DESIGN
Din punct de vedere estetic, BMW X5 merge pe cartea evoluţiei şi dezvoltă aspectul generaţiei precedente, fără să renunţe la trăsături prezente chiar şi pe prima generaţie X5. Una dintre aceste trăsături este amplasarea proiectoarelor de ceaţă, acestea fiind mai apropiate de blocurile optice frontale decât în cazul celei de-a doua generaţii. Grila faţă a noului X5 este cea mai mare dintre cele folosite până acum de cei de la BMW, iar fantele de aerisire din bara de protecţie faţă au început să semene cu cele folosite de modelele M. În cazul versiunilor echipate cu pachetul M, ne aşteptăm ca respectivele fante să aibă dimensiuni mai generoase decât cele prezente pe modelul din imaginile alăturate.
Odată cu noua generaţie a lui X5, BMW adaugă două idei noi în materie de individualizare: Design Pure Experience şi Design Pure Excellence, două "lumi" diferite în materie de aspect exterior. Pe lângă cele două, există şi pachetul M Sport, iar elementele interioare şi exterioare pot fi comandate în aproape orice fel de combinaţie, ceea ce asigură atât un număr mare de opţiuni de personalizare, cât şi posibilitatea "mulării" noului X5 pe gusturile unui număr cât mai mare de clienţi.INTERIOR
Habitaclul noului BMW X5 preia o inspiraţie puternică din cel al lui Seria 5, după cum a făcut şi prima generaţie a SAV-ului german. Fanii modelelor BMW care aparţin segmentelor D şi E vor recunoaşte cu uşurinţă toate elementele de la bord, design-ul interior al lui X5 neavând scopul de a şoca audienţa, ci de a asigura un ambient plăcut, atât pentru clienţii noi ai mărcii, cât şi pentru clienţii mai vechi, care vor să primească o versiune îmbunătăţită a experienţei premium cu care sunt obişnuiţi.
A treia generaţie a lui X5 are un interior mai spaţios şi vine cu o ambianţă mai luxoasă. Poziţia la volan este mai înaltă, iar ceasurile de bord au fost montate mai jos, pentru a oferi un plus de vizibilitate. Bordul şi ornamentele sale au fost extinse înspre portiere, pentr ua asigura un design mai atrăgător. Variabilitatea interiorului a crescut, bancheta spate fiind rabatabilă 40:20:40, iar capacitatea portbagajului a crescut la 650 litri, fiind posibilă atingerea unui volum maxim de 1.870 de litri – în cazul plierii banchetei respective.MOTORIZĂRI
La momentul lansării, noul BMW X5 va fi oferit în compania a trei motorizări. Vorbim despre xDrive50i, xDrive30d şi M50d M Peformance. Începând cu luna decembrie a anului curent, BMW va oferit şi versiunile xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi sDrive25d. Cea din urmă este prima versiune diesel cu propulsie spate din gama X5 şi are emisii de CO2 de 149 grame pe kilometru în regim mixt, prezenţa sa fiind legată strict de motive fiscale, unele state favorizând modelele cu emisii reduse de CO 2 sub pragul respectiv.
Cea mai puternică motorizare de la lansare este xDrive50i, care reprezintă o versiune revizuită unităţii V8 TwinPower Turbo, care livrează 450 CP. Pe locul doi se află versiunea M50d, un diesel tri-turbo de 3.0 litri, care livrează 381 CP. Deşi vorbim despre un SAV de aproape două tone, BMW spune că X5 este mai eficient, toate versiunile fiind echipate cu sistem Auto Start Stop, tehnologie EfficientDynamics, mod Eco Pro şi asistent de conducere proactiv. Nu în ultimul rând, toate motoarele respectă normele Euro 6 şi sunt echipate în standard cu transmisii automate cu opt trepte.Pentru un plus de dinamism, BMW oferă în lista de dotări opţionale sistem Active Steering (direcţie integrală), suspensie adaptivă M, şi alte elemente de acest gen. Cu excepţia versiunii sDrive25d, noul X5 este oferit cu sistemul Dynamic Performance Control în cadrul pachetelor de suspensie Dynamic şi Professional, care include şi noul sistem xDrive status, un afişaj care prezintă în timp real funcţionarea sistemului de tracţiune integrală de la BMW.
TEHNOLOGIE
BMW n-a uitat de noile tehnologii nici cu noua generaţie a lui X5, prima fiind cunoscută pentru versatilitatea sa la primirea de noi tehnologii. Astfel, a treia generaţie a lui X5 vine cu Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi altele.
BMW a introdus un sistem de asistent în trafic aglomerat, care permite controlul automat al volanului şi al vitezei vehiculului, permiţând un condus relaxat în aglomeraţie. În plus, X5 are sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea şi poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.Via BMW
Opinia mea:
-este vechiul X5 cu fata asemanatoare cu noul seria 3 si spate de X3, doar ca de dimensiuni mai mari.Poate daca o sa-l vad in realitate o sa-mi placa, insa deocamdata raspunsul meu este NU pentru acest nou design.
in fine......cum zice si @Loulis sia cam pierdut din agresivitate si masculinitate.......spatele e chiar prea fluid......parca nu seamana cu tancu,cu care suntem toti familiarizati......
in rest e chiar ok.....insa treaba cu noul bord digital unde e??????probabil va fi optional.......e poi cum sa nu te mai face de inca vreo 3 mii de euro.....nemti astia.....
un 4x4 cu tractiune spate.......si sa mai zica careva ca BMW(regele masinilor de top)nu se cocalareste.......
imi pare rau da e cam greu de digerat versiunea asta.....
da nici o problema........aceasta versiune va deveni (probabil)cel mai adevarat bmw din ultimi ani.......adica la iarna majoritatea propietarilor vor tine masina in garaj:)))))glumesc :|
Unladen weight EU in kg 2,145
Max. permissible weight in kg 2,780
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x/x5/2013/showroom/technical_data/index.html
Este adevarat ca nu aveti bani de logan sh rupt in doua dar e dreptul fiecaruia sa comenteze cat se mai poate.
Asteptam cu incredere si varianta sdrive 14d care sigur va fi un hit al vanzariilor ca doar are emisii mici, motor 1.6 , numai avantaje...fiscale
Daca esti rupt in fund si nu iti permiti o masina cu mai mult de 149 emisii CO2 nu-ti lua frate X5.
Dupa parerea mea, vor exista multi clienti pentru versiunea de 2l. Nu toata lumea vrea sa rupa asfaltul.
Nu mai poate BMW sau clientii sai de puristii nostalgici dupa motoare de 2,2l si 150 de cp, cu 6 cilindri in linie. Te adaptezi la trendul pietei sau mori. Sunt destule exemple de marci europene, din pacate.
farurile alea de ceata ca nuca-n perete asta sunt, niste cosuri pe masca frontala! farurile au linii moi, curbe pleoistite in jos, stopuri fara personalitate...unde mai este virilitatea care "duhnea" din precedentul? privita din lateral spate (foto 9) e un oricare X-nr. impar- qkaqka maka.
Lucru bun e ca iti doresti sa intri cat mai repede inauntru sa n-o mai vezi de-afara si sa te desfeti putin cu interiorul.
@nuuuu
La X5 E70 face-lift proiectoarele sunt puse exact la fel, sus pe bara, doar ca sunt mai mici, stopuri fara personalitate? Trebuie sa fii rau intentionat sa nu vezi ca sunt stopuri tipice de Bmw, se incadreaza foarte bine in familia de X-uri, din fata seamana f mult cu precedentul, chiar nu aveti motive sa va lamentati, nu arata wow, arata bine, solid, se identifica f bine ca un X5, nu poti sa-l confuzni, ca seamana bla bla, daca nu esti orb a semana nu ste totuna cu a fi identic.