BMW se alătură începând din acest sezon competiției de monoposturi electrice Formula E, care a devenit în ultima perioadă o adevărată atracție pentru constructorii auto.
Producătorul german a prezentat vineri la Munchen monopostul iFE.18 cu care va participa în sezonul inaugural, iar culorile predominante ale acestuia sub alb și albastru.
Motorul electric al monopostului a fost dezvoltat în colaborare de inginerii diviziei BMW i cu cei ai echipei de Formula E, iar accentul a fost pus pe performanță și eficiență energetică. Pe termen lung, planul germanilor este ca tehnologia dezvoltată în Formula E să ajungă pe modelele de serie.
"Expertiza BMW este în primul rând în inima monopostului. Le-am spus inginerilor care au dezvoltat motorul electric să uite de toate considerentele pe care le-ar avea în mod obișnuit în dezvoltare și să se gândească doar la performanță, eficiență și o masă cât mai scăzută. Când atingem acest punct ne putem gândi cum să integrăm asta ulterior în producția de serie", spune Jens Marquardt, directorul BMW Motorsport.
Regulamentul Formulei E prevede că monoposturile sunt standard pentru toate echipele și sunt dezvoltate de producătorul francez Spark Racing Technology, în timp ce bateriile sunt de asemenea standard și sunt produse de McLaren.
În privința motorului electric, regulamentul prevede că puterea maximă a acestuia este de 250 kW (340 CP).
Pentru sezonul 2018-2019, BMW va folosi o linie de piloți formată din Antonio Felix da Costa și Alexander Sims, amândoi din cadrul programului BMW Motorsport.
Noul sezon de Formula e va începe în 15 decembrie cu o cursă programată în Arabia Saudită, va avea în total 13 curse și se va încheia la New York în 14 iulie 2019.
Via BMW
Cei care nu au prins era V10 pot spune ca F E e misto, dar cei care au prins V10-ele ce motive au sa se uite la niste baieti care conduc niste jucarii?
Cea mai naspa competitie.