"Sunt optimist că cifrele noastre vor crește", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat la Salonul de la Geneva publicației Automotive News. "Pe unele piețe elanul ne e tăiat de faptul că vântul bate invers, dar cu toate acestea am reușit să vindem 8.5 milioane de mașini anul trecut.
Numărul 3 (n.r. General Motors) se află la 1.4 milioane în fața noastră, însă în această industrie lucrurile se schimbă rapid", continuă oficialul Renault-Nissan.Întrebat dacă Renault-Nissan nu și-a propus să ajungă la aceste cifre printr-o alianță, Ghosn exclude această posibilitate: "Parteneriatele sunt o chestiune de oportunitate, de sinergie și de complementaritate. Nu pui la cale colaborări doar de dragul de a avea volume mai mari. Numărul de mașini vândute este o problemă, bineînțeles, dar în cazul nostru vorbim de 8.5 milioane de unități, ceea ce înseamnă că nu avem probleme la acest capitol. Alții trebuie să-și facă griji la acest capitol, nu noi".
Alte declarații interesante ale lui Carlos Ghosn
► "Piața din Rusia se prăbușește doarte repede, dar își revine foarte repede"
► "Piața din Europa nu crește, ci își revine. E o mare diferență. Europa e încă la 20% sub vârful din 2007"
► "Recuperarea pieței din SUA s-a încheiat, acum vorbim de o pantă ascendentă de creștere. Nu cred că SUA a ajuns încă la vârful potențial"
► "Vreau o cotă de 10% din piața din SUA, iar calculele mele arată că suntem în cărți. Planul funcționează"
► "China va continua să crească, dar ritmul încetinește, ceea ce e normal.
► "Mă voi retrage până la finalul acestui deceniu. Nu știu care vor fi succesorii mei, pentru că mai sunt trei ani și jumătate până atunci (n.r. în 2018, mandatul lui Ghosn se încheie)"
► "Renault-Nissan își dorește să fie un vârf al mașinilor autonome, ceea ce înseamnă să-i dăm posibilitatea șoferului să conducă sau nu atunci când dorește asta. Vrem să readucem în prim-plan plăcerea de a conduce. Pentru că ce plăcere ai atunci câns stai cu ochii pe mașina din față și cu mâinile pe volan atunci când te afli în trafic aglomerat? În același timp, nu ne interesează mașinile fără șofer. Este un subiect complet diferit"
► "Acum cinci ani, eram singurul producător auto care avea în gamă mașini electrice pure. Acum avem mărci care vin după noi, cum sunt BMW, Mitsubishi, Volkswagen și alții, deci nu ne simțim singuri. Sunt convins că mașinile electrice vor reprezenta o mare parte a viitorului".
via Automotive News (înreg.)
eu ii urez succes
renault si infinity insa sunt jos de tot
În loc de orgolii belicoase ( "Numărul 3" ?---La ce vă ajută această desconsiderare făţişă şi acest dispreţ dezonorant?), stimate Carlitos, mai bine aţi pune în balanţă punctele de calitate ale celor două tabere: OM şi R-N. De exemplu, abordaţi calitatea estetică a lui Opel Astra OPC şi cea a lui Renault Megane RS, chiar dacă performanţele tehno-dinamice înclină spre modelul francez (însă care dintre cele două “sportive” radiază mai multă…masculinitate?).
Cat despre faza cu " primele locuri" , cine stie, poate cu aparitia noii generatii Megane si Kadjar ( mai nou ) si Twingo ( o masina simpatica de oras si care cred eu , va avea succes ), GM va zbura de pe locul 3 , iar aici este vina lor. Greseala le va fi fatala odata cu scoaterea marcii Chevy din Europa ( singura care oferea preturi bune ) , ei incearca sa bage pe gat doar Opel care in mod "traditional" ofera niste preturi mai mari. Insa sa nu uitam ca mai sunt si altii care vor sa "muste" din podium, de exemplu Hyundai-Kia care si-au invatat lectia. Dar pana ca unii din ei sa ocupe podiumul, au de infruntat "colosul" TCM, a caror clientii se vor slei sa treaca la Hyundai-Kia sau Renault-nissan.
tehnologia---numai e-tehnologie, care va constitui politica prioritară
mecanica---păi n-am pomenit deja de e-tehnologie?
siguranţa---maximă
simţul estetic---zero
fiabilitatea---degetul mijlociu în sus
originalitatea---ce dracu' mai e şi asta?
responsabilitatea şoferului---păi n-am pomenit deja de e-tehnologie?
pasiunea pilotajului---subiect de film clasic
Strict în viziunea mea, Nissan ar trebui să se identifice cu o marcă sportivă prin excelenţă. Orice altceva în afară de GT-R şi Patrol n-aş vrea să existe în gamă. Din motive puriste, desigur.
În general, în industria auto (deşi, practic, nu mai este “industrie” – să-i zicem “oligopol”), dacă s-ar întâmpla ceea ce mi-ar plăcea mie, ar rezulta profituri uriaşe, nu-i aşa?
Bravo!
http://www.automarket.ro/stiri/cea-mai-vanduta-masina-electrica-din-lume-se-conduce-singura-schimba-67035.html