Când îşi va reveni piaţa europeană de maşini? Specialiştii au păreri împărţite

de Mircea Meșter
Vineri, 09.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o scădere continuă din 2007 până astăzi, piaţa auto din Europa nu dă semne de creştere nici în perioada următoare. Există însă unele scenarii optimiste, la fel cum există opinii ceva mai pesimiste legate de viitorii ani.

Nu ai cum să spui dacă vânzările de anul viitor vor fi mai bune decât cele de anul ăsta. În unele părţi din sudul Europei nici măcar nu putem spune că mai există o piaţă auto în acest moment.

Jay Nagley
Managing Director Spyder Redspy
După ce vânzările de maşini noi au scăzut în Europa din 2007 până astăzi cu aproape un sfert, ajungând de la 16 la aproape 12 milioane de unităţi, analiştii auto şi reprezentanţii mărcilor aşteaptă cu nerăbdare începutul revenirii pieţei, ceea ce ar echivala cu un an în care vânzările să crească în comparaţie cu anteriorul. Acest lucru nu se va întâmpla în 2013, un an în care doar Marea Britanie e pe plus la capitolul vânzări, aceasta fiind deja un lucru acceptat de întreaga zonă auto europeană. Când ne vom reveni însă şi la ce trebuie să ne aşteptăm în următorii ani? Ei bine, răspunsul la această întrebare este dezbătut de oamenii care conduc lumea auto, opiniile fiind pe cât de diferite, pe atât de interesante.

Stephen Odell, CEO Ford of Europe şi Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, se află pe poziţii diferite în ceea ce priveşte prognozele pentru următorii ani.

Dacă şeful biroului european Ford susţine că există indicii că piaţa o va lua în sus în viitorul apropiat, considerând că vânzările auto au ajuns la nivelul minim posibil în vestul Europei, Ghosn anunţă în continuare câţiva ani de criză: "Piaţa auto europeană se va stabiliza în 2014-2015. Şi mai realist, prevăd că vom asista la o scădere, însă poate nu atât de violentă şi de adâncă precum cele la care am asistat în ultimii ani", spune Carlos Ghosn.

Evoluţia vânzărilor auto în Europa:

AN UNITĂŢI VÂNDUTE ÎN EUROPA
(milioane)
+/-
2005 14.9
2006 15.7 +3.4%
2007 15.9 +1.0%
2008 14.1 -7.9%
2009 14.0 -1.0%
2010 13.3 -1.2%
2011 13.1 -5.6%
2012 12.0 -1.6
2013 TBA TBA

Esential 42 dintre cele mai mari 100 de uzine auto europene vor opera la capacitatea maximă în acest an.
46% din capacitatea totală de producţie este utilizată în 2013 în Italia, una dintre cele mai mari cinci pieţe europene.

Analiştii auto se află şi ei în poziţii de opinie opuse în ceea ce priveşte acest subiect.

Dacă AlixPartners, o companie specializată în restructurări, este foarte pesimistă şi susţine că vânzările auto nu vor mai creşte până cel puţin în 2020, Morgan Stanley se află de cealaltă parte a baricadei: "Din prognozele noastre concluzionăm că vânzările auto vor creşte cu 4% anul viitor, aproximativ acelaşi nivel din 2012". Şi cei de la IHS Automotive au motive de optimism, susţinând că vânzările din Uniunea Europeană plus Islanda, Elveţia şi Norvegia vor creşte până în 2020 la 14.8 milioane. 

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (6)

  • inexorabil
    Mi se pare mie sau acest subiect tinde să devină exhaustiv?...Toţi analiștii lu' peşte amputat n-au decât să lanseze nonstop la apă previziuni "sumbre", adevărul nefiind de partea lor decât în mod firav, deoarece NIMENI nu se va căzni vreodată să ne explice detaliat, limpede şi răspicat, că există într-adevăr o criză economică de impact global, dar dezechilibrul care trebuie incriminat constă nu atât în patima consumistă deşănţată a majorității oamenilor, care survolează inventarul resurselor naturale şi capacitățile de prelucrare efectivă a acestora, cât în cleptomania speculativă, perversă, contraproductivă, camuflată, dusă la extrem, a elitiștilor, anume a celor care se iluzionează cumplit că Dumnezeu le-ar fi pus în mâini pâinea şi cuțitul, musai lor, pe considerente de boaşe în plus faţă de amărăşteni...Iar între "ciumegii" învestiţi cu Putere şi analiștii a toate şi de fapt a nimic se insinuează puntea ocultă a cozilor de topor plătite gras să îndruge verzi şi uscate la eternul tembelizor (câinii latră înduioșător şi neîntrerupt a frustrare globală şi a solidaritate populară, dar rod şi ei pe ascuns ciozvârtele mai modeste aruncate lor drept răsplată din caravanele tâlhăriei legiferate), de care ne-am lipit noi strașnic mutrele tâmpe (a se înțelege că halim nu pâine şi circ, ci show alias circ...). Restul este can-can sau a vorbi discuţii.
    14 6
  • Desi e criza si vanzarile au scazut drastic in Europa, marcile premium bat record de vanzari in fiecare an.

    Primul lucru care imi vine acum in minte este ca - sefii, businessmanii, cei care s-au nascut bogati (material), etc. niciodata n-au dus-o rau sau o sa-si refuze placerile vietii atat timp cat au bani, asa ca cheltuie cu nemiluita. Pe de alta parte, concediaza oamenii, reduc salariile angajatiilor de rand, ca deh, este criza economica. Care de fapt e generata de faptul ca oamenii de rand nu-si mai permit sa faca cheltuieli cum faceau odinioara. Cerc vicios, nu credeti?

    Nu sunt socialist si nu sunt impotriva celor bogati, care intradevar isi merita banii, insa de foarte multe ori multi dintre ei sunt cei care fac mai multa panica sub pretextul crizei de cat cei de rand. Si o fac cu un scop deloc nobil - sa le creasca profitul.
    26 0
  • Ca sa nu ramanem cu o nota pesimista am sa zic un banc:

    Iese un angajat seara de la serviciu, se pregateste sa plece deja acasa la sotie si copii si observa in parcare pe seful sau cu o masina noua

    - Uau, sefule, ce masina frumoasa si misto ai.
    Seful ii raspunde:
    - Vezi, daca vei lucra mai mult si mai bine, daca iti vei petrece serile tarzii la serviciu, atunci la anul o sa-mi iau o masina si mai frumoasa si misto ca aceasta
    29 0
  • Interesant banc, multumesc pentru initiativa!
    9 0
  • Marius
    Nu este criza economica....seful / patronul spune ca este criza si taie din salarii s-au da oamenii afara si pe cei angajati pe pile s-au neamuri nu le mai mareste salariul si rade ca este Patron destept si descurcaret dar ar trebui sa planga ca daca taie din salar acel om nu mai cumpara de le el si afacerea nu mai merge. Mai bine dau toti salarii mari si lumea cumpara iar.....este un cerc vicios care trebuie analizat corect fara sa creasca inflatia...
    9 4
  • Pai cum sa se mai cumpere masini cand "se fac masini de consum" doar pentru profit.. Si in plus cum sa se mai faca masini adevarata cand o masina adevarata e taxata la rupere in Europa pe motiv de centrimetrii cubi.. Rad americanii de noi cand se uita cu ce "roabe" mergem pe strazi :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru