Bucureştiul şi Aeroportul Otopeni vor fi legate prin metrou sau linie de cale ferată

de Daniel Popescu
Luni, 14.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autorităţile vor decide dacă vor lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) printr-o magistrală de metrou sau o linie de cale ferată, în funcţie de rezultatele unor studii de trafic.

Esential M6 este numele magistralei de metrou pregătită pentru Aeroportul Otopeni
Ministerul Transporturilor a dezvăluit iniţierea unor studii de trafic pentru evidenţierea celei mai bune metode prin care Bucureştiul să fie legat de Aeroportul Internaţional Henri Coandă, cunoscut anterior sub numele de Otopeni.

Chiar dacă până de curând era cunoscut doar proiectul unei megistrale de metrou, autorităţile afirmă acum că iau serios în calcul şi varianta uinei linii de cale ferată.

Magistrala de metrou, în pregătire de mai mulţi ani

Planurile Metrorex, compania care operează reţeaua de metrou din Bucureşti, are în pregătire magistrala M6 care ar urma să ajungă la aeroport. Proiectul menţionat până în prezent prevede pornirea de la staţia 1 mai de pe magistrala 4 şi un traseu care trece prin 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa şi alte 6 până la aeroport.

Proiectul a fost criticat în mai multe rânduri din cauza faptului că magistrala nu are legătură directă cu Gara de Nord sau centrul Bucureştiului.

Linie de cale ferată doar pe jumătate

Nu vrem să facem investiţii de genul elefanţilor albi.

Ştiţi cum a fost în Brazilia cu stadioanele de fotbal construite, abandonate şi devenite loc de joacă pentru maimuţe.

Dan Costescu
Ministrul Transporturilor
De asemenea, în prezent există o tentativă de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroport. Mai multe trenuri CFR cunoscute sub numele Henri Coandă Expres pleacă din Gara de Nord şi opresc la aproximativ 3.5 kilometri de aeroport, de unde călătorii sunt preluaţi de autobuze speciale până la destinaţie. Sistemul este însă complicat, întrucât călătorii trebuie să cumpere separat bilete pentru tren şi pentru autobuzul special.

Autorităţile insistă că decizia trebuie luată cu atenţie şi că finanţarea integrală este esenţială, pentru a evita situaţii precum cele întâlnite în Brazilia, acolo unde stadioanele construite pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2014 au fost abandonate după turneul final.

"Nu vrem să facem investiţii de genul elefanţilor albi. Ştiţi cum a fost în Brazilia cu stadioanele de fotbal construite pentru campionatul mondial de fotbal, apoi abandonate şi devenite loc de joacă pentru maimuţe", a precizat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

România s-a angajat să realizeze o legătură directă între Gara de Nord şi aeroport până în 2020, atunci când Bucureştiul va găzdui patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.

Via Mediafax

Comentarii (10)

  • E clar ca metroul e cea mai buna solutie. Metrou catre aeroport au multe state.
    17 2
  • "Nu vrem să facem investiţii de genul elefanţilor albi. Ştiţi cum a fost în Brazilia cu stadioanele de fotbal construite pentru campionatul mondial de fotbal, apoi abandonate şi devenite loc de joacă pentru maimuţe", a precizat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

    Tehnocratu' lu' peste probabil e rupt de realitate, acum ca s-a ajuns cu fundu-n limuzina escortata, si nu stie ca o linie de metrou pe toata directia nord de Bucuresti ar deservi nu doar aeroportul, ci si zecile de mii de locuitori care fac naveta zilnic catre oras in drumul spre serviciu si stau in traffic pana le vine acru-n gura.
    M-am lamurit si cu politrucii astia spoiti in tehnocrati.
    Bataia de joc continua cu alte vesminte.
    30 6
  • @dan: tu si toti inteligentii care ati iesit in strada si v-ati mascarit pe-acolo. cam tarziu v-ati dat seama, visatorilor !
    10 21
  • Scrooge
    Eu cred ca cel mai usor se poate lega Bucurestiul de Otopeni pe cale aeriana. Se poate folosi helipotul de la Catedrala Neamului punand curse din 10 in 10 minute. Parerea mea.
    30 5
  • TC1900
    nu e metrou in marile cartiere ale bucurestiului si acum sa sapi pe sub pamint pe campul din nordul bucurestiului., mi se pare aiurea

    sa faci o linie de tren, din care jumătate e deja facuta, ar costa la jumătate.
    5 10
  • Cu trenul ocolesti pe centura pana la gara, ca sa poti sa iei de acolo
    metroul. Dureaza mai mult, chinuie-te sa urci sa cobori cu toate bagajele, pe langa faptul ca se fura ca de obicei din componentele cailor ferate, vara se supraincalzesc sinele si merg trenurile cu limitare de viteza, etc.

    Eu aleg metroul, deoarece trece prin Otopeni (si serveste inevitabil locuitorii de acolo), si ajungi mai rapid in orice parte a Bucurestiului, ai scari rulante, etc.
    8 1
  • Metroul poate avea mai multe statii si merge de-a lungul DN1. Vor fi statii la Baneasa, alt aeroport, complex comercial IKEA, ANM si ce mai este pana la Otopeni. Pe unde va trece trenul? Va avea directive catre Otopeni si atat.
    5 0
  • Inca ceva, metroul catre Otopeni sa porneasca din Magistrala 2, sau sa fie ca o continuare, nu cum au in plan acum. Pana sa iei metroul, trebuie sa faci schimburi pana pe magistrala 4.
    3 0
  • Laurentiu
    Pana una alta trebuie construita o gara + eventual o autogara. cea mai simpla solutie ar fi modernizarea liniei existente de cale ferata pentru viteze superioare si trafic, un fel de metroul suprateran. Capatul sa fie la Gara Basarab unde avem gara, autogara IDM, metrou 2 magistrale capat de tramvaie si autobuze, tramvaiul 1 ce maerge pe pasajul Basarab. Daca ai face 20 de min pana la gara de nord ar merita. E o solutie rapida si ieftina, pana la punerea in practica a solutiei scumpe cu metroul. Otopeniul poate fi legat cu metroul prin linii express de autobuze pana la viitorul capat de metroul de la Straulesti.
    1 1
  • O legatura cu trenul ar costa ca. 60mil de euro. 1,5km de cale ferata simpla ar trebuii construita o gara simpla supraterana peste parcarea care se vede in poza cu doua linii venire/sosire. Electrificata, eventual cu doua opriri intre gara de nord si aeroport ... durata 25min. Iar timpul de constructie ar fi max. 1,5 anii. In comparatie metroul peste un miliard de euro deci de 12 ori mai scump si durata probabil 10ani.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru