Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Noul şef al Grupului Volkswagen a confirmat într-un interviu acordat publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung că cele 11 milioane de maşini pe care este instalat software-ul care poate manipula testele de emisii vor începe să fie rechemate în service începând cu luna ianuarie 2016. Procesul urmează să fie finalizat pentru toate maşinile implicate până la sfârşitul anului viitor.
"Dacă totul merge conform planului, putem începe să rechemăm maşinile în luna ianuarie. Toate maşinile ar trebui să fie reparate până la sfârşitul lui 2016", a declarat Muller pentru publicaţia germană.
Deşi nu există încă detalii legate de soluţiile pe care le va găsi Volkswagen pentru repararea problemelor, Muller a confirmat pentru jurnaliştii din Frankfurt faptul că cele mai mult maşini vor fi rezolvate printr-un simplu update al software-ului de gestiune a motorului, în timp ce altele vor avea nevoie de ceva mai mult decât atât. Nu se cunosc încă detalii foarte clare legate de întreaga operaţiune, însă temerile unor clienţi care susţin că maşinile pe care va fi reinstalat software-ul ar putea pierde din putere şi performanţe nu sunt încă lămurite de oficialii germani.
Bloomberg: "Soluţie excepţională: schimbarea maşinii afectate"
Planul complet de rezolvare a problemei trebuie prezentat reprezentanţilor guvernului german în această săptămână, detaliile complete urmând să fie publicate imediat după ce Volkswagen le va explica pe larg într-un comunicat de presă. Publicaţia economică Bloomberg anunţă chiar că, în "cazuri excepţionale", Volkswagen ar putea să apeleze la rezolvări extreme şi să înlocuiască unele maşini cu altele noi. Jurnaliştii americani citează surse din cadrul Volkswagen Group, însă nu este clar ce înseamnă "situaţii excepţionale".
Volkswagen Group anunţase deja că 8 din cele 11 milioane de maşini implicate în scandalul Dieselgate se află în Europa.
Mi-e greu de crezut ca un roman care si-a luat masina din Germania va fi chemat pentru resoftare.
Valabil si pentru cele luate din Romania insa care au iesit din garantie. Poate sa-i cheme, insa nu au cum sa-i oblige sa se duca...
La noi o sa fie ca la neoameni ca de obicei si in cazul de fata...
Ori se activeaza softul permanent, ca sa aiba emisiile si consumul anuntate, si atunci reduce caii si cuplul.
Sa vezi atunci cum Locanul de 75 de cp cum depaseste Passatul cu acte de 150 cp ...
Exact aceest semnal de alarma tot incerc si eu sa-l trag. Practic daca ca sa obtina consumul si emisiile REALE , performantele motorului vor fi reduse . Iar cum VW dupa atatea amenzi , nu isi vor mai bate capul cu dezvoltarea altor motoare , nu in prezent, poate peste 10 ani . Probabil un Passat 2.0 150 CP va scoate cel putin 12-13 sec pana la 100 km/h odata cu aducerea situatiei la real :))))
Nici macar VW nu a anuntat oficial ce si cum dar voi stiti deja si cum se va rezolva si ce probleme vor aparea...pfuaa, eu zic sa scrieti asta intr-o scrisoare oficiala catre VAG, in felul asta veti ajuta firma sa nu faca greseala enroma spre care se indreapta fara stire si o sa deveniti si bogati ca veti fi salvat o noua criza VAG.
Eram ironic, consumati aer si curent degeaba si poluati cu aberatii mai rau ca VW cu CO2!
sincer nu stiu ce ne-am face fara tine...
Cat despre copii si stranepotii , pe bune ? Iti faci griji pentru masini noi cu euro5 oricat de softate, putine in Romania pentru ca la noi majoritatea sunt masini vechi sh euro2-3 care polueaza mult mai mult...
Sa mai zicem de bajetii care isi anuleaza DPF-ul voit , alea cat or consuma ? Cele cu DPF anulat poleaza multtt mai mult ca aceste vw euro5 cu soft care au DPF.
Pana la acest scandal , nu va gandeati la copii nepoti poloare etc.
Ipocrizia merge mult mai departe, pun pariu ca astia de comenteaza cel mai mult au masini dizal mult mai poluante sau cu dpf anulat.
Cei care sunt asta siguri, sunt doar haterii naivi gen Alex.
Tehnic vorbind o sa scada puterea motorului, deoarece gazele arse si nearse nu mai ies direct afara ci sunt recirculate de acel sistem electronic pana cand emisia este in parametrii. Astfel, motorul nu mai functioneaza la capacitatea maxima si astfel o sa fie o lipsa de putere, putere pe care o poti creste schimband turbina cu o turbina mai mare, marind cuplul cu o cutie de viteze mai scurta.
Despre consum depinde de fiecare. Odata ce o calci consuma. Mie personal mi s-a stricat sonda Lambda la o masina 1.8 benzina aspirat, cea de dupa galeria de evacuare (masina mea are 2 sonde Lambda sa fie EURO5) si surprinzator masina era mult mai sprintena, agila cu acceleratii mai rapide si cu consum mai mare. Dupa ce s-a reinlocuit sonda brusc masina a devenit din nou mai lenesa.
Deci nu poti avea aceleasi performante de la acelasi motor, aceeasi cutie cu soft-uri diferite.
Mergeti la orice reprezentanta Volkswagen, intrebati-l pe orice inginer (si sa va raspunda sincer) ce se intampla la schimbarea soft-ului pentru ca masina sa fie EURO5 sau EURO6 real.
TDI-urile o sa devina SDI-uri cu o turbina.
Benzinele turbo sunt viitorul si benzina mereu a fost la putere (vezi in motorsport). Doar nemtii au putut sa scoata ceva putere din motoare diesel in 4 cilindrii cu 150,170,200 cai, pe cand japonezii si americanii abia acum ajung pe la 150-160 cai pe cele diesel.
http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_feldmassnahmen.html
Ai idee ce alte verificari se pot face? Sau mai bine zis, este posibil ca sa existe masini 2.0 TDI Euro 5 care sa nu aiba acel soft trisat? Multumesc.
@zarnesteanu , flacaule. Ma pot ''lauda'' ca am ''carmuit'' ceva VW-ne , la unele am si impins chiar . Oricum, mi-a placut Touareg, iar asta nu-i o critica, e chiar o lauda , mai ales cand ma uit si vad cat de stearsa e cam toata gama VW in afara de cele mentionate :D
Mulumesc frumos. Inseamna ca e posibil sa ma numar printre norocosi. Oricum nu as maicumpara NICIODATA o masina fabricata de grupul VAG. Am o crcumstanta atenuanta in sensul in care actuala masina am cumparat-o pentru a o folosi intr-o afacere si, recunosc, privind achizitia ei ca pe o investitie, a contat foarte mult valoarea de revanzare. Insa faptul ca recent au dat spaga ca sa obtina nu stiu ce premiu international, ar fi trebuit sa-mi ridice semne de intrebare cu priire la corectituinea germana.
Nici tu nu ai nimerit impartirea pe segmente. Sa o luam de la mare la mic la SUV-uri.
Touareg si Q7 inclusiv Porsche Cayenne au impartit mult timp aceeasi platforma care se numea PL71 si toate fac parte din segmentul Large SUV premium. Concureaza cu X5 , Range Rover Sport, GLE, XC90. Normal Touareg nu trebuia sa fie in segmentul premium dar de ceva timp clasamentele de vanzari si nu numai l-au pozitionat acolo, impreuna cu Q7 si Cayenne.
A doua categorie din care face parte Tiguan(platforma de Golf) si Mazda CX-5( platforma de mazda 3) se cheama Midsized SUV segment ( nu premium).
A 3 categorie si cea mai mica este Small SUV segment , din care fac parte de exemplu Renault Captur , Duster, Peugeot 2008 , Nissan Juke, Mazda CX-3 ( care este pe platforma de mazda2). Nu vb de segmentul premium aici.
Seara buna