaţă reprezintă un aliaj al metalului, metalul în forma sa pură fiind utilizat doar în situaţiile în care rezistenţa la coroziune şi maleabilitatea sunt mai importante decât duritatea.
Aşa arată ”foile” din aluminiu livrate constructorilor auto pentru a realiza piese de caroserie din ele.
Ford F-150: gigantul american ajunge la a 13-a generaţie
Cei de la Novelis sunt furnizorii americanilor de la Ford, care au lansat pe piaţă un model cu caroserie din aluminiu, noua generaţie a lui F-150.
Respectivul pick-up este cel mai popular model al mărcii în America de Nord şi reprezintă o provocare pentru dealerii mărcii cu ovalul albastru, deoarece service-urile lor au necesitat reutilări pentru a permite reparaţii la nivelul caroseriilor din aluminiu, iar tehnicienii au avut şi ei nevoie de instrucţie specializată. Datorită noii
caroserii, F-150 promite să nu ruginească niciodată şi să fie mai uşor şi mai economic decât orice alt pick-up full-size de pe piaţă.
Aluminiul este al treilea cel mai abundent element de pe Pământ după oxigen şi silicon. Metalul reprezintă 8% (în greutate) din suprafaţa solidă a Planetei. Până de curând, era folosit cu precădere în industria auto pentru producţia de jante.
Aluminiul are o treime din densitatea oţelului, dar poate să ajungă mai rezistent decât acesta dacă este tratat special.
Specialiştii din industrie spun că densitatea redusă a acestui material permite şi folosirea unui strat mai gros, lucru care nu afectează masa piesei rezultate în mod negativ faţă de o echivalentă din oţel, deoarece suprafaţa ar trebui să fie de trei ori mai groasă decât echivalentul din oţel doar pentru a-i putea atinge masa. Diferenţa poate fi compensată rapid printr-un aliaj sau prin tratarea termică specializată a aluminiului. Până de curând, popularitatea aluminiului în construcţia de automobile a avut numeroase piedici, deoarece sistemele computerizate de proiectare a vehiculelor erau configurate pentru oţel şi alte materiale feroase, iar inginerii au avut nevoie de o nouă generaţie a acestor sisteme pentru a putea progresa în această direcţie.
Via AutomotiveNews (înreg.) | Forbes
Comentarii (3)