Carlos Ghosn, primul om care conduce 3 constructori auto? Şeful Alianţei Renault-Nissan ar putea deveni preşedintele Mitsubishi

de Daniel Popescu
Miercuri, 19.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn este favorit să devină preşedintele Mitsubishi după ce Nissan va oficializa cumpărarea unui pachet de acţiuni la constructorul japonez.

Mitsubishi este implicată într-un amplu scandal de manipulare a testelor de consum în Japonia, iar problemele financiare au forţat compania să accepte o ofertă din partea conaţionalilor de la Nissan, care vor cumpăra 34% dintre acţiuni.

Tranzacţia urmează să fie aprobată de autorităţi până la sfârşitul acestui an, iar ulterior Mitsubishi va fi înglobată, într-un fel sau altul, în Alianţa Renault-Nissan.

Publicaţia japoneză Nikkei anunţă deja o parte din planul pus la bătaie: Carlos Ghosn ar urma să devină preşedintele Mitsubishi. În cazul în care această informaţie se va confirma, Ghosn ar deveni simultand liderul a trei mari constructori: Renault, Nissan şi Mitsubshi.

Urmareste Automarket
Mutarea este văzută bine în industria auto, dovadă că şi acţiunile Mitsubishi au crescut miercuri cu aproape 8% după anunţatul presei japoneze.
De altfel, Ghosn este considerat omul potrivit să conducă restructurarea Mitsubishi, după ce a reuşit acelaşi lucru cu Renault în anii '90 şi cu Nissan în anii 2000.

Pentru moment, oficialii Renault au refuzat să comenteze ceea ce ei au catalogat drept "speculaţii", în timp ce reprezentanţii Nissan au afirmat că nu pot comenta din cauza faptului că tranzacţia de vânzare nu este încă oficializata. Totuşi, cu numai câteva zile în urmă, însuşi Ghosn afirma că urmează să anunţe planuri importante pentru cei trei constructori, care cel mai probabil vizează  împărţirea de platforme de producţie şi tehnologii, astfel că în viitor am putea vedea modele asemănătoare pe o platformă comună.

O alianţă între Renault, Nissan şi Mitsubishi va crea cel de-al patrulea mare grup din industria auto, după Toyota, Volkswagen şi General Motors.

Via Bloomberg

Comentarii (3)

  • @Daniel Popescu Renault-Nissan era deja al 4-lea grup auto in 2015. Acum au sanse sa ajunga pe 3 daca GM creste insignifiant in urmatorii 2 ani asa cum s-a intamplat anul trecut (0.2% fata de 2014).
    5 1
  • Este interesant de vazut ce strategie se va adopta de acum incolo pentru Mitsubishi care in ultima perioada este foarte mult axata pe vehiculele electrice. Si in plus au tehnologia la indemana. Sa nu uitam de Mitsubishi Electrics. Tocmai de asta Ghosn a vrut mortis actiunile la Mitsubishi Motors(+idea de a ajunge numarul 3 mondial). Si oricum sa fim seriosi, Mitsubishi Motors este doar o mica particica din grupul Mitsubishi care este un colos. Oricum ei nu traiau din productia de automobile. Ceea ce nu inteleg unii este ca uneori este mai ieftin sa pasezi munca la altii. Sunt o multime de jocuri economice in spate. Suntem prea mici sa intelegem. Facem doar speculatii.
    4 0
  • Dumitru
    O mica observatie: Carlos Ghosn nu avea cum sa restructureze grupul Renault in anii 90, cand domnul redactor Daniel Popescu era probabil la scoala generala.

    In acea vreme, la conducerea Renault se afla un oarecare Louis Schweitzer. In umila mea parere, un vizionar (si un model de modestie) caruia cel putin Dacia ii datoreaza mult...
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru