La şase ani de la lansarea primei generaţii şi după peste 700.000 de clienţi care au ales cel mai mic SUV din gama BMW, X1 trece la o generaţie nouă şi-şi schimbă atât designul, cât şi concepţia şi platforma. Chiar dacă noul model va fi disponibil pe pieţele europene - implicit în România - abia în toamna acestui an, informaţiile oficiale legate de cel de-al doilea X1 sunt deja disponibile alături de un set de imagini oficiale care dezvăluie toate secretele estetice şi tehnice ale noului model bavarez.
Primul SUV BMW cu tracţiune faţă
Cea mai importantă modificare nu este cea estetică, aşa cum ar putea părea la prima vedere, ci una pur tehnică. Astfel, X1 trece de pe arhitectură cu tracţiune spate (propulsie) la tracţiunea faţă, inaugurând astfel acest tip de soluţie în gama de SUV-uri a mărcii din Munchen. X1 este al treilea model din gama BMW care beneficiază de tracţiune faţă după ce gheaţa a fost spartă de Seria 2 Active Tourer şi de Seria 2 Gran Tourer, cele două monovolume care au introdus BMW într-un segment virgin până atunci pentru marca germană. În momentul lansării noului X1, SUV-ul compact va avea două motorizări care vor apela la tracţiunea faţă (sDrive20i, cu 2.0 benzină de 192 CP, şi sDrive18d, cu 2.0 diesel de 150 CP), restul versiunilor de motorizare benficiind de aportul sistemului de tracţiune integrală xDrive.
Design inspirat din Seria 1
Să trecem însă în prima fază prin designul noului X1. Inspirate puternic din cele ale noului Seria 1 facelift, liniile care construiesc cea de-a doua generaţie X1 ascund câteva detalii interesante. De exemplu, aflăm din comunicatul oficial al mărcii bavareze că noul SUV este mai mare decât prima generaţie, lungimea crescând cu 5.3 centimetri.Ca urmare a schimbării platformei, X1 le oferă pasagerilor o poziţie mult mai ridicată. Dacă şoferul stă cu 3.6 centimetri mai sus, pasagerii de pe banchetă vor simţi şi mai accentuat această modificare, pentru că poziţia lor va fi cu 6.4 centimetri mai ridicată decât în cazul primului X1.
De altfel, de creşterea dimensiunilor lui X1 beneficiază integral pasagerii: spaţiul la genunchi a crescut sesizabil, iar portbagajul este cu 85 de litri mai încăpător, acesta fiind capabil să transporte un volum de bagaje de 505 litri. Dacă bancheta rabatabilă 40/20/40 e rabatată, volumul creşte la 1550 de litri.Un nou interior, aceeaşi ambianţă
Modificările estetice de la exterior continuă şi la interior, însă feeling-ul de familie pe care ţi-l oferă planşa de bord a modelelor BMW face ca tranziţia să nu fie atât de radicală. Este clar că instrumentarul de bord este modificat, iar butonul iDrive face acum parte din dotarea standard a modelului german, deci are o poziţie fixă pe consola centrală. Display-ul cu diagonala de 6.5 inch poziţionat în vârful bordului face parte şi el din oferta de bază şi este scos în evidenţă pentru a semăna cu o tabletă, un curent estetic care începe uşor-uşor să ia avânt în cazul tuturor constructorilor din industria auto. La cerere, BMW poate plusa cu un display de 8.8 inch care înglobează pachetul Navigation Plus.
Pentru a fi pe placul tuturor clienţilor, BMW le oferă acestora opţiunea de a alege între patru ambianţe care iau locul personalizării prin echipamente. Advantage, Sport Line, xLine şi M Sport sunt variantele pe care posesorii noului X1 le au la dispoziţie pentru a-şi transforma maşina după nevoi şi dorinţe.
Tehnologie demnă de anul 2015
Head-Up Display în versiunea pe care o regăsim pe Seria 3, deci cu proiecţie pe parbriz, una dintre cele mai reuşite soluţii de acest tip existente la această oră în lumea auto.
Nu ieşim din zona interiorului fără a aminti de tehnologiile de la bord, sisteme care în cazul lui X1 se dublează ca număr faţă de generaţia precedentă. SUV-ul compact bavarez oferă de acumDe asemenea, noul X1 primeşte armata de sisteme ascunse sub denumirea Driver Assistance, care înglobează pachetul de siguranţă activă care te face să nu pierzi din vedere unghiul mort, să nu ieşi involuntar de pe banda de rulare, să frânezi automat la nevoie şi să-ţi variezi viteza pe tempomat în funcţie de trafic pe autostradă prin pachetul cruise control adaptiv.
Pentru că suntem în 2015 şi lumea vorbeşte din ce în ce mai des de sistemele de pilotaj automat, noul X1 devine primul model de segment compact care oferă opţional Traffic Jam Assistant, un sistem care menţine maşina pe mijlocul benzii în traficul aglomerat fără ca şoferul să acţioneze pedalele sau direcţia. Totuşi, pentru a funcţiona, şoferul trebuie să ţină cel puţin o mână pe volan.Nu uităm nici de capacităţile de conectivitate ale lui X1 şi amintim aici posibilitatea conectării unui telefon cu abonament de date care-ţi va da ocazia să accesezi o mulţime de funcţii dependente de internet, implicit cea de radio streaming online, care îţi oferă acces la muzică variată şi adaptată preferinţelor.
La nivel de motorizări, BMW X1 beneficiază de două motoare pe benzină şi de trei diesel-uri care oferă între 150 şi 231 de cai putere. Acestea beneficiază fie de cutii manuale cu şase trepte, fie de automate cu opt trepte Steptronic, ambele variante fiind, spun cei de la BMW, versiuni net îmbunătăţite faţă de precedenta generaţie.
BMW X1 2015. Motoare pe benzină.
sDrive20i - 2.0 litri, tracţiune faţă, 192 CP, 280 Nm. 0-100 km/h în 7.7 secunde, VMax 225 km/h, consum mediu 5.9-6.0 litri/100 km, în funcţie de transmisie.
xDrive20i - 2.0 litri, tracţiune integrală, 192 CP, 280 Nm. 0-100 km/h în 7.4 secunde, VMax 223 km/h, consum mediu 6.3-6.4 litri/100 km.
xDrive25i - 2.0 litri, tracţiune integrală, 231 CP, 350 Nm. 0-100 km/h în 6.5 secunde, VMax 235 km/h, consum mediu 6.4-6.6 litri/100 km.
BMW X1 2015. Motoare diesel.
sDrive18d - 2.0 litri, tracţiune faţă, 150 CP, 330 Nm. 0-100 km/h în 9.2 secunde, VMax 205 km/h, consum mediu 4.1-4.4 litri/100 km, în funcţie de transmisie.
xDrive20d - 2.0 litri, tracţiune integrală, 190 CP, 400 Nm. 0-100 km/h în 7.6 secunde, VMax 219 km/h, consum mediu 4.9-5.1 litri/100 km.
xDrive25d - 2.0 litri, tracţiune integrală, 231 CP, 450 Nm. 0-100 km/h în 6.6 secunde, VMax 235 km/h, consum mediu 5.0-5.2 litri/100 km.
ceasurile de bord care parca is prea boring......si pffff......tractiune fataa pt. majoritatea modelelor......si probabil va urma si o motorizare cu 3 cilindri.....
Varianta precedentă era mai mult un break puțin înălțat. Poate crossover tras de păr.
Acum e ce trebuie.
in sfarsit pot sa spun ca imi place X1
De tractiunea fata ce sa mai zic...deja nu mai are nici un avantaj in fata concurentei, unde Audi deja sta mai bine la capitolul finisaje si motoare pe benzina.
Dar pot sa exprim, fara rautate sau interese ascunse, ca din profil seamana cu cx-5? :D
Seamana dar nu rasare.....se vede totusi ca e facut in spiritul BMW ! Dar aduce putin si a CX 5...de. Acum aproape toate masinile din aceeasi clasa seamana intre ele !
Gama de motoare : Slaba , 2.0 150 de cai ?
Eu cred ca tu esti orb ! Are pile cusuta peste tot si tu nu o vezi !
In timp ce Mazda CX5 e cel mai mare SUV compact de la Mazda, BMW X1 e un SUV compact de lux, nu poti deosebi una de alta, plus ca liniile nu aduc deloc a Mazda CX5, X1 e mult mai atent lucrat si chiar arata a Premium, in timp ce mazda nu, analizeaza cu atentie design-ul celor doua si iti dai seama.
Cum spui si tu mai sus in legatura cu pielea cusuta la consola centrala la Mazda, Mazda asta face, compenseaza neajunsurile cu anumite detalii doar de imagine, doar ca sa se "ridice" la nivelul unor clase inferioare din marci de lux pentru ca nu au cum sa le depaseasca.
@Lau, x1 este o copie ieftina dupa CX-5 chiar daca in fata pare BMW .
Nu vezi ca nu te suporta nimeni ? Cred ca tu ai o problema la ochi de nu vezi volanul cusut !