Mercedes a devenit în 2016 cel mai mare constructor auto din lume după ce a reușit să surclaseze BMW la vânzări.
Constructorul german și-a păstrat acest titlu și în 2017, în contextul în care rivalii de la BMW afirmau că preferă să se concentreze pe profit, în detrimentul unor cifre impresionante de vânzări. De altfel, bavarezii explicau succesul Mercedes printr-o serie de promoții spectaculoase de reduceri de până la 30% în special pe piața chineză.
Iată însă că oficialii BMW și-au regândit strategia și își propun să revină pe prima treaptă a podiumului într-un orizont de cel mult 3 ani. "Vom fi din nou numărul 1 în termeni de vânzări în 2020. Îmi conduc echipa cu acest obiectiv, chiar dacă nu va fi o plăcere", a declarat Harald Kruger, CEO-ul BMW.
Pentru a-și îndeplini acest obiectiv, BMW a anunțat încă din primăvara anului trecut o ofensivă fără precedent cu privire la gama de modele. Germanii intenționează să extindă gama de SUV-uri prin lansarea noului BMW X4 (foto), dar mai ales a noului BMW X7, cat și prin extinderea puternică a modelelor de lux, care aduc profituri generoase ce vor fi utilizate pentru dezvoltarea de modele electrice.
"Lansăm cea mai mare ofensivă de modele din istorie.
Am început o transformare așa cum compania noastră nu a mai văzut niciodată. Intenționăm să lansăm peste 40 de modele noi și actualizate în cadrul celor 3 branduri ale noastre", afirma Kruger la vremea respectivă.Via Caradisiac
Mai degraba, BMW putea sa declare ca are potential sa devina nr.1 pe segmentul premium.