BMW X3 și X4 sunt două dintre SUV-urile cu care producătorul german a reușit să cucerească inimile publicului. Noul X3 a fost prezentat în toamna lui 2017, iar cea mai potentă versiune "se ascunde" în spatele denumirii X3 M40i. Sub capota SUV-ului german se află un motor de 3.0 litri capabil să ofere 360 CP și 500 Nm. Noul X4 a fost lansat la începutul anului trecut, iar versiunea X4 M40i face și ea parte din oferta nemților.
Acum, constructorul german a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile X3 M și X4 M. Cele două SUV-uri de performanță vin cu modificări estetice, cu un motor cu resurse de top și cu un interior orientat către sportivitate.
BMW X3 M și X4 M: date esențiale
● La nivel estetic, noile SUV-uri de performanță vin cu un pachet aerodinamic îmbunătățiti. Nemții au pregătit prize de aer mai mari, accesorii inscripționate cu logo-ul diviziei de performanță, spoilere ușor restilizate și o grilă retușată.
● Spre deosebire de versiunile "civile", noile X3 M și X4 M integrează praguri laterale în culoarea caroseriei și câte o aripă spate ceva mai generoasă. Totodată, BMW spune că SUV-urile de performanță vor fi oferite și în versiunea Competition, care propune accesorii de caroserie vopsite în negru.
● Clienții vor putea alege din șapte culori de caroserie, printre care și nuanțele speciale Toronto Red și Donington Grey. Standard, noile X3 M și X4 M vor fi echipate cu jante M cu diametrul de 20 de inch.
● În a doua jumătate a anului, BMW va introduce și pachetul M Carbon. Acesta va include o serie de elemente de caroserie fabricate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).
● Standard, interiorul noilor SUV-uri de performanță va fi oferit cu scaune sport îmbrăcate în piele Vernasca în nuanțele Black/Oyster. Logo-ul M a fost cusut pe tetierele acestora, iar accesoriile de interior sunt fabricate din aluminiu.
Opțional, nemții vor oferi scaune M Sport (standard doar pe versiunea Competition) îmbrăcate în Merino.● Tot la interior, clienții vor găsi un instrumentar de bord specific modelelor M, un volan sport și un selector de viteze dezvoltat special pentru produsele din gama de performanță.
● Sub capota noilor SUV-uri de performanță se află o versiune îmbunătățită a motorului de 3.0 litri benzină. În urma modificărilor aduse de inginerii diviziei M, unitatea este capabilă să ofere 480 de cai putere și 600 Nm între 2.600 și 5.600 rpm. Turația maximă anunțată de nemți este de 7.200 rpm. Versiunile echipate cu pachetul Competition vor oferi 510 cai putere la 6.250 rpm și 600 Nm între 2.600 și 5.950 rpm.
● Atât BMW X3 M, cât și X4 M sunt capabile accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde, în timp ce versiunile Competition sunt mai rapide cu 0.1 secunde. Indiferent de varianta aleasă, viteza maximă a SUV-urilor de performanță se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. Prin comandarea pachetului M Driver, BMW poate crește limita de viteză până la 280 km/h, respectiv 285 km/h în cazul versiunilor Competition.
● SUV-urile constructorului german sunt echipate cu un sistem de evacuare special, terminațiile acestuia având diametrul de 100 mm. În funcție de modul de conducere ales, sunetul oferit suferă transformări. Mai mult decât atât, pentru a trece cu brio de noile teste de emisii, nemții au montat 2 filtre de particule, câte unul pe fiecare ramură a sistemului de evacuare final.
● Resursele motorului de 3.0 litri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu 8 rapoarte M Steptronic cu Drivelogic și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală M xDrive.
● Sistemul M xDrive este asemănător cu cel introdus în urmă cu câteva luni pe noua generație M5. În momentul pornirii, modulul DSC (Dynamic Stability Control), adică arsenalul de sisteme care menține aderența și stabilitatea, este activ.
Prin simpla apăsare a unui buton, mașina comută în modul MDM (M Dynamic Mode) care promite un caracter ceva mai sportiv în versiune 4WD Sport. Prin dezactivarea completă a modulului DSC, resursele motorului vor fi transmise într-un raport și mai mare către puntea spate însă și aici, șofeul poate alege din modurile 4WD sau 4WD Sport.● Trenul de rulare propus de BMW pentru noile X3 M și X4 M a fost atent cizelat de inginerii diviziei de performanță. Nemții spun că noul comportament dinamic al SUV-urile de performanță a fost dezvoltat pe circuitele din Miramas și Nurburgring.
● Structura celor două SUV-uri este acum mai rigidă, iar suspensia integrează componente special dezvoltate de divizia M. Răspunsul amortizoarelor controlate electronic variază în funcție de modul ales: Comfort, Sport sau Sport+. Aceeași rețetă a fost folosită de nemți și în dreptul sistemului de direcție.
● Pentru un comportament de top pe circuit, sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit. Nemții propun discuri cu diametrul de 395 de mm pe puntea față, respectiv 370 de mm pe puntea spate.
● În ceea ce privește sistemele de siguranță, BMW X3 M și X4 M vor fi echipate standard cu următoarele: Cruise Control cu funcție de frânare și pachetul Collision Warning cu funcții pentru detectarea pietonilor. Opțional, clienții vor putea alege sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop&Go, dar și pachetul Driving Assistant. Acesta din urmă include următoarele: No Passing Info Display, Rear Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention, Lane Change Warning și Lande Departure Warning.
● Prin bifarea pachetului Driving Assistant Plus, noile X3 M și X4 M vor oferi un comportament semi-autonom în anumite situații de trafic.
si vorba lui andrei, stirea asta e mult mai interesanta pentru fanii M3/M4
Valoare aberantă, care mă miră că nu-i depășită măcar simbolic de binomul BMW XM3/4-MercAMG-GLC.
Mai rămîne să apară un mega-SQ5 (tot de fics 510 CP) și farsa competiției între mamuți e completă.
...Mamuții-juniori, evident, fiindcă pentru vanitățile c-o clasă mai umflate se pritocesc continuu alte și alte versiuni Q-X-AMG-Cayenne, ba chiar și Alfa. Pe cît de pseudo-Sport-, p-atât de fals-Utility.
Rezumat: SU-Vehicles my ass. :-)
Cine plm conduce compania asta....chiar toate modelele fie ele si masini suv de familie de talie medie....chiar si astea merita sa fie M?/??/
Chiar nu mai exista originalitate si respect fata de masini in divizia M???
Chiar nuci macar 2-3 ingineri de la BMW sa dea cu pumnu in masa si sa zica STOP!!!!
AI M2,M3,M4,M5.....ai de unde alege.....coupe, cabrio, sedan...sunt de acord si cu un X5M.....dar deja e gata frate.....astia scot M-uri cu galeata....
Pentru cei care se întreabă ce este cu atâția cai răspunsul este dat de clișeul american din filme : pentru că ei pot.
Și pentru cei care sunt nemulțumiți în general de orice progres răspunsul este că aceste mașinuțe sunt foarte acre până le simți gustul.
Evident aceste masini nu se adreseaza unor clienti care gandesc ca tine, dar nu iti fa griji, sunt desttui clienti care le apreciaza, cei care le produc nu vor ramane cu ele pe stoc si sigur le vor vinde
Nu exista masini urate, exista gusturi diferite asta e clar, treceam cu un goleg pe langa noul model Sonata a celor de la Hyundai, colegul era incantat de cum arata masina eu imi aratam nemultumirea fata de cat de urat i-au facut spatele