BMW X2 este aici: SUV-ul german introduce noutăți de design în gamă și are motoare de până la 231 de cai putere

de Daniel Popescu
Joi, 26.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW X2 întregește familia de SUV-uri a germanilor, vine cu câteva noutăți de design în gamă și la lansare va fi disponibil cu o motorizare pe benzină și două diesel, iar cea mai puternică dintre ele oferă 231 CP și cuplu de 450 Nm.

După dezvăluirea conceptului pentru X7 la începutul lunii septembrie, BMW este pe punctul de a completa gama de SUV-uri cu singura verigă lipsă.

Noul BMW X2 se poziționează în mod natural în gamă între X1 și X3 și, la lansarea programată în luna martie 2018, va propune câteva elemente stilistice complet noi pentru constructorul german.

BMW X2: date esențiale:

pentru prima oară pe un BMW modern, X2 beneficiază de o grilă mai largă în partea de jos decât în partea de sus, chiar dacă forma trapezoidală nu s-a schimbat radical;

blocurile optice oferă lumini de zi LED, iar opțional poți alege versiunea full-LED, în timp ce prizele de aer au dimensiuni generoase;

sigla BMW își face o apariție supriză și pe montantul C, așa cum se întâmpla în cazul modelelor clasice ale germanilor, în timp ce plafonul are o formă tipică pentru coupe-uri;

cu ocazia lansării lui X2, BMW introduce 3 noi culori pentru caroserie: Galvanic Gold, Sunset Orange și Misano Blue;

jantele de aliaj au 17 inch, însă opțional poți alege și jante de aliaj de 19 inch;

stopurile cu lumini LED au forma literei L specifică și altor modele BMW, în timp ce bara de protecție spate are un design atrăgător din punct de vedere vizual;

capacitatea portbagajului este de 470 de litri;

● BMX X2 are o lungime de 4360 mm, o lățime de 1824 mm și o înălțime de 1526 mm, în timp ce ampatamentul este de 2670 mm.

Astfel, X2 are o lungime ușor mai mică decât a lui X1, care ajunge la 4436 mm;

la interior, BMW introduce în premieră o tapițerie din piele perforată Dakota în culoarea Magma Red, dar și o combinație de Anthracite/Alcantara în negru în contrast cu galbenul cusăturilor;

în standard, X2 este echipat cu un ecran touch de 6.5 inch, însă opțional poți alege și un ecran Control Display de 8.8 inch, pe lângă sistemul BMW Connected Drive compatibil cu Apple CarPlay și sistemul Head-Up Display;

pe lângă versiunea clasică, X2 este disponibil și în versiunile X2 M Sport și M Sport X, cu mențiunea că ultima dintre ele împrumută elemente de la familiile BMW M și BMW X. Ambele versiuni dispun de jante de 19 inch și, opțional, de jante de 20 inch.

Gama de motorizări pentru BMW X2

La lansare, BMW X2 este disponibil cu 3 motoare:

BMW X2 sDrive20i cu motor pe benzină TwinPower Turbo de 2.0 litri, 192 CP și cuplu de 280 Nm, cuplat la o cutie de viteze Steptronic cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte;

BMW X2 xDrive20d cu motor diesel TwinPower Turbo de 2.0 litri, 190 CP și cuplu de 400 Nm;

BMW X2 xDrive25d cu același propulsor diesel care generează însă 231 CP și un cuplu de 450 Nm.

Ambele versiuni diesel au sistem de tracțiune integrală xDrive și cutie de viteze Steptronic cu 8 trepte;

în prima parte a anului viitor, BMW X2 va fi disponibil și în versiunile de motorizare X2 sDrive18i (140 CP), X2 xDrive20i (192 CP), X2 sDrive18d și X2 xDrive18d (ambele 150 CP).

Via BMW

Comentarii (21)

  • Din punctul meu de vedere este extrem de slab ca si design dar si ca pachet overall. Fara Hofmeister kink, tractiune fata pe modele SDrive, push in continuare pe motoare diesel si lista poate continua.

    Pai cum arata conceptul la masinuta asta si cum a iesit? Sunt super fan BMW, sunt deja la al doilea model detinut dar masina asta nu are nici o noima. Sper sa isi revina cu design-ul ca este din ce in ce mai rau.
    16 12
  • Designul frontal parcă e luat din Cars.
    O gură cu buze vinete, cu ochi răi și cu mustață mică... Care o fi personajul? Sieg Heil!
    10 5
  • " Cars " este îndrăgit, la fel va fi și X2. Un alt SUV inutil? Desigur. Mașinuță de pitipoance.

    Sunt de părere că arată ceva mai bine ca Q2, cât de cât.
    18 2
  • Eu am impresia ca cei trei germani incearca sa epuizeze denumirile pozibile conform numelor de modele folosite de ei, doar ca sa aiba mai mult eoptiuni posibile ...
    1 0
  • Chestia cu emblemele BMW pe montantul C....ma dispera....
    elementele astea distincte trebuiau puse pe viitoru seria 8.....daca tinem minte in trecut aceleasi embleme erau puse pe montantul C la coupeurile din 70' la BMW......E9!!!!
    Va mai dau una.....
    Seria 3 GT.....un monovolum de familie care habar nu are de sportivitate cand sa lansat a fost prima masina de la BMW care era echipata cu eleron electronic....bla, bla, bla in functie de viteza....
    De ce dracu nu lau pus pe M4 eleronu asta....
    Cine plm conduce marca BMW in ziua de azi habar nu au de istoria marci......pana si eu un amator as face o treaba mai buna.....
    Motorizarile.....din nou slabute....2.0 benzina turbo.....192 cai-putere
    14 3
  • Din pacate se cam duc in jos si chiar spun asta cu parere de rau. Din punct de vedere al design-ului (in afara de cateva concepte - dar si astea discutabile) nu au scos nimic demn de sigla de pe capota. Vorbim totusi de segmentul premium unde ajungi sa dai 50k pe o masina care din pacate arata mai rau ca o KIA Sportage. Nu spun asta ca sa denigrez marca din Korea, ptr care am un respect foarte mare. Tot respectul pentru KIA si pentru realizarile din ultima lor perioada.

    Dar sa revenim: Ok, inteleg are ca target un public tanar, dar si Mercedes s-a lovit de problema asta si au iesit pe piata cu CLA. OK, concurentul pentru X2 ar fi GLA - pai configurati un GLA si comparati cum arata.

    Poate vor si ei sa inteleaga ca cei care dau de la 50k pe o masina, totusi pun accent pe design.
    10 7
  • Ce exterior oribil. Noul Duster e lux.
    12 11
  • Adrian C
    Nu e perfect asta e clar ! Nu e nici frumos. Dar arata cu siguranta mai bine ca GLA si Q2. Si e mult mai interesant ca un X1 strict ca design....deci e bine venit si reusit zic eu.
    15 3
  • @~ GLA-ul incepe de la 29.000 si ajunge la 39.000. Pana la 50.000 e cale lunga, chiar cu optionale pentru ca foarte putin pun absolut totul pe varianta de top si si mai putini achizitineaza varianta de top. La orice model, indiferent de marca, echiparile si motorizarile medii fac grosul vanzarilor.

    Mie personal imi place, chiar daca si eu prefer mai mult GLA-ul. X2 are un stil mai fluid, mai italian. Daca il privesti din lateral si scoti sigla, ar putea fi un SUV Alfa.

    Il vad peste Q2 care e un model grabit pe piata si care vine cu elemente tehnice care nu-s demne de un model premium, fie el si SUV compact - vezi suspensia spate - sau cu materiale nu tocmai reusite comparand cu Q3 sau chiar cu ce face Peugeot cu noile modele gen 3008.
    11 4
  • Deși e în principiu tot un hatch ușor înălțat, X2-ul are un stil dinamic - părerea mea, evident.
    Două mici cârcoteli totuși: din spate aduce prea mult cu noul i30 (nu-i urît însă), iar mecla :-) i-ar fi fost mai armonios rezolvată cu marginile... buzei de sus ale gurii supărate înclinate în continuarea lateralelor rinichilor-trapez.

    Că-i prea scump nu cred să fie vreo surpriză pentru cineva.
    19 1
  • inexorabil
    Băieți, subscriu la opiniile voastre majoritar critice [ȋnainte de a accesa pagina, puteam să pariez că @tzenu va avea o abordare “bosumflată” :) – dar fidelitatea & loialitatea sa mi s-au părut mereu admirabile].

    “Istoria mărcii”…BMW 328…Petre Cristea (elogiat chiar și de “comunistul” Almanah Auto). Primul exemplu care ȋmi vine ȋn minte. Cu siguranță unii dintre noi chiar și-ar fi dorit (dacă nu cumva ideea este viabilă…) să se fi născut cu câteva decenii mai devreme…Ȋnsă nu se poate negocia cu Timpul, cu atât mai puțin cu Stăpânul său, Care știe rostul vieții fiecăruia.

    Ne-am obișnuit cu anumite particularități și cu o anumită imagine a BMW-ului (nu numai ȋn privința acestui nume & renume). Dar lumea din jurul nostru s-a lăsat antrenată de acest ciclon de nestăvilit al “schimbării” (ȋn bine sau ȋn și mai bine), care impune, printre altele, “turbarea” (rădăcină lexicală: turbo) pe tot frontul.

    Cât despre design…prefer să nu mă pronunț, că pe urmă ar sări Dan cu riposta prin care s-ar “scoate” : “Și la tine, și la tine!” (hiperstandardizarea la interior).
    6 1
  • Eu sunt de parere ca designul exterior e foarte reusit. Overall, caroseria are un profil foarte fain, si in afara aplicatiiolor argintii, cam aiurea, nu prea ai ce sa-i reprosezi. E foarte bine proportionata. La interior, nu zic nimic, ca e chestie de gusturi. Mie BMW in mod normal nu-mi place la capitolul asta.

    Altfel, masinuta e foarte ok si cred ca va avea clienti destui. Observ ca si BMW si Audi au ridicat ritmul lansarilor, sa tina pasul cu Mercedes. Din asta doar noi clientii vom avea de castigat. Alegeri pentru absolut toate gusturile.

    Bafta la vanzari :)
    8 2
  • Standardizarea chiar există la toți, exista la Bmw și acum câteva decenii, dar era mai puțin deranjantă pentru că existau puține modele, chiar te enervează interioarele aproape identice de la E38 și E39?
    6 1
  • Benga Achimov
    Standardizarea este o proasta parere mai ales cand vine vorba de Bemveu. Ca o para care lasata mult timp devine putreda, asa a devenit si compania Bavareza poroducatoare de autovehicule ( cica ) premium. Probabil o alta iluzie de a pacalii clientii.

    Ma uit la masina asta ca la un all copy-paste dupa modelele marcii. Bord de X1, fete de usi de seria 3, schimbator de X1, exterior putin de seria 1 cu seria 2 . Fiabilitate derizorie, calitate a finisarii derizorie. Vedeti clipul cu test la Seria 6 GC , de la min 7:57, cotiera este pe post de crescatorie de greieri cand pui cotul pe ea scoate zgomote nedemne de o marca premium. Nici cu Genesis nu poate concurea marca Bavareza asa rau a ajuns.

    https://www.youtube.com/watch?v=RjcM2uIBgqM
    1 4
  • inexorabil
    Nu zice nimeni să fie imitată politica de individualizare de la Bentley, de pildă, dar, Dănuţule, BMW proiecta odinioară bordul acela orientat spre şofer (prezent inclusiv în maşina ta, chiar dacă nu la fel de pronunţat ca la generaţia precedentă), cu care am avut personal de-a face şi care mi-a plăcut foarte mult, regăsindu-se deopotrivă pe 3, 5 şi 7. Acest aspect, corelat cu zvelteţea caroseriei (şi a ta la fel!) şi cu celebrele “aspirate” inline-6, îi conferea BMW-ului aureolă de “platinum class” şi ADN sportiv.

    Mi se pare straniu ca un fan BMW declarat şi experimentat să nu exprime în această manieră sau măcar pe aproape…
    5 0
  • Continui să cred că vorbim doar discuții :-) pe teme stilistice, unica problemă majoră a X2-ului ăsta - repet, reușit - fiind PREȚUL.
    ...Care e nesimțit de mare și pt un BMW (50-55.000 euro pt 190-230 CP benzină/diesel), existînd alternative mai ieftine - și mai performante, ba chiar și 4x4 - inclusiv la alte mărci premium.

    ...Că dacă pomenesc de un Focus RS (350 CP, 4x4) la 37.000 euro vor sări destui că-i doar un știft non-premium, chiar dacă tot de un hatchback e vorba.
    Ce să mai zic de un Leon Cupra (300 CP) la vreo 30.000...
    13 1
  • N-am spus niciodată ca-mi place actuala standardizare, este enervantă pentru că se repetă de multe ori, am spus doar că toți fac asta în prezent, dar de multe faci referire doar la Bmw, la ceilalți treci cu vederea.
    7 1
  • inexorabil
    Adică insinuezi că mi s-a pus pata anume ȋmpotriva BMW-ului? Ȋnsăși arhiva site-ului stă mărturie de câte ori am acuzat calea pe care a apucat-o Cadillac sau “BMWillac”, cum l-am poreclit ȋn derâdere. Principalul model de performanță, CTS-V, mizează de la bun ȋnceput pe V8 de Chevy (prezentat, eufemistic, drept “corporate engine”, deși păstrează design-ul blocului motor tradițional al Papionului Galben), deci ce putem spune despre Caddy, cunoscut drept primul constructor de V8 ȋn serie din istoria automobilului?

    Nu sunt absurd să nu recunosc că, ȋn ziua de astăzi, oricum te-ai numi, ai ȋntâmpina dificultăți teribile (nu că ai muri de foame, dar nici bine nu ți-ar fi) dacă te-ai ȋncăpățâna să pui accentul pe originalitate “absolută” și pe pedantismul creativității. Vrei opere de artă? Soluția este cât se poate de simplă: te duci la parade cu mașini de epocă sau la ȋntrunirile fan-cluburilor.

    Prefer să mă opresc aici, căci iarăși “simt” că sunt suspectat de “beletristică” (echivalență corectă politic pentru “atitudine civică fermă”).
    4 0
  • Hai să bag și eu un comment... standard: standardizarea nu-i deci rea, atunci cînd se replică elemente reușite - ex. Giulia/Stelvio, cu interioare aproape identice (btw, mi-ar fi plăcut mai mult un X2 cu bord
    Alfa... sau vițăvercea, da-n orice caz la preț de Stelvio. :-))

    De fapt, mergînd spre rădăcinile problemei, toate mărcile/modele sînt de fapt standardizate - nu doar prin apelarea la aceiași furnizori globali de piese/subansamble, ci și prin utilizarea exclusivă a plasticului pentru borduri/cockpituri.

    ...Egal dacă-s moi ori mai tărișoare - marotă obsesivă a tuturor testerilor de pe planetă, pe care i-aș înțelege doar dacă ar declara ca fiind premiumum-mumy-yammy ceva definibil printr-o noblețe total diferită, gen bord făcut integral din piele de crocodil ranforsată cu cristal de cuarț etc.
    10 1
  • inexorabil
    Un aperitiv pentru micul dejun al lui Dan:

    https://www.hemmings.com/magazine/hmn/2017/11/1988-BMW-M5/3751284.html
    2 0
  • AndreiRN
    Dar garantia?
    Macar sa ajunga si ei din urma pe cei de la Hyundai ca altfel tot masini fara fiabilitate produc.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru