Chiar dacă până de curând era cunoscut doar proiectul unei megistrale de metrou, autorităţile afirmă acum că iau serios în calcul şi varianta uinei linii de cale ferată.
Magistrala de metrou, în pregătire de mai mulţi ani
Planurile Metrorex, compania care operează reţeaua de metrou din Bucureşti, are în pregătire magistrala M6 care ar urma să ajungă la aeroport. Proiectul menţionat până în prezent prevede pornirea de la staţia 1 mai de pe magistrala 4 şi un traseu care trece prin 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa şi alte 6 până la aeroport.
Proiectul a fost criticat în mai multe rânduri din cauza faptului că magistrala nu are legătură directă cu Gara de Nord sau centrul Bucureştiului.
Linie de cale ferată doar pe jumătate
De asemenea, în prezent există o tentativă de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroport. Mai multe trenuri CFR cunoscute sub numele Henri Coandă Expres pleacă din Gara de Nord şi opresc la aproximativ 3.5 kilometri de aeroport, de unde călătorii sunt preluaţi de autobuze speciale până la destinaţie. Sistemul este însă complicat, întrucât călătorii trebuie să cumpere separat bilete pentru tren şi pentru autobuzul special.Autorităţile insistă că decizia trebuie luată cu atenţie şi că finanţarea integrală este esenţială, pentru a evita situaţii precum cele întâlnite în Brazilia, acolo unde stadioanele construite pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2014 au fost abandonate după turneul final.
"Nu vrem să facem investiţii de genul elefanţilor albi. Ştiţi cum a fost în Brazilia cu stadioanele de fotbal construite pentru campionatul mondial de fotbal, apoi abandonate şi devenite loc de joacă pentru maimuţe", a precizat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
România s-a angajat să realizeze o legătură directă între Gara de Nord şi aeroport până în 2020, atunci când Bucureştiul va găzdui patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.
Via Mediafax
Tehnocratu' lu' peste probabil e rupt de realitate, acum ca s-a ajuns cu fundu-n limuzina escortata, si nu stie ca o linie de metrou pe toata directia nord de Bucuresti ar deservi nu doar aeroportul, ci si zecile de mii de locuitori care fac naveta zilnic catre oras in drumul spre serviciu si stau in traffic pana le vine acru-n gura.
M-am lamurit si cu politrucii astia spoiti in tehnocrati.
Bataia de joc continua cu alte vesminte.
sa faci o linie de tren, din care jumătate e deja facuta, ar costa la jumătate.
metroul. Dureaza mai mult, chinuie-te sa urci sa cobori cu toate bagajele, pe langa faptul ca se fura ca de obicei din componentele cailor ferate, vara se supraincalzesc sinele si merg trenurile cu limitare de viteza, etc.
Eu aleg metroul, deoarece trece prin Otopeni (si serveste inevitabil locuitorii de acolo), si ajungi mai rapid in orice parte a Bucurestiului, ai scari rulante, etc.