BMW Seria 7 facelift, imagini și detalii oficiale: design revizuit, asistent personal inteligent și motoare îmbunătățite

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 16.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW Seria 7 facelift a fost prezentat oficial. Modelul producătorului german oferă modificări de design, un interior cu tehnologii moderne și motorizări revizuite. Cea mai potentă variantă poartă numele de M760Li xDrive și este echipată cu un V12 de 6.6 litri cu 585 CP.

BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la Seria 7 facelift. Vârful de gamă dezvoltat de producătorul german a primit o serie de modificări estetice, câteva îmbunătățiri la interior și o gamă revizuită de motoare.

Conform oficialilor BMW, Seria 7 facelift dispune și de o serie de modificări la nivelul dimensiunilor, modelul urmând să fie disponibil în continuare în două versiuni: standard și cu ampatament mărit.

BMW Seria 7 facelift: date esențiale

● Așa cum aminteam și mai sus, Seria 7 facelift are acum o lungime de 5.120 de mm, cu 22 mm mai mult față de vechea versiune. Varianta cu ampatament mărit măsoară 5.260 de mm (+22 mm). Nemții spun că lățimea, înălțimea și ampatamentul nu au suferit modificări. 

● Designerii BMW au decis să vină cu o serie de modificări la nivel estetic. Seria 7 facelift a primit o grilă mai generoasă (suprafața acesteia a crescut cu 40%), faruri mai subțiri și prize de aer îmbunătățite. Totodată, nemții spun că partea frontală a mașinii a fost înălțată cu circa 50 de mm. Standard, lamelele grilei frontale sunt fabricate din aluminiu.

● Standard, Seria 7 facelift primește faruri adaptive cu LED, iar opțional clienții pot alege blocurile optice BMW Laserlight.

● Tot la nivel frontal, designerii au pregătit o capotă cu nervuri noi, un logo cu un diametru mai mare (95 de milimetri) și accesorii revizuite la nivelul prizelor de aer. În funcție de motorizarea aleasă, anumite elemente de caroserie sunt fabricate din materiale diferite.

● În partea din spate, designerii BMW au optat pentru stopuri restilizate. În plus, nemții au unit cele două stopuri cu ajutorul unei baghete luminoase. Tot în zona posterioară, bavarezii au pregătit terminații noi pentru sistemul de evacuare. 

● BMW Seria 7 facelift primește trei nuanțe noi pentru caroserie: Bernina Grey, Royal Burgundy Red și Donington Grey. Aceasta din urmă va fi disponibilă exclusiv pe versiunile echipate cu pachetul M Sport. În funcție de motorizarea aleasă, BMW oferă standard jante de 17 sau 18 inch din aliaj ușor. Opțional, clienții vor putea alege jante cu dimensiuni de până la 21 de inch. Pachetul M Sport este oferit standard cu jante de 20 de inch vopsite în două nuanțe. 

● Varianta de bază a lui Seria 7 facelift va fi echipată cu piele Dakota disponibilă în cinci nuanțe. Nemții extind gama de opționale în dreptul acestui nivel și propun alte șase nuanțe de piele Nappa. Prin intermediul BMW Individual, clienții vor putea comanda și un interior garnisit cu piele Merino (6 nuanțe disponibile). Tot la nivelul accesoriilor, BMW propune elemente metalice sau din lemn amplasate cu mare atenție la nivelul habitaclului

● Așa cum deja ne-am obișnuit, BMW propune o serie de pachete pentru interiorul lui Seria 7. Cei care aleg pachetul Design Pure Excelence se vor bucura de următoarele: plafon acoperit cu Alcantara și accesorii din aluminiu și lemn integrate la nivelul portierelor și în zona tunelului median. Pentru versiunea cu amptament mărit, nemții oferă și o serie de covorașe speciale amplasate în spate. 

● Clienții lui Seria 7 facelift vor putea alege și pachetul de interior M Sport. Acesta oferă un plafon din gama BMW Individual, un volan M și scaune speciale. De asemenea, nemții vin cu elemente metalice integrate la nivelul accesoriilor din lemn, dar și cu pedale sport. Pentru prima dată, clienții vor putea alege pachetul M Sport împreună cu tapițeria Nappa din gama Exclusive. 

