BMW a dezvăluit oficial imagini și date despre noul model Seria 4 Convertible. Este al doilea membru al noii familii de modele Seria 4. Seria 4 Coupe a înlocuit modelul Seria 3 Coupe, marcând și schimbarea metodei de denumire a modelelor BMW. Seria 4 Convertible este varianta decapotabilă a noului coupe, iar prezentarea oficială în fața publicului va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles de luna viitoare.
BMW nu a vrut să surprindă pe nimeni la capitolul design, Seria 4 Convertible preluând majoritatea elementelor de design ianugurate de fratele său Coupe. În ceea ce privește sistemul de decapotare, BMW a rămas fidel metodei cu hardtop pliabil. Acest sistem a fost folosit și de precedentul model Seria 3 Convertible, iar BMW a considerat că este o metodă bună, în ciuda trendului general al concurenței de a reveni la soft-topurile din material textil. Hard-top-ul folosit de BMW Seria 4 Convertible este alcătuit din trei bucăți și este căptușit cu un strat ce permite insonorizarea mai bună a habitaclului atunci când mașina are hard-top-ul pus. Mașina se poate decapota prin simpla apăsare a unui buton, sistemul având nevoie de 20 de secunde pentru a ascunde hart-top-ul în portbagaj. Convertirea mașinii de la Coupe la Convertible se poate face și în mers la viteze de până la 18 km/oră.
Atunci când hard-top-ul este pliat în portbagaj spațiul pentru bagaje este redus de la 370 litri la 220 litri, o valoare suficient de mare.
BMW Seria 4 Convertible măsoară 4.638 mm lungime și 1.825 mm lățime, în timp ce înălțimea este de 1.384 mm. Ampatamentul are 2.810 mm. Noul model decapotabil din gama BMW va cântări între 1.755 și 1.815 kg. La capitolul motorizări, BMW propune pentru început doar trei variante. Pentru piața europeană va exista modelul 420d, singura variantă diesel din gama noului model. 420d va folosi motorul de 2.0 litri turbodiesel cu patru cilindri ce dezvoltă 184 CP la 4.000 rpm și 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Propulsorul diesel împinge noul model decapotabil de la 0 la 100 km/oră în 8.2 secunde, iar viteza de top este de 235 km/oră.Pentru cei care își doresc un BMW Seria 4 Convertible pe benzină vor putea alege între două variante disponibile la lansare. Prima este 428i ce folosește un propulsor de 2.0 litri cu patru cilindri supraalimentat ce dezvoltă 245 CP la 5.000 rpm și un cuplu maxim de 350 Nm între 1.250 și 4.800 rpm.
BMW 428i Convertible accelerează de la 0 la 100 km/oră în 6.4 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră, limitată electronic. Modelul de top propus la lansare va fi BMW 435i Convertible. Sub capota acestui model vom regăsi un motor cu șase cilindri în linie de 3.0 litri ce dezvoltă 306 CP la 5.800 rpm, iar cuplul maxim este de 400 Nm între 1.200 și 5.000 rpm. Este unul din propulsoarele clasice BMW și promite să imprime mult caracter noii decapotabile BMW, cel puțin pâna la sosirea unui viitor M4 Convertible. 435i Convertible are nevoie de 5.6 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră, iar viteza maximă este de 250 km/oră. Toate cele trei motorizări pot fi asociate cu cutii de viteze manuale cu șase trepte sau automate cu opt trepte. Toate modelele folosesc, de asemenea, sistemul Start-Stop.Clienții vor putea alege dintre cele trei linii de design inaugurate deja de BMW Seria 4 Coupe și anume: Sport, Luxury sau Modern. Pentru cei care își doresc un BMW Seria 4 Convertible mai agresiv există și pachetul M Sport.
Noul BMW Seria 4 Convertible sosește în showroom-urile europene în primăvara anului viitor, vânzările urmând să înceapă în luna martie.
Via BMW
Intradevar preturile sunt cam piperate insa asta e.
On topic......masina e frumoasa a inceput sa-mi placa designu chiar daca la inceput mi sa parut putin 'in your face'
Asa este...BMW stie sa faca masini de clasa medie si mare foarte bune si perfect echilibrate care cu greu pot fi depasite.
Seria 7 si S sunt doua limuzine total diferite si dedicate pt. anumiti oameni. Nu va putea fi peste S la capitolul confort si nici nu se vrea asta si nici S-ul nu va avea performnatele, dinamica si stabilitatea unui 7. Ca tehnologie si perfromante o sa fie la fel ca S. Cine vrea confort si eleganta alege S. Cine vrea sa il conduca mai mult isi cumpara 7.
Cateva cuvinte care caracterizeaza cele dou modele.
BMW 7 = dinamic, eficient, cp multi in raport cu cilindreea, mereu pe primul loc la performante foarte bune si consum redus.
S class = cel mai confortabil, cel mai elegant, tehnilogie de ultima ora, senzatie de lux si imagine foarte buna pt. aceasta clasa.
Stiu ca sunt diferite prin conceptie, dar ma refeream daca vor reusi sa depaseasca S la vanzari, am uitat sa precizez, ceea ce este foarte greu, oricum au cele mai multe sanse fata de restul competitorilor.
In rest masina e super dar lipseste acel ceva.