CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Scandalul emisiilor Volkswagen se extinde oficial în toată lumea. Constructorul german a anunţat printr-un comunicat de presă că 11 milioane de maşini vândute în toată lumea sunt prevăzute cu software-ul care păcăleşte sistemele de testare a emisiilor şi consumului. Este vorba de maşinile care au instalat motorul 2.0 TDI Euro 5.
Deşi comunicatul celor de la Volkswagen nu oferă detalii clare despre o acţiune majoră de rechemare în service, aceasta va deveni probabil obligatorie pentru respectivele maşini.
"Discrepanţele se referă la vehiculele dotate cu motoarele Type EA 189 (nota Automarket: diesel TDI de 2.0 litri Euro 5) şi implică în jur de 11 milioane de unităţi la nivel mondial. S-a observat o deviaţie vizibilă între rezultatele testelor de laborator şi cele din utilizarea maşinilor pe şosea doar pentru acest tip de motor. Volkswagen lucrează intens pentru a elimina aceste deviaţii prin măsuri tehnice", se arată în comunicatul oficial al mărcii germane.
Acelaşi comunicat Volkswagen anunţă însă un lucru îngrijorător pentru toate modelele diesel vândute de grup: "Investigaţiile interne realizate până acum arată că acest software de management al motorului este instalat şi pe alte vehicule ale Grupului Volkswagen cu motoare diesel. Pentru majoritatea acestor motoare, software-ul nu are niciun efect". Altfel spus, programul care trişează la teste există pe mai multe motorizări, dar nu este activ, astfel că "software-ul nu afectează manevrabilitatea, consumul sau emisiile".
Ce nu explică Volkswagen este însă o contradicţie în termeni: dacă doar motoarele Type EA 189 sunt afectate, de ce acelaşi comunicat anunţă că software-ul nu are niciun efect "pentru majoritatea celorlalte motoare"? Interesant ar fi fost să ştim ce înseamnă exact "minoritatea" afectată. De exemplu, câte motoare se află în această minoritate pe lângă Type EA 189.
Cert e că Volkswagen se pregăteşte de un recall masiv. Nu ştim încă în ce vor consta măsurile de "reparare" a problemei, însă e clar că emisiile pot scădea doar prin două metode: implementarea unor sisteme care să permită introducerea aditivilor de tip AdBlue sau prin limitarea puterii şi performanţelor motorului. Indiferent de soluţie, Volkswagen a anunţat că a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru rezolvarea situaţiei, dar că "suma estimată se poate modifica în funcţie de derularea investigaţiilor".
"Volkswagen nu tolerează niciun fel de violare a legilor.
Prioritatea maximă a managementului Volkswagen rămâne recâştigarea încrederii pierdute şi limitarea daunelor cauzate clienţilor noştri", se încheie comunicatul oficial al grupului german.
Pe google nu gasesc decat stiri cu scandalul, nu gasesc detalii despre motor.
Scandalul a luat amploare după ce s-a descoperit că nemții foloseau și un soft care făcea mașina să pară mai mare și cu mai multe scaune;
Un alt soft aburea oglinzile retrovizoare, ca să nu observi norul negru pe care îl lăsai în urmă;
Tot mai mulţi români îşi iau maşini VW ca să afume slănina cu ele la iarnă.
cam asta-i vestita calitate germana...doar pt cunoscatori...
Ce bine ca se mai face dreptate in lume. Pana acum se tot zicea de romani ca fac si dreg. Acum sa vada si lumea ce fac "aparatorii" Europei.
Acum intelegeti de ce nu vroiau germanii sa se adopte noile legi legate de poluare ? Pentru ca ei nu se pot alinia si respecta. Si au zis ca daca tot nu pot, macar sa minta putin si sa faca ceva.
In timp ce japonezii investesc intens in solutii alternative, germanii mint si fura.
Sunt curios cum vor accepta posesorii de VW diminuarea puterii motorului sau solutiile alternative.
ai uitat sa zici de unde ai citat glumele alea...
@Catalin, si eu sunt curios cand motoarele TEDEI si TESEI vor trebui temperate la performante pt a se incadra in normele de poluare, acum se vede adevarata ''inovatie'' a motoarelor germane :)))))
Cred ca Martin Winterkorn ar trebui sa plateasca amenda din banii lui pe care i-a strans "la saltea", pentru ca are cateva milioane de euro bune si apoi sa-si dea demisia. Pentru ca suma este totusi mare chiar si pentru o asemenea companie si angajatii, care nu au nici o vina, pot avea de suferit.
Regret cu atat mai mult pentru ca unele masini chiar erau interesante. Am un VW si imi place masina aia. Plus ca nu am avut probleme cu ea in cei 6 ani de cand o am. Imi amintesc ca inclusiv Renault ii aprecia pe cei de la VW in privinta lui Passat. Dar acum acele aprecieri sunt egale cu 0.
Si daca se extinde la nivel mondial, oare vor avea de unde sa plateasca ditamai despagubirile?
Dar oare o fi vreun producator cinstit la capitolul diesel ??? Adica baga co2 ala cu valori mici, dar e "simtibil" ca un diesel polueaza mult mai mult ca un benzinar. Din partea mea sa ii arda, si daca or mai fi si altii, sa ii arda si pe aia. Preturi mari isi permit sa ceara, deci au de unde plati.
Greşit. Softul e instalat pe mult mai multe maşini motoare diesel, dar doar pe cele Euro 5 e "activ".
Parerea mea e ca diesel-ul turbo a fost din start o prostie in cazul autoturismelor, mai ales ca tehnologia turbo pe benzina exista de foarte multi ani inainte ca tdi-urile, dci-urile etc. sa vina la putere.
As vrea ca peste 10 ani sa traim intr-o lume unde diesel sa vedem doar la utilitare si la camioane :-)
Partea mai proasta e ca tu te vei ocupa de service si ala costa si mai mult.
Acum avand in vedere ca diesel-urile lor sunt varza, iar motoarele 1.2 si 1.4 TSI sunt praf cu distributia, cat de tampiti sunt unii de au ajuns VW sa fie primii la preferintele europenilor ?
Eu inteleg ca reclama si frumuseatea face multe, dar atat de prost sa fii sa-ti iei VW doar pentru ca-i frumos ?
Prostia trebuie platita: si de VW si implicit de posesorii care trec des pe la service ! Daca vreti masini frumoase baieti si fete, stati la coada la service...
Sunt curios cine mai urmează.
Audi se stie deja ca e parte a grupului si au aburit poporul si cu E-tron, dupa care au revenit cu picioarele pe pamant.
BMW nu cred ca e curat. Doar e marca germana cu traditie sportiva. Nu poti avea motoare puternice nepoluante, dar poti face sa parca ca asa este.
Inca o data se demonstreaza ca mitul "masinile germane sunt cele mai bune" e o abureala.
Clientii au fost pacaliti si sunt prin reclame si forme. SI pentru ca asta le place, merita ce le ofera germanii.
Sa le stapaniti sanatosi ! Daca trageti un furtun de la teava de esapament inauntrul masinii, ar fi si mai bine, ca sa vedeti si voi cum e.
Fii bun, lasă vrăjelile și cântă la altă masă! Nici aici nu scap de abureli?!
http://www.automarket.ro/stiri/alfa-romeo-acuza-audi-ca-falsifica-datele-tehnice-ale-lui-audi-a3-30086.html
pentru un mutalau ca tine
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=88&power_e=98&gearing=1
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=88&power_e=98&gearing=1
Întotdeauna germanii au vrut să păcălească lumea cu design și reclame. Acum s-au ars puțin, dar asta nu va afecta prea mult firma.
Sunt încă destui proști pe lume care să le cumpere produsele de 2 lei.
După cum se vede gazele de eșapament volksvagin le dau și proprietarilor mărcii amețeli.
De unii poti rade maxim, unul de aici care comentraza a prost face deliciul audientei, deja e cunoscut in grupul nostru de prieteni si pe langa o buna bucata de ras ne miram cum exista asa specimene :))
Referitor la subiect sper ca acest scandal sa fie inceputul sfarsitului motoarelor diesel, sunt siguri ca si ceilalti producatori care nu au dpf si adblue o manaresc. Sa ramana doar benzina hybride si electrice :)
Cei mai 'tari' sunt astia de rad a prosti care au dieseluri in parcare, nici nu-si dau seama ce urmari va avea acest scandal pentru toate motoarele diesel indiferent de marca. S-a spart bula deja :))
Este un behaitor pe aici care ii intrece pe toti si se ascunde in spatele a zeci de nume cand posteaza.
But there's a catch. While diesel cars get better mileage and emit fewer carbon-dioxide emissions, they also emit more nitrogen oxides (NOx), which help form smog, and particulate matter, which can damage lungs. Both types of pollution can have serious health effects."
Dupa cum spuneam si mai sus am avut VW, e o masina buna, dar mie nu mi se pare mai presus de alte marci. Nici legendara fiabilitatea nu mai e ce a fost. De exemplu Mazda 3 mi se pare mult peste Golf.
VW a inceput sa fie nesimtit de scump, cel putin in Romania. Sevice-ul e si el scump si prost, iar garantia nu acopera practic nimic. Orice s-ar intampla la masina e din vina utilizatorului, a drumurilor sau a combustibilului. Nimic nu e din vina producatorului.