● Reprezentanții BMW spun că nivelul zgomotului resimțit la interiorul lui Seria 7 facelift a scăzut comparativ cu vechea versiune. Nemții propun geamuri ceva mai groase și elemente noi de protecție la nivelul punții spate cu rol în reducerea zgomotului. Aceste modificări sunt standard pe versiunile de top pregătite de nemți. 

● Tot la interior, clienții lui Seria 7 facelift vor observa un volan ușor modificat.

Nemții spun că au modificat poziția butoanelor care controlează sistemele de asistare. Standard, vârful de gamă al bavarezilor va fi echipat cu un sistem pentru încărcarea wireless a telefoanelor inteligente. Poziția acestuia a fost mutată în partea de jos a consolei centrale. 

● Pentru versiunile cu ampatament mărit, BMW a pregătit pachetul Executive Lounge. Acesta oferă un sistem de climatizare pe patru zone, scaune spate cu funcții de masaj, scaune ventilate pentru toți pasagerii și sistemul de infotainment pentru ocupanții locurilor din spate (Rear-Seat Entertainment cu sistem BMW Touch Command). Acesta din urmă este alcătuit din două ecrane de 10 inch și o unitate de control care funcționează prin intermediul unei tablete cu diagonala de 7 inch. 

● La fel ca până acum, BMW Seria 7 facelift va fi oferit cu o gamă completă de motoare. Clienții vor putea alege atât unități pe benzină, cât și motoare diesel. Toate versiunile disponibile sunt omologate conform standardului Euro6d-Temp. Inginerii BMW au operat o serie de îmbunătățiri atât la nivelul transmisiei automate cu 8 rapoarte, cât și în dreptul sistemului de tracțiune integrală. Toate motoarele pe benzină au fost echipate cu filtru de particule, în timp ce unitățile diesel vin și cu un sistem pentru tratarea gazelor de eșapament cu o soluție pe bază de uree (proces denumit reducere catalitică selectivă). 

● Varianta de bază a lui Seria 7 facelift o regăsim sub denumirea de 730d. Aceasta va fi disponibilă și în varinta cu tracțiune integrală 730d xDrive. Sub capotă, BMW a pregătit un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să ofere 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. Accelerația de la 0 la 100 kmh are loc în 5.8 secunde în cazul versiunii cu tracțiune integrală, respectiv în 6.1 secunde în cazul versiunii 730d. Consumul mediu mixt anunțat de producător variază între 5.3 și 5.8 litri/100 de kilometri, în funcție de versiunea aleasă. Unitatea diesel de 265 CP va putea fi comandată și împreună cu versiunea cu ampatament mărit a lui Seria 7 facelift. 

● A doua motorizare diesel poartă numele de 740d xDrive. Același motor de 3.0 litri diesel produce acum 320 CP la 4.400 rpm și 680 Nm începând cu 1.750 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.3 secunde (5.4 secunde pentru varianta cu ampatament mărit). Consumul mediu de carburant este cuprins în intervalul 5.6 - 6.0 litri/100 de kilometri. 

● Vârful de gamă în dreptul motorizărilor diesel este 750d xDrive. Sub capota acestuia găsim tot o unitate de 3.0 litri, dar de această dată nemții propun 400 CP la 4.400 rpm și 760 Nm între 2.000 și 3.000 rpm. 4.6 secunde (4.7 secunde pentru varianta 750Ld xDrive) sunt necesare pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. 

● Pentru moment, cei care preferă un motor pe benzină vor avea doar două variante: 750i xDrive sau M760Li xDrive. Versiunea 750i xDrive "împrumută" motorul V8 de 4.4 litri de pe noul Seria 8. Astfel, unitatea pe benzină produce 530 de cai putere (5.500 rpm - 6.000 rpm) și 750 Nm începând cu 1.800 rpm. Repriza 0-100 km/h are loc în 4.0 secunde (4.1 secunde pentru varianta cu amptament mărit), în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul de carburant este de 9.5 litri/100 de kilometri. 

● Din cauza noilor teste WLTP, în cursul anului trecut BMW a retras din gamă versiunea M760Li xDrive. Dar nemții nu abandonează acest nume și-l readuc la viață odată cu varianta restilizată. Sub capota lui BMW M760Li xDrive se află un V12 de 6.6 litri capabil să genereze 585 CP între 5.250 și 5.750 rpm și 850 Nm începând cu 1.600 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în doar 3.8 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km/h. 

● Proaspătul BMW Seria 7 facelift primește o versiune plug-in hybrid modificată.

Astfel, nemții trec de la varianta 740e iPerformance la cea 745e iPerformance. Totodată, motorul pe benzină de 2.0 litri este înlocuit cu unul de 3.0 litri cu șase cilindri. Unitatea cu combustie internă furnizează 286 CP și 450 Nm, iar motorul electric dezvoltă 113 CP și 265 Nm. În total, sistemul hibrid produs de BMW dezvoltă 394 CP (+68 CP comparativ cu vechiul 740e). În plus, nemții spun că bateria a fost și ea îmbunătățită, iar autonomia în modul electric poate ajunge acum și la 58 de kilometri (45 de kilometri pentru vechiul 740e). Noul BMW 745e iPerformance va fi disponibil și cu un sistem de tracțiune integrală, dar și în versiuni cu ampatament mărit. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.2 secunde (5.1 secunde pentru varianta cu xDrive). Totodată, noul 745e iPerformance va fi disponibil opțional și cu transmisia automată cu 8 trepte Steptronic Sport (premieră pentru hibridul nemților).

● Reprezentanții BMW spun că Seria 7 facelift a primit mici îmbunătățiri în dreptul suspensiilor. Standard, nemții vor oferi o suspensie adaptivă care promite confort sporit și performanțe dinamice mai bune. Pentru și mai multă agilitate, BMW oferă pe Seria 7 facelift sistemul de direcție integrală (Integral Active Steering). La final amintim și de pachetul Executive Drive Pro care sporește comportamentul dinamic și care integrează bare stabilizatoare active. 

● La interior, Seria 7 facelift va fi echipat cu un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 12.3 inch și cu un ecran central de 10.25 inch. Sistemul de operare BMW 7.0 disponibil pe noul vârf de gamă poate primi actualizări over-the-air. 

● Spre deosebire de versiunea actuală, BMW Seria 7 facelift propune o gamă și mai bogată de sisteme de siguranță. Standard, modelul german va fi echipat cu un sistem cruise control cu funcție de frânare. Opțional, clienții pot alege sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Acesta funcționează până la viteze de maxim 210 km/h și poate opri complet mașina. În plus, prin simpla apăsare a unui buton, sistemul poate prelua informațiile cu privire la viteza maximă de pe sectorul de drum respectiv, urmând ca mai apoi să respecte acele valori. Totodată, sistemul Head-Up Display vine acum și cu o "casetă" care afișează distanța față de vehiculul din față. 

● Tot standard, BMW Seria 7 facelift va fi echipat cu sistemul Collision Warning cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, cu Speed Limit Info și cu Rear Collision Prevention cu funcție pentru avertizarea cu privire la traficul din spate. 

● La fel ca până acum, sistemul Active Cruise Control cu funcția Stop&Go și tehnologiile pentru asistare la schimbarea benzii de rulare vor face din Seria 7 facelift un model capabil să ruleze semi-autonom în anumite situații din trafic.

● Tot pe lista de opționale, BMW a trecut o serie de sisteme de asistență la parcare, dar și asistentul pentru mersul cu spatele (Reversing Assistant). Acesta preia direcția pentru a manevra mașina pe o traiectorie negociată anterior cu fața. Sistemul este capabil să meargă cu spatele pe o distanță de până la 50 de metri.

● BMW Seria 7 facelift va fi echipat și cu asistentul personal inteligent care poate fi activat vocal cu sintagma "Hey BMW". O componentă aparte o consitutie inteligența artificială și faptul că noul sistem este capabil să învețe stilul fiecărui posesor și să ofere o serie de rezultate personalizate în funcție de acțiunile solicitate. 

