Cazul Volkswagen devine unul mondial: 11 milioane de maşini 2.0 TDI din toată lumea au trişat la testele de emisii

de Mircea Meșter
Marti, 22.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Problema software-ului care recunoaşte mecanismul de testare a emisiilor dezvoltat de autorităţi devine una mondială: Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de maşini din toată lumea sunt afectate.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Scandalul emisiilor Volkswagen se extinde oficial în toată lumea. Constructorul german a anunţat printr-un comunicat de presă că 11 milioane de maşini vândute în toată lumea sunt prevăzute cu software-ul care păcăleşte sistemele de testare a emisiilor şi consumului. Este vorba de maşinile care au instalat motorul 2.0 TDI Euro 5.

Deşi comunicatul celor de la Volkswagen nu oferă detalii clare despre o acţiune majoră de rechemare în service, aceasta va deveni probabil obligatorie pentru respectivele maşini.

"Discrepanţele se referă la vehiculele dotate cu motoarele Type EA 189 (nota Automarket: diesel TDI de 2.0 litri Euro 5) şi implică în jur de 11 milioane de unităţi la nivel mondial. S-a observat o deviaţie vizibilă între rezultatele testelor de laborator şi cele din utilizarea maşinilor pe şosea doar pentru acest tip de motor. Volkswagen lucrează intens pentru a elimina aceste deviaţii prin măsuri tehnice", se arată în comunicatul oficial al mărcii germane.

Discrepanţele implică în jur de 11 milioane de unităţi la nivel mondial.

Volkswagen Group
Comunicat oficial

Acelaşi comunicat Volkswagen anunţă însă un lucru îngrijorător pentru toate modelele diesel vândute de grup: "Investigaţiile interne realizate până acum arată că acest software de management al motorului este instalat şi pe alte vehicule ale Grupului Volkswagen cu motoare diesel.

Pentru majoritatea acestor motoare, software-ul nu are niciun efect". Altfel spus, programul care trişează la teste există pe mai multe motorizări, dar nu este activ, astfel că "software-ul nu afectează manevrabilitatea, consumul sau emisiile".

Ce nu explică Volkswagen este însă o contradicţie în termeni: dacă doar motoarele Type EA 189 sunt afectate, de ce acelaşi comunicat anunţă că software-ul nu are niciun efect "pentru majoritatea celorlalte motoare"? Interesant ar fi fost să ştim ce înseamnă exact "minoritatea" afectată. De exemplu, câte motoare se află în această minoritate pe lângă Type EA 189.

Cert e că Volkswagen se pregăteşte de un recall masiv. Nu ştim încă în ce vor consta măsurile de "reparare" a problemei, însă e clar că emisiile pot scădea doar prin două metode: implementarea unor sisteme care să permită introducerea aditivilor de tip AdBlue sau prin limitarea puterii şi performanţelor motorului. Indiferent de soluţie, Volkswagen a anunţat că a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru rezolvarea situaţiei, dar că "suma estimată se poate modifica în funcţie de derularea investigaţiilor".

"Volkswagen nu tolerează niciun fel de violare a legilor.

Prioritatea maximă a managementului Volkswagen rămâne recâştigarea încrederii pierdute şi limitarea daunelor cauzate clienţilor noştri", se încheie comunicatul oficial al grupului german.

Comentarii (44)

  • Numai trisand si mintind, reusesti sa vinzi masini rele.
    63 10
  • Taxa de primă înmatriculare se plătește în funcție de emisii. România ar trebui să investigheză dacă VW nu a mințit ca să obțină o taxă de înmatriculare mai mică și un avantaj comercial fraudulos. Să se stabilească cu cât a fost prejudiciat bugetul de stat prin încadrarea incorectă iar vinovații să achite prejudiciul.
    63 4
  • andrei
    Pe ce masini este acest Type EA 189?
    Pe google nu gasesc decat stiri cu scandalul, nu gasesc detalii despre motor.
    8 2
  • @Alex Acum ce pretentii putem avea de la producatorul care si-a inceput istoria cu o frauda: Beetle. Copie nerusinata dupa Tatra 97...Norocul VW a fost ca cehii au ramas in spatele cortinei de fier. Altfel piata auto ar fi aratat altfel in anii '60-80.
    30 7
  • Usor usor adevarul iese la iveala. Felicitari Automarket pentru aceste stiri detaliate cu privire la acest caz inselator, poate macar asa se mai desteapta si unii ''anonimi'' si fani inflacarti ai acestul grup. Ma intreb daca Toyota ar putea face un lucru atat de umilitor, NICIODATA evident. Ei nu si-au dorit deloc sa ocupe locul unu , dar calitatea masinilor si fiabilitatea inegalabila in industrie i-a adus pe prima pozitie. Acum ca se vor oftica sau nu ''fanii'' , si evident deja se vede cum frustrarea le iese prin pori .:))))
    27 28
  • Concluzia
    Chiar daca testul se efectua pe role si cu masina in viteza desigur, ECU stia ca este in "test mode" si activa programul de trisare al noxelor. Vedea ca unghiul volanului nu se schimba si nici senzorul de presiune atmosferica nu indica variatii ...bingo! Inginerie das auto - tot e ceva de laudat, au bagat banii in "cercetari" frauduloase!
    35 5
  • Ion glumetul
    Cocalarii cu BMW nu s-au lăsat mai prejos și au mers imediat la service, ca să-şi facă mărire de emisii.
    Scandalul a luat amploare după ce s-a descoperit că nemții foloseau și un soft care făcea mașina să pară mai mare și cu mai multe scaune;
    Un alt soft aburea oglinzile retrovizoare, ca să nu observi norul negru pe care îl lăsai în urmă;
    Tot mai mulţi români îşi iau maşini VW ca să afume slănina cu ele la iarnă.
    45 18
  • cristi
    De acu inainte vor fi cunoscuti ca si " Das Rebuto"...
    cam asta-i vestita calitate germana...doar pt cunoscatori...
    25 11
  • Catalin
    Se pare ca se va lasa si cu dosare penale.
    Ce bine ca se mai face dreptate in lume. Pana acum se tot zicea de romani ca fac si dreg. Acum sa vada si lumea ce fac "aparatorii" Europei.
    Acum intelegeti de ce nu vroiau germanii sa se adopte noile legi legate de poluare ? Pentru ca ei nu se pot alinia si respecta. Si au zis ca daca tot nu pot, macar sa minta putin si sa faca ceva.
    In timp ce japonezii investesc intens in solutii alternative, germanii mint si fura.
    Sunt curios cum vor accepta posesorii de VW diminuarea puterii motorului sau solutiile alternative.
    24 7
  • gigiel
    @Ion glumetul

    ai uitat sa zici de unde ai citat glumele alea...
    13 1
  • Si uite asa VW a ajuns ''numaru unu mondial'' , doar ca la evaziuni frauduloase , nu la vanzari :))))

    @Catalin, si eu sunt curios cand motoarele TEDEI si TESEI vor trebui temperate la performante pt a se incadra in normele de poluare, acum se vede adevarata ''inovatie'' a motoarelor germane :)))))
    17 22
  • @Automarket
    Softul a fost instalat pe 11 milioane de masini, dar nu toate tarile au aceleasi reguli pt emisii ca si SUA.
    18 4
  • Nu pot sa ma bucur de necazul altuia. Dar faptul ca VW stia despre aceste probleme si nu a facut nimic, imi lasa un gust amar.
    Cred ca Martin Winterkorn ar trebui sa plateasca amenda din banii lui pe care i-a strans "la saltea", pentru ca are cateva milioane de euro bune si apoi sa-si dea demisia. Pentru ca suma este totusi mare chiar si pentru o asemenea companie si angajatii, care nu au nici o vina, pot avea de suferit.
    Regret cu atat mai mult pentru ca unele masini chiar erau interesante. Am un VW si imi place masina aia. Plus ca nu am avut probleme cu ea in cei 6 ani de cand o am. Imi amintesc ca inclusiv Renault ii aprecia pe cei de la VW in privinta lui Passat. Dar acum acele aprecieri sunt egale cu 0.
    23 0
  • Deci dupa ani de zile de cercetari si investitii masive inca nu stiu sa produca un motor diesel de calitate!!!!!! Incredibil !
    Si daca se extinde la nivel mondial, oare vor avea de unde sa plateasca ditamai despagubirile?
    Dar oare o fi vreun producator cinstit la capitolul diesel ??? Adica baga co2 ala cu valori mici, dar e "simtibil" ca un diesel polueaza mult mai mult ca un benzinar. Din partea mea sa ii arda, si daca or mai fi si altii, sa ii arda si pe aia. Preturi mari isi permit sa ceara, deci au de unde plati.
    14 6
  • mircea
    @@Automarket
    Greşit. Softul e instalat pe mult mai multe maşini motoare diesel, dar doar pe cele Euro 5 e "activ".
    11 2
  • hazard
    Bai si tocmai vroiam sa-mi iau un 2.o tdi de 240 cp... HAHAAHAHA sa le dea peste ochi, merita. Oricum nu-mi plac dieselurile.
    6 10
  • Solutia e simpla: renunta la diesel pe viitor. Deja motorul benzinar turbo 1.4 de 150 cp are si performante mai bune si consuma aproape la fel cu vestitul diesel 2.0 de 150. E valabil si la Golf si la Passat.

    Parerea mea e ca diesel-ul turbo a fost din start o prostie in cazul autoturismelor, mai ales ca tehnologia turbo pe benzina exista de foarte multi ani inainte ca tdi-urile, dci-urile etc. sa vina la putere.

    As vrea ca peste 10 ani sa traim intr-o lume unde diesel sa vedem doar la utilitare si la camioane :-)
    18 7
  • @Automarket Dacă emisiile de oxizi de azot sunt de până la 40 de ori mai mari, așa cum spune EPA, atunci VW nu mai îndeplineste normele euro 5 si euro 6 ci unele mult mai joase. Deci taxa pt 2.0 TDI ar trebui sa fie de cateva mii de euro. Deci, compania VW ar trebui trimisa în judecată și pusa să plătatească taxa de înmatriculare. S-au suntem orbi si ne facem ca plouă!!!!
    13 5
  • le trimit un mail la astia de la vw sa ii intreb daca imi dau un discount de vreo 25% la un passat nou 2.0 tdi cu ocazia asta ... cam atata face oricum
    21 3
  • La ce amenzi isi iau pentru fiecare masina, cred ca iti pot da vreo 5 gratis.
    Partea mai proasta e ca tu te vei ocupa de service si ala costa si mai mult.
    Acum avand in vedere ca diesel-urile lor sunt varza, iar motoarele 1.2 si 1.4 TSI sunt praf cu distributia, cat de tampiti sunt unii de au ajuns VW sa fie primii la preferintele europenilor ?
    Eu inteleg ca reclama si frumuseatea face multe, dar atat de prost sa fii sa-ti iei VW doar pentru ca-i frumos ?
    Prostia trebuie platita: si de VW si implicit de posesorii care trec des pe la service ! Daca vreti masini frumoase baieti si fete, stati la coada la service...
    11 14
  • E revoltător ce au făcut cei de la VW. Dar nu pot să cred că ceilalți producători nu bănuiau măcar acest lucru. Mai degrabă, știau ceva, dar au închis ochii, fiind și ei cu musca pe căciulă. E exact ca în politică. Sunt dezgustat.
    Sunt curios cine mai urmează.
    13 4
  • Cum cine urmeaza ?
    Audi se stie deja ca e parte a grupului si au aburit poporul si cu E-tron, dupa care au revenit cu picioarele pe pamant.
    BMW nu cred ca e curat. Doar e marca germana cu traditie sportiva. Nu poti avea motoare puternice nepoluante, dar poti face sa parca ca asa este.
    Inca o data se demonstreaza ca mitul "masinile germane sunt cele mai bune" e o abureala.
    Clientii au fost pacaliti si sunt prin reclame si forme. SI pentru ca asta le place, merita ce le ofera germanii.
    Sa le stapaniti sanatosi ! Daca trageti un furtun de la teava de esapament inauntrul masinii, ar fi si mai bine, ca sa vedeti si voi cum e.
    9 14
  • Pentru cristidesk@gmail.com:

    Fii bun, lasă vrăjelile și cântă la altă masă! Nici aici nu scap de abureli?!
    6 1
  • stelian tanase
    Ia luati voi la masurat mega motorul, arhipremiat al lui Ford, Ecoboot-ul de 1.0 l. Si daca stiti sa faceti masuratori de consum pe bune, replicand in strada standardul de la masurare, sunt curios la ce valori ajungeti. Apoi comparati-le cu cele pe care le-a comuncat Ford Motor Company. Acelasi lucru pentru Opel, Dacia, etc.
    10 8
  • qwerty
    O mai stiti pe asta ?
    http://www.automarket.ro/stiri/alfa-romeo-acuza-audi-ca-falsifica-datele-tehnice-ale-lui-audi-a3-30086.html
    9 2
  • @stelian tanase
    ca musca in lapte...ti-ai gasit sa comentezi ce?

    pentru un mutalau ca tine

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=88&power_e=98&gearing=1

    https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=88&power_e=98&gearing=1
    2 5
  • Cred ca facem o confuzie intre consum de carburant/emisii de CO2 (care sunt aproape de cifrele declarate !) si alte emisii mai 'rare' ca oxidul de azot (care depasesc cifrele declarate de 40 de ori). Statele Unite au exigente mai mari decat Europa si asta i-a fortat pe nemti sa falsifice testele (sau sa nu omologheze = sa nu vanda masini diesel aici). La nivel de utilizator nu ma astept nici la dezamagiri (altele decat cele de pana acum) nici la compensatii.
    9 0
  • De ce crezi că au fost forțați? Dacă nu poți face ceva ca german, lași loc japonezilor, că ei se pricep și pot da lecții. Nu trebuie să te dai rotund când tu ești pătrat.
    Întotdeauna germanii au vrut să păcălească lumea cu design și reclame. Acum s-au ars puțin, dar asta nu va afecta prea mult firma.
    Sunt încă destui proști pe lume care să le cumpere produsele de 2 lei.
    7 12
  • consumatorul(cumparatorul) ar trebui sa reactioneze...........vom vedea statisticile cu vanzarile in viitor//////asa vedem ce caractere cumpara tdy
    6 5
  • Dintodeauna motoarele nemțești au fost cele mai bășinoase în trafic.
    După cum se vede gazele de eșapament volksvagin le dau și proprietarilor mărcii amețeli.
    6 6
  • si romanul o adunatura de oameni fara creieri care se chinuie sa obtina ceva....dar suntem prea mici, suntem insecte care ne mancam intre noi...vrem noi sa demonstram ceva....oameniii care au facut ceva in RO bun is fum in vant......fiindca predomina dementa manipulatoare de oaie behaita
    3 5
  • Corect, exact asa sunt romanii behaitori si atat.
    De unii poti rade maxim, unul de aici care comentraza a prost face deliciul audientei, deja e cunoscut in grupul nostru de prieteni si pe langa o buna bucata de ras ne miram cum exista asa specimene :))

    Referitor la subiect sper ca acest scandal sa fie inceputul sfarsitului motoarelor diesel, sunt siguri ca si ceilalti producatori care nu au dpf si adblue o manaresc. Sa ramana doar benzina hybride si electrice :)

    Cei mai 'tari' sunt astia de rad a prosti care au dieseluri in parcare, nici nu-si dau seama ce urmari va avea acest scandal pentru toate motoarele diesel indiferent de marca. S-a spart bula deja :))
    4 5
  • faci referinta la cine vorbea cu cine scria ? am inteles...tot o oaie behaita esti indiferent "de functie" masina care o conduci sau altceva adica un rahat care traieste pana in 120 de ani maximum care te crezi destept....nu m-am exclus din cercul de oaie behaita....dar tu mai intrecut cu mult domnule.....ma bucur ca te amuzi pe seama mea...nu faci ceva rau in a te amuza....e Nirvana pentru tine ? daca nu ar fi si prosti precum Winterkorn, sau spre exemplu tu, eu, alalalt cum te-ai mai amuza dumitale?
    2 4
  • @@@doi
    specimene ca dumitale cum de exista? cred ca vorbim aceeasi limba,dar nu ne cunoastem
    2 2
  • oaie behaitoare intotdeauna
    dar manipulat de vrajeala dumneavoastra ieftina nu,oricum totul e un rahat, inclusiv tu ala care te amuzi pe cinste acum
    0 2
  • Doi nu ma referam la tine.
    Este un behaitor pe aici care ii intrece pe toti si se ascunde in spatele a zeci de nume cand posteaza.
    1 3
  • eu sunt
    sau poate tu, sau ala sau alalalt.....ce conteaza ce posteaza....tu esti un analist ?
    1 2
  • Oaie behaitoare daca totul este de rahat , eu zic sa te resemnezi.
    0 2
  • serios?
    Da oare un hemi de 6.2 ce emisii deCO2 are? 96? daca masina sta pe stand si ruleaza cu 20 km/h consuma la fel ca cele care merg cu 120km/h? la fel ca si consumul de carburant .daca constructorul zice ca masina consuma in parametri reali 7.2 si tu mergi in viteza a II a cu 134 km/h pe o portiune de 56 km tot atat va consuma? vrajeala de americani sa infunde ue ca nu a primit mai multi emigranti... si observ multe aberatii scrise de unii...banuiesc ca nu au trecut de varsta prescolara....iar voi mai schimbati draga Automarket pe cei neprofesionisti..numai scrieti de pe pereti despre masini daca nu stiti si dati informatii exacte nu eronate daca vreti sa mai existati ..si nu ma refer la acest articol ci despre masini in sine!
    2 2
  • serios?
    le este frica la americani ca nu isi vor mai vinde ei motoarele lor de tractor ..care consuma 40 litri la suta km si polueaza....te ai intrebat vreodata care este unul dintre cei mai mari poluatori ai planetei? sa dispara motoarele diesel zice unul acolo..bravo ma..de asta sunt motoare diesel care consuma 3 la suta ..ia ti o honda civic 1.6.120 hp si vezi ce si cum si apoi abereaza sa te dai mare fara sa cunosti! sau cred ca esti postac sa induci in eroare pe altii mai prosti ca tine...ai primit micu si berea?
    3 2
  • aici nu e problema de co2.... co2-ul este normal problema este cu NOx "Diesel engines have long been popular in Europe, and one of their major advantages is fuel economy. Diesel fuel contains more energy per gallon than gasoline, and the diesel engines work more efficiently. Put it together, and the typical diesel car can travel up to 30 percent farther on a gallon of fuel than its gasoline counterpart.

    But there's a catch. While diesel cars get better mileage and emit fewer carbon-dioxide emissions, they also emit more nitrogen oxides (NOx), which help form smog, and particulate matter, which can damage lungs. Both types of pollution can have serious health effects."
    2 2
  • Nu e singurul caz in care grupul VW pacaleste clientii! E vorba si de "anul de fabricatie". Sunt multe masini produse si chiar inmatriculate intr-un an, dat in CIV apare ca fiind fabricate in urmatorul an. Eu de exemplu am avut un Golf cumparat in 2012 dar in carte era trecut ca fiind fabricat in 2013. Am crezut ca e o greseala in CIV, m-am interesat si se pare ca e o practica comuna in grupul VW. Si asta mi se pare e o pacaleala. Calendarul e acelasi pentru toti! E un motiv pentru care VW are un pret mai bun de revanzare. Practic tu vinzi o masina mai noua cu un an decat in realitate.
    Dupa cum spuneam si mai sus am avut VW, e o masina buna, dar mie nu mi se pare mai presus de alte marci. Nici legendara fiabilitatea nu mai e ce a fost. De exemplu Mazda 3 mi se pare mult peste Golf.
    VW a inceput sa fie nesimtit de scump, cel putin in Romania. Sevice-ul e si el scump si prost, iar garantia nu acopera practic nimic. Orice s-ar intampla la masina e din vina utilizatorului, a drumurilor sau a combustibilului. Nimic nu e din vina producatorului.
    7 0
  • t bone
    ar trebui trecut la bio diesel...
    1 0
  • Lamurire#Mihai23.09'15 ora 15:
    Nu e cazul sa lansezi acuzatii nefondate privind o asazisa inselatorie privind data fabricatiei,este o practica universal recunoscuta intre marii producatori ca la masinile produse dupa REMONT(pauza de concedii si revizia generala ) sa se acorde anul de fabricatie ulterior celui current pina la urmatorul remont,chiar si producatorii din RO Renault si Ford procedeaza absolut la fel,personal mi-am aranjat achizitiile cu livrare in prima luna dupa remont urmate evident de inmatriculare in anul fabricatiei propriuzise dar cu mentionarea in CIV a datei din COCU act necesar si justificator la modele care urmeaza a fi omologate individual la RAR datorita exclusivitatii,cat despre preturile practicate e o vorba la romani ,prost e cine da si nu cine cere,asa ca s-a facut TVA 24%,s-a supraaccizat carburantul,s-a redus Rabla de la 2700 la 1500 etc,
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru