Bugatti Chiron, cel mai nou model al mărcii din Molsheim, a fost prezentat oficial în urmă cu un an. Sub capota lui Chiron se află un motor W16 cvadri-turbo de 8.0 litri care produce 1.500 de cai putere și 1.600 Nm.
Dar Bugatti Chiron reușește să condimenteze și mai mult industria auto. Oficialii constructorului din Molsheim ne anunță că Bugatti Chiron a reușit să realizeze un test pentru 0-400-0 km/h.
La volanul hypercar-ului s-a aflat Juan Pablo Montoya, fost pilot de Formula 1. Testul realizat de Bugatti a fost supervizat de o echipă din cadrul SGS, iar rezultatele obținute sunt impresionante.
Chiron a reușit să accelereze de la 0 la 400 km/h și să frâneze până la 0 km/h în doar 41.96 de secunde. Pentru acest test, hypercar-ul din Molsheim a avut nevoie de 3112 metri. Pentru a accelera de la 0 la 400 km/h, Chiron a avut nevoie de doar 32.6 secunde și de 2621 de metri. În ceea ce privește frânarea, aceasta a avut loc pe o distanță de 491 de metri, în puțin peste 9.3 secunde.
"Bugatti este primul constructor care nu doar a calculat pe un computer cât de repede realizează o mașină performanța 0-400-0 km/h, ci a și testat acest lucru.
În timp ce alții sunt satisfăcuți de teorie, noi validăm datele cu valori din viața reală", a declarat Wolfgang Durheimer, președintele Bugatti.
Daca tu crezi ca viteza maxima pe care o atinge o masina e totul atunci ai dreptate... motorsportul e altceva... si crede-ma ca daca s-ar umbla la setari gen aerodinamica sau rapoarte diferite in cutia de viteze multe masini din diverse campionate (inclusiv F1 sau Indycar) ar fi capabile de asemenea viteze... la sfarsitul anilor 80 inceput de ani 90 masinile de grupa C atingeau pragul de 400 km/h pe linia dreapta Mulsanne de la Le Mans iar anul trecut in Mexic in F1 s-au depasit 380 km/h pe o linie dreapta mult mai scurta decat cei peste 3 km din articolul de fata... e adevarat ca au existat factori favorizanti de genul altitudine ridicata de unde a rezultat un aer mai rarefiat care a atras de la sine un drag mai scazut, dar si factorii restrictivi enumerati mai sus... daca ai inteles ce am spus atunci inseamna ca intelegi diferenta dintre motorsport, care inseamna lupta cu fractiuni de timp de unde forte gravitationale mari in special pe viraje si franare, acceleratii si reprize impresionante si doar in plan secund viteza maxima atinsa... orice pilot e capabil sa striveasca acceleratia in podea si sa mearga cu 400-500 km/h daca masina e capabila si sunt suficienti kilometri, e plictisitor oarecum pt ei asta (de ex pilotii de MotoGP se relaxeaza cat de cat pe liniile drepte la viteze si de 300 km/h avand in vedere cat de solicitante fizic sunt virajele)
PS cu reglajele necesare probabil masinile de F1 ar atinge 400 km/h in 1,5 maxim 2 km
In Mexic o fi prins F1 380km/h, dar nu a fost cu start de pe loc. Daca a iesit din curba cu 250km/h, pana la 380km/h sunt doar 130km/h.
Zona aerodinamica ciudata e chiar la 380km/h. Asta o spuneau cei de la Mc Laren cand au facut modelul de strada F1. De aceea prindea doar 380, fiindca la 380km/h apar niste turbulente aerodinameice neplacute.
Tin minte ca in urma cu vre 10 ani poate, au incercat cu un monopost F1 (credd ca BAR Honda, cand erau in voga) sa prinda viteze astronomice. Pe langa faptul ca nu tin minte sa fi prins 400, modificarile aerodinamice nu au fost "minime"
dar divagam, ideea era alta, nu date statistice seci, ci faptul ca iata, McLaren F1 este o masina sport (probabil cea mai buna masina sport de strada realizata pana in prezent) pe cand Bugatti Chiron este un automobil de vis insa care e mai degraba un muscle car capabil de viteze impresionante daca are spatiu insa care ar fi invins de multe masini sport pe un circuit virajat
In plus Bugatti vrea sa fie o hiperbola a acestui deceniu, de aceea foloseste structuri extravagante cum ii sta bine unui stindard.
Ar fi fost și mai ,,tare,, dacă la volan era chiar madam Merkel :)