Campania Dacia Duster din Franţa "induce publicul în eroare"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia de deontologie publicitară din Franţa (JDP) i-a anunţat pe cei de la Renault că vor fi nevoiţi să retragă mesajele unei campanii de promovare pentru Dacia Duster de pe piaţă din cauza faptului că acestea induc în eroare publicul. Motivul: SUV-ul românesc este prezentat ca o maşina "respectoasă cu mediul", deşi emisiile de CO2 ale primului model de teren Dacia se ridică cu mult peste media maşinilor vândute în Hexagon.
Plângerea a fost realizată de asociaţia Acţiunea pentru mediu, care susţinea că mesajul "Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut" induce în eroare opinia publică. Textul apărea pe site-ul oficial francez al celor de la Dacia şi Renault, iar problema asociaţiei era faptul că, deşi Dacia Duster are emisii acceptabile în versiunea 2x4, varianta 4x4 - promovată împreună cu respectivul text - are emisii mai mari.
Concret, emisiile medii ale versiunilor Duster 2x4 sunt 159 de grame CO2/km, în timp ce emisiile medii ale versiunilor Duster 4x4 sunt 172 de grame CO2/km.
Aceste valori sunt superioare mediei actuale din Franţa (133 de grame CO2/km), astfel că decizia comisiei a fost ca mesajul care îl înfăţişa pe Duster 4x4 ca pe un model respectuos cu mediul să dispară din campaniile actuale.Analiza comisiei a clarificat şi poziţionarea lui Duster în segmentul său, membrii acesteia anunţând că "având în vedere raportul calitate/preţ, Duster rămâne un 4x4 Diesel de familie bine poziţionat în termenii emisiilor de dioxid de carbon, emisiile de CO2 ale versiunilor diesel ieşind în evidenţă prin valorile scăzute pentru un 4x4 de aceste dimensiuni". Altfel spus, deşi Duster are emisii mai mici decăt ale concurenţei, SUV-ul Dacia nu poate fi considerat o maşină ecologică, aşa cum era prezentat ăn campania Dacia şi Renault din Franţa.
via | JDP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
Oricum publicitatea negativa tot publicitate e...
Acolo, ca si celelalte tari, circula si masini care nu sunt Euro 4. Au si ei camioane si tot asa.
Ce frumos e cum se agita toti pentru cateva grame de CO2 dar conducta sparta prin care iese petrol nu o poate opri nimeni, camioanele Euro -10 merg zi lumina si furnalele fabricilor arunca in atmosfera kilograme de CO2/km.
Sa se ia de chestii de genul asta cand cele de mai sus vor fi rezolvate.
Si apropo, de ce nu se face o lista cu emisiile SUV-urilor, chiar si cele mici Suzuky Jimny, SX4, ca sa nu mai vorbim de Range Rover-uri, Q7 si Cayenne.
masina eco = sub 100 unitati de masura, atunci nu ar mai fi atatea discutii.
Mie unul mi se pare o dovada de bun simt lipsa unui atac la concurenta de genul "mai respectuos cu mediul DECIT CELELALTE 4x4".
Paradoxal insa, completarea asta le-a adus beleaua pe cap.
Duster-ul va fi cel care va popula de-acum.....strazile, drumurile express , autostrazile europeene, si....hartoapele de la noi :)
A aruncat la emisii Co2 si cate si mai cate gaze toxice cat toate masinile planetei la un loc si astia mai stau sa masoare miligramele.
Cea mai mare aroganta a omului e sa creada ca poate ajuta natura.
Este ca suntem nebuni de legat?
In comparatie cu alte suv-uri, Duster este respectuos cu mediul.
Asta e singura idee "indusa" de Dacia. Fiat Sedici 4x4 are emisii medii de 173 g CO2/km, Skoda Yeti 4x4 are cam aceleasi emisii... astea sunt printre putinele SUV-uri compacte care se apropie de Duster la emisii... in rest masini gen Citroen Crosser/ Peugeot 4007 (frantuzesti) au media peste 185 g CO2/km.
Campania anti-Duster e clar sponsorizata de concurenta...
Pentru un SUV are cele mai mici noxe din clasa ei.
@raaul
De acord cu tine intr-o mica masura. De ce? Uita-te la Americani, cei cu V8-uri, motoare masive, consumuri de camion si emisii de termocentrala. Sunt loviti intr-una de tornade, furtuni, etc. La ei efectul de sera se face simtit din plin, pentru ca ei au ars ani la rand combustibili la discretie. Asa k personal prefer sa schimb a 4-a la o curba si a 2-a la deal prin paduri decat sa merg cu V8 prin desert. Americanii nu mai au verdeata nici in Salt Lake. Se va transforma in a doua Sahara tara aia.
Toate cele bune
Raaule cred ca ti-ar place un SUV cu V8 dar cred ca si cu maneaua la maxim
am zis ceva de SUV? ma gandeam la u 540i V8 luat la 1500 d euro..fara taxe si suprataxe de mediu. referitor la tornade si furtuni..zice bine mai sus gerula "Cea mai mare aroganta a omului e sa creada ca poate ajuta natura." in schimb la noi e poluat mediul de oamenii care traiesc in el..
daca tot te-ai bagat gaby- nu eu am nume de manelist.numai bine
Suna pompos afirmatia lui Gerula, dar ESTE FALSA. Daca omul poate ajuta in a distruge natura, atunci cu siguranta poate sa ajute si in a o mentine.
Personal nu as pune taxa pe masinile gen 540i V8. Nu le-as permite deloc sa circule. Asa am mai scapa un pic de smogul din orase, mai ales ca la noi sunt multi cocalari cu bani cum probabil viseaza raaul sau poate este care circula cu mastodonti din astia in oras.
Toate cele bune
Sint bune rablele second hand aduse de afara.
De fapt asta arata ca sintem un popor cu mentalitate second hand.
Multi complexati care toata viata lor au fost cei mai prosti din clasa, analfabeti si retardati azi isi cumpara un second hand de regula BMW ca sa le dovedeasca celorlalti ca si ei sint tari la ceva.
Ii apreciez foarte tare pe nemti pentru seriozitatea lor pentru felul lor de a face lucrurile dar in Romania urasc masinile astea pentru ca sint conduse de niste cocalari jegosi si niste complexati incapabili sa-si dezvolte personalitatea prin inteligenta si cultura. Nu generalizez.
numai bine
ma duc la RAR ... spune o valoare
ma duc la Directia de Finante .... alta valoarea.
ma duc la actele originale (vezi masini di SUA, Germania) ... alta valoare
pe care primele doua NU le recunosc ?!?
si totusi dupa aceasta valoare se calculeaza taxa de prima inmatriculare ... DUPA URECHE .
RAR vrea masini ecologice
D. F. vrea bani la buget
producatorul vrea sa vinda masini
eu .... SA AM O MASINA CIT MAI IEFTINA !
restul .... mama masii !