Comentarii (21)

  • Costel
    ii prea mult crom la grila
    ii de prost gust
    ii loc de mai bine
    15 22
  • Arata oribil cu aspiratoarele alea in loc de grila. Zici ca e masina de peste.
    Audi si Mercedes au un design mult mai reusit, si se vede si in vanzari.
    17 6
  • Andrei
    Nu stiu de ce, dar Serie 7 nu transmite sentimentul ala de masina speciala in clasa asta, eu o vad clar in urma lui S si chiar dupa A8. Am avut sansa sa conduc un 730xd si cel mai mult mi-a placut sunetul Bowers&Wilkinson, absolut superb. In rest, e o masina buna, bine construita, dar nu mi-a transmis nimic special, e de notat ca e foarte usor sa strici complet ambianta interioara printr-o alegere neinspirata a combinatiilor de culoare a tapiteriei, bordului si a elementelor de decor. Volanul si schimbatorul sunt urate, butoanele de pe volan si cele de comanda ale sistemului de climatizare aratau ieftin si aveau o culoare argintie urata. Cred ca aici e cea mai mare ciuda a lui BMW, ca nu a reusit niciodata sa vanda mai bine decat S. 3, 5-ul au fost si sunt peste concurenta, dar 7-le e in pluton.
    18 7
  • M760Li xDrive, in versiunea trecuta, nu avea un pic peste 600cp? Acum are 585?
    2 1
  • Costel
    @tu fara nume
    ii faine motoare
    ii norma noua
    ii 50nm in plus la760i
    ii fain motoru si cu 585cp
    ii doar probleme de design
    3 14
  • Vulgara grila aia, parca e un Audi. Prost gust.
    10 8
  • În pozele oficiale arată destul de îndrăzneț, chiar și cu grila imensă, interiorul este totuși puțin depășit ca aspect, prea clasic comparativ cu modelele concurente.

    @Adrian

    Dacă seria 7 nu-ti spune nimic, de ce ar face-o seria 5, care are același interior ? Iar butoanele de pe volan sunt din aluminiu, deci nu știu de unde senzația de ieftin.

    @ ~

    Din cauza noilor norme de poluare, filtru de particule și eliminarea a 15-20 de cai. Oricum, 585 de cai sunt arhisuficienti.
    10 1
  • @= Da, fostul V12 avea 610 CP, dar ce mai contează suta-n 3,7 sau 3,8 secunde?! Șoferul unei asemenea uber-limuzine ar fi concediat mintenaș dac-ar conduce ca-n raliuri. :-) Și oricum 95% din BMW-urile vîndute la noi sînt (încă) diesel, iar Seria 7 sigur 100%.

    Stilul e clar discutabil, dar nu-mi pare chiar oribil. Bavarezii, dacă tot sînt stăpânii Rolls Royce, s-au gîndit probabil să injecteze mai mult crom pe metru pătrat de calandru ca să se separe șeptarul și X7 (similare ca design) de restul gamei.
    ...De unde și grila *urcată* peste nivelul farurilor, chestie care pare de bon-ton parveniților - asiatici+ruși mai ales -, deși la mașini modeste efectul e penibilo-comic (vă amintiți poate de hidosul Austin Allegro Vanden Plas.)

    Concluzia ultimă rămîne aceeași - că lumea-i condusă ȘI prin simboluri, iar domeniul auto - egal al plimbării fizicului grațios (sau nu) al elitelor - n-avea cum să fie uitat.

    P.S. Pe cînd și oareșce opinii personale AM? Că de web-bot-copy-uri ale comunicatelor de presă *conform oficialilor nemți* mi / ni s-a cam acrit... :-)
    22 0
  • Costel
    @kirtractor
    ii fain ca vedem la fel lucrurile
    ii fain ca nu is singuru
    is doi oameni care cunosc pe automarket
    servus
    4 12
  • @kirotractor : ce-ti veni si tie acuma ...macar aici le mai citim si noi mai adunate asa ca n-avem timp sa cautam prin 'nspe alte..
    Eu personal nu pot sa trec peste grila aia ,e hipnotizanta ,scuze celor care-o plac dar mie imi pare horor . Noroc ca cel mai probabil o sa-i vad mai mult spatele. Nu am fost niciodata vreun fan asa ca in rest imi pare acelasi doar ok Seria 7 doar ca asta parca cauta mai mult un target orientat mai spre eleganta decat spre sportivitate. Cam trasa de par si decizia de a intra in trend cu linia aia ce uneste stopurile, peste cativa ani s-ar putea sa o vedem chiar peste tot.
    11 3
  • Costel
    @pip
    ii demult clar ca bmw ii trecut spre eleganta si confort la 7seria
    ii clar ca a8 ii reper la sportivitate la clasa lux
    ii multi amatori pe automarket
    2 12
  • someone
    singurul lucru de comentat la design nu e ca grila e uriasa, ci ca farurile sant mici in comparatie cu ea. si asta strica echilibrul fetei. si culmea, se numeste facelift ceea ce au facut
    5 0
  • Mai Costel ( sau care-i fi p-acilea) , mai virus mic ...eu sper ca toti p-aici sa fim niste amatori ca d-aia indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea...ca de profesionisti d-astia ca tine ce sunt convinsi ca A8-ul e reper de sportivitate in clasa de lux suntem satui . Cred c-ai sarit iar pranzul ca vad ca ti-i foame rau..
    10 1
  • inexorabil
    “Design revizuit”…A revizui nu înseamnă efectiv a modifica sau a corecta, ci a avea o asemenea intenţie, prin urmare autorul articolului n-a greşit, probabil fiindcă BMW chiar a revizuit arhitectura…dar atât :)
    5 2
  • Costel
    @pip
    nu fain cu jigniri
    eu is politicos la ceilalti
    ii stire veche ca a8 ii sportiv si 7seria nu ii
    ii o casta pe automarket
    nu fain asa
    3 11
  • Nu te-am jignit cu nimic Costel, tu continui sa ne jignesti stalcindu-ne limba si numele desi ti-a fost atrasa atentia de nenumarate ori (deci o faci cu intentie ). Nu am nimic cu tine ,sunt un tip extrem de tolerant dar vezi-ti de treaba ta, toate au o limita . Poti sa-ti iei un A8 si sa dormi si-n el daca vrei, asteptand sa apara vreun seria 7 ca sa-i arati tu sportivitate ,desi iti atrag atentia ca acea clasa ("lux" ai numit-o tu) nu se reduce la A8 si Seria 7.
    8 0
  • Costel
    is proprietar de a4 si is multumit
    nu is doritor de a8
    a8 ii cea mai sportiva din 7seria s clas xj cuatroporte ct6
    ii dovedit ca ii asa
    3 10
  • Se vede in vanzari la Mercedes, nu si la Audi. Grila de la A8 este mica ? In continuare clasa S arata cel mai bine, dar acest 7 arata mai bine ca A8, nu-l confunzi cu alt model Bmw, pe cand A8 ....
    5 0
  • Adrian
    Grila asta - sa fiu iertat Automarket - arata ca niste momite canceroase...
    6 2
  • mircea badea
    urata...si diesel? saraci cu pretentii deci??

    mai multe detalii despre bara stabilizatoare activa pls..
    3 4
  • Corocsenie Adrian
    Masina in mare arata excelent. Mai bine ca cel vechi si cred ca cel mai frumos seria 7 cu exceptia e38 care na...e legenda. Dar intr-adevat a stricat totul cu grila. Narile alea uriase sunt hidoase. Oricum tot ce conteaza la el sunt locurile din spate. Iar de ele nici cel mai pretentios om din lume nu cred ca are motive acum sa se planga. Asa ca putini o sa le pese propietarilor de restu masinii. Per total mi se pare peste S si A8 ca design. Mai masina nu avion ca interiorul de A8 si S. E mai clasic iar eu apreciez stilul mai vechi. Pe afara e mai atent lucrat. Monitoarele isi au locul lor in masina dar nu ostentativ ca la S si A8. In ceea ce prinveste motorul, daca sunt bani de el si de intretinere, nu vad niciun motiv pt. care ai alege altceva in detrimentul V12-ului. Nimic nu se compara cu senzatia de a te afla si a simti inertia unui 6 litri. In cazul asta 6.6... (nu mai zic a conduce). Am mers in trecut cu un S 600 V12 W220 si ceva mai deosebit nu am simtit in nicio masina. Absolut fabuloase V12-urile pe masinile mari. Sunt pur si simplu speciale. Daca dispar pe viitor nici nu mai vad rostu unor asemenea caroserii. Nu stiu...nu vor mai avea farmec.
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru