BMW a prezentat Safety Car-ul sezonului 2015 în campionatul MotoGP, un M4 Coupe modificat. Acesta este echipat cu un sistem de injecţie de apă dezvoltat de inginerii diviziei M pentru a mări performanţele motorizării. Sistemul respectiv livrează o cantitate infimă de apă sub formă de vapori în colectorul admisiei pentru a reduce temperatura aerului împins în camera de combustie. