Salonul Auto de la Frankfurt 2015

BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală

Publicat Miercuri, 03.06.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 19
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 1
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 2
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 3
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 4
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 5
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 6
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 7
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 8
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 9
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 10
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 11
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 12
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 13
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 14
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 15
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 16
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 17
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 18
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 19
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 20
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 21
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 22
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 23
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 24
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 25
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 26
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 27
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 28
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 29
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 30
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 31
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 32
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 33
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 34
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 35
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 36
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 37
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 38
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 39
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 40
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 41
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 42
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 43
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 44
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 45
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 46
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 47
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 48
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 49
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 50
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 51
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 52
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 53
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 54
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 55
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 56
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 57
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 58
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 59
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 60
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 61
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 62
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 63
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 64
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 65
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 66
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 67
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 68
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 69
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 70
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 71
BMW X1 ajunge la a doua generaţie: mai mare, mai încăpător şi cu tracţiune faţă şi integrală - Poza 72
BMW a publicat astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noului X1, ajuns la a doua generaţie. Modelul îşi schimbă platforma, dimensiunile şi primeşte motorizări şi design reîmprospătate.

La şase ani de la lansarea primei generaţii şi după peste 700.000 de clienţi care au ales cel mai mic SUV din gama BMW, X1 trece la o generaţie nouă şi-şi schimbă atât designul, cât şi concepţia şi platforma. Chiar dacă noul model va fi disponibil pe pieţele europene - implicit în România - abia în toamna acestui an, informaţiile oficiale legate de cel de-al doilea X1 sunt deja disponibile alături de un set de imagini oficiale care dezvăluie toate secretele estetice şi tehnice ale noului model bavarez.

Primul SUV BMW cu tracţiune faţă

În momentul lansării noului X1, SUV-ul compact va avea două motorizări care vor apela la tracţiunea faţă.


Cea mai importantă modificare nu este cea estetică, aşa cum ar putea părea la prima vedere, ci una pur tehnică. Astfel, X1 trece de pe arhitectură cu tracţiune spate (propulsie) la tracţiunea faţă, inaugurând astfel acest tip de soluţie în gama de SUV-uri a mărcii din Munchen. X1 este al treilea model din gama BMW care beneficiază de tracţiune faţă după ce gheaţa a fost spartă de Seria 2 Active Tourer şi de Seria 2 Gran Tourer, cele două monovolume care au introdus BMW într-un segment virgin până atunci pentru marca germană. În momentul lansării noului X1, SUV-ul compact va avea două motorizări care vor apela la tracţiunea faţă (sDrive20i, cu 2.0 benzină de 192 CP, şi sDrive18d, cu 2.0 diesel de 150 CP), restul versiunilor de motorizare benficiind de aportul sistemului de tracţiune integrală xDrive.

Design inspirat din Seria 1

Spaţiul la genunchi a crescut sesizabil, iar portbagajul este cu 85 de litri mai încăpător, acesta fiind capabil să transporte un volum de bagaje de 505 litri


Să trecem însă în prima fază prin designul noului X1. Inspirate puternic din cele ale noului Seria 1 facelift, liniile care construiesc cea de-a doua generaţie X1 ascund câteva detalii interesante. De exemplu, aflăm din comunicatul oficial al mărcii bavareze că noul SUV este mai mare decât prima generaţie, lungimea crescând cu 5.3 centimetri.

Ca urmare a schimbării platformei, X1 le oferă pasagerilor o poziţie mult mai ridicată. Dacă şoferul stă cu 3.6 centimetri mai sus, pasagerii de pe banchetă vor simţi şi mai accentuat această modificare, pentru că poziţia lor va fi cu 6.4 centimetri mai ridicată decât în cazul primului X1.

De altfel, de creşterea dimensiunilor lui X1 beneficiază integral pasagerii: spaţiul la genunchi a crescut sesizabil, iar portbagajul este cu 85 de litri mai încăpător, acesta fiind capabil să transporte un volum de bagaje de 505 litri. Dacă bancheta rabatabilă 40/20/40 e rabatată, volumul creşte la 1550 de litri.

Un nou interior, aceeaşi ambianţă

Pentru a fi pe placul tuturor clienţilor, BMW le oferă acestora opţiunea de a alege între patru ambianţe care iau locul personalizării prin echipamente.


Modificările estetice de la exterior continuă şi la interior, însă feeling-ul de familie pe care ţi-l oferă planşa de bord a modelelor BMW face ca tranziţia să nu fie atât de radicală. Este clar că instrumentarul de bord este modificat, iar butonul iDrive face acum parte din dotarea standard a modelului german, deci are o poziţie fixă pe consola centrală. Display-ul cu diagonala de 6.5 inch poziţionat în vârful bordului face parte şi el din oferta de bază şi este scos în evidenţă pentru a semăna cu o tabletă, un curent estetic care începe uşor-uşor să ia avânt în cazul tuturor constructorilor din industria auto. La cerere, BMW poate plusa cu un display de 8.8 inch care înglobează pachetul Navigation Plus.

Pentru a fi pe placul tuturor clienţilor, BMW le oferă acestora opţiunea de a alege între patru ambianţe care iau locul personalizării prin echipamente. Advantage, Sport Line, xLine şi M Sport sunt variantele pe care posesorii noului X1 le au la dispoziţie pentru a-şi transforma maşina după nevoi şi dorinţe.

Tehnologie demnă de anul 2015

Esential 4.1 litri/100 km consumă cea mai economică versiune a noului BMW X1: sDrive18d, 150 CP.
6.5 secunde este timpul 0-100 km/h pe care îl înregistrează cea mai rapidă versiune a lui X1 de a doua generaţie: xDrive35i, 231 CP.
Nu ieşim din zona interiorului fără a aminti de tehnologiile de la bord, sisteme care în cazul lui X1 se dublează ca număr faţă de generaţia precedentă. SUV-ul compact bavarez oferă de acum Head-Up Display în versiunea pe care o regăsim pe Seria 3, deci cu proiecţie pe parbriz, una dintre cele mai reuşite soluţii de acest tip existente la această oră în lumea auto.

De asemenea, noul X1 primeşte armata de sisteme ascunse sub denumirea Driver Assistance, care înglobează pachetul de siguranţă activă care te face să nu pierzi din vedere unghiul mort, să nu ieşi involuntar de pe banda de rulare, să frânezi automat la nevoie şi să-ţi variezi viteza pe tempomat în funcţie de trafic pe autostradă prin pachetul cruise control adaptiv.

Pentru că suntem în 2015 şi lumea vorbeşte din ce în ce mai des de sistemele de pilotaj automat, noul X1 devine primul model de segment compact care oferă opţional Traffic Jam Assistant, un sistem care menţine maşina pe mijlocul benzii în traficul aglomerat fără ca şoferul să acţioneze pedalele sau direcţia. Totuşi, pentru a funcţiona, şoferul trebuie să ţină cel puţin o mână pe volan.

Nu uităm nici de capacităţile de conectivitate ale lui X1 şi amintim aici posibilitatea conectării unui telefon cu abonament de date care-ţi va da ocazia să accesezi o mulţime de funcţii dependente de internet, implicit cea de radio streaming online, care îţi oferă acces la muzică variată şi adaptată preferinţelor. 

La nivel de motorizări, BMW X1 beneficiază de două motoare pe benzină şi de trei diesel-uri care oferă între 150 şi 231 de cai putere. Acestea beneficiază fie de cutii manuale cu şase trepte, fie de automate cu opt trepte Steptronic, ambele variante fiind, spun cei de la BMW, versiuni net îmbunătăţite faţă de precedenta generaţie.

BMW X1 2015. Motoare pe benzină.

sDrive20i - 2.0 litri, tracţiune faţă, 192 CP, 280 Nm. 0-100 km/h în 7.7 secunde, VMax 225 km/h, consum mediu 5.9-6.0 litri/100 km, în funcţie de transmisie.
xDrive20i - 2.0 litri, tracţiune integrală, 192 CP, 280 Nm. 0-100 km/h în 7.4 secunde, VMax 223 km/h, consum mediu 6.3-6.4 litri/100 km.
xDrive25i - 2.0 litri, tracţiune integrală, 231 CP, 350 Nm. 0-100 km/h în 6.5 secunde, VMax 235 km/h, consum mediu 6.4-6.6 litri/100 km.

BMW X1 2015. Motoare diesel.

sDrive18d - 2.0 litri, tracţiune faţă, 150 CP, 330 Nm. 0-100 km/h în 9.2 secunde, VMax 205 km/h, consum mediu 4.1-4.4 litri/100 km, în funcţie de transmisie.
xDrive20d - 2.0 litri, tracţiune integrală, 190 CP, 400 Nm. 0-100 km/h în 7.6 secunde, VMax 219 km/h, consum mediu 4.9-5.1 litri/100 km.
xDrive25d - 2.0 litri, tracţiune integrală, 231 CP, 450 Nm. 0-100 km/h în 6.6 secunde, VMax 235 km/h, consum mediu 5.0-5.2 litri/100 km.


Comentarii (19)

  • arata destul de bine insa vine cu cateva minusuri marunte cum ar fi...schimbatorul de viteze care arata urat......au renuntat la joystick-urile fashion pentru solutia anilor 2000'....
    ceasurile de bord care parca is prea boring......si pffff......tractiune fataa pt. majoritatea modelelor......si probabil va urma si o motorizare cu 3 cilindri.....
    10 11
  • Scuzata-mi fie indrazneala dar grilele alea arata ca doua bu ci trase la xerox.
    7 20
  • Da! Acum chiar arată a SUV. De fapt, arată cum ar fi trebuit să arate de prima dată.

    Varianta precedentă era mai mult un break puțin înălțat. Poate crossover tras de păr.

    Acum e ce trebuie.
    30 5
  • de acord cu @Moldovean...

    in sfarsit pot sa spun ca imi place X1
    25 5
  • executive
    Lexus NX, il bate la fundul gol, la calitate si finisaje.
    5 25
  • Slab rau interiorul..schimbatorul parca-i de pe Renault, chiar si in varianta automata, consola centrala are prea mult plastic glossy care te duce cu gandul la Hyundai, iar in toate imaginile apare a/c-ul manual ca dotare, probabil sugerand ca nu vei pupa climatizare automata nici macar pe versiuni de >40k euro.
    De tractiunea fata ce sa mai zic...deja nu mai are nici un avantaj in fata concurentei, unde Audi deja sta mai bine la capitolul finisaje si motoare pe benzina.
    7 29
  • Scorpionul.negru
    In sfarsit X1 arata a masina adevarata. Imi place tot la el mai putin schimbatorul de viteze. Zici ca e coada de lopata. Se vede diferenta intre X1 si X5 de ex. X5 e mai atent lucrat si mai armonios. Dar nici X1 nu ara rau acum.
    18 4
  • Fata de vechea generatie, asta se prezinta mult mai bine din toate punctele de vedere, in special la nivelul designului exterior.
    21 3
  • gigi_valoare
    Foarte frumos, interior-exterior, clar un pas inainte. Despre pret nu-mi dau cu parerea, daca as fi acolo incat sa "trebuiasca" sa dau ~50 de mii de euro pe o masina, probabil ca m-as uita atent la ce ofera si nu ofera.
    Dar pot sa exprim, fara rautate sau interese ascunse, ca din profil seamana cu cx-5? :D
    6 9
  • Americanul
    @gigi_valoare
    Seamana dar nu rasare.....se vede totusi ca e facut in spiritul BMW ! Dar aduce putin si a CX 5...de. Acum aproape toate masinile din aceeasi clasa seamana intre ele !
    9 5
  • Popovici Acim Peter
    BMW nu mai e ce-a fost. S-a dus pe apa sambetei acest brand cu ''suprematie germana'' . Exteriorul aduce mult cu Mazda CX-5, macar de imitau la interior calitatea Mazdei CX-5, fiindca acest x1 este mai prost calitativ si decat CX-3. Bordul pare cam ''gumos'' adica cauciucat, fara piele cu cusatura care sa ridice nivelul de calitate, consola centrala, in afara de putin lemn, din partea dorsala cum te uiti spre cotiera avem plastic in loc de piele cusuta cum e la Mazda ( o marca non-premium ) .

    Gama de motoare : Slaba , 2.0 150 de cai ?
    2 23
  • Iar volanul seamana izbitor cu al noului Land Rover Discovery Sport
    2 15
  • Bogdan
    @Popovici Acim Peter
    Eu cred ca tu esti orb ! Are pile cusuta peste tot si tu nu o vezi !
    9 5
  • Si mie imi place. cu o singura mentiuneȘ designul e prea complicat. prea multe linii, nervuri, accesorii, briz-briz-uri. Bara fata e foarte incarcata cu tot felul de artificii, caroseria e plina de nervuri... La fel si Mercedes si multe alte marci in prezent. Mi se par putin obositoare dar ne obisnuim.
    4 3
  • @ Popovici Acim Peter
    In timp ce Mazda CX5 e cel mai mare SUV compact de la Mazda, BMW X1 e un SUV compact de lux, nu poti deosebi una de alta, plus ca liniile nu aduc deloc a Mazda CX5, X1 e mult mai atent lucrat si chiar arata a Premium, in timp ce mazda nu, analizeaza cu atentie design-ul celor doua si iti dai seama.
    Cum spui si tu mai sus in legatura cu pielea cusuta la consola centrala la Mazda, Mazda asta face, compenseaza neajunsurile cu anumite detalii doar de imagine, doar ca sa se "ridice" la nivelul unor clase inferioare din marci de lux pentru ca nu au cum sa le depaseasca.
    13 5
  • Popovici Acim Peter
    Cumetre Bogdan. Chiar ai nevoie de o consultatie oftalmologca, fiindca in afara de fetele de usi, scaune si putina in partea inferioara a consolei, in rest totul este cauciuc moale. Ori esti orb si nu ai vazut ca Mazda are si deasupra cadranelor de bord si pe zona superiara a bordului deasupra torpedoului. .

    @Lau, x1 este o copie ieftina dupa CX-5 chiar daca in fata pare BMW .
    1 13
  • Bogdan
    @Popovici Acim Peter
    Nu vezi ca nu te suporta nimeni ? Cred ca tu ai o problema la ochi de nu vezi volanul cusut !
    2 2
  • Andrei
    Se vede o evolutie clara a acestui model, cat despre acel schimbator nu cred ca este atat de mare precum pare...am urmarit cateva filmulete, probabil conteaza unghiul din care sunt facute pozele !
    1 0
  • marcel iures
    exista si posibilitatea septronic deci schimbatorul este arhicunoscut
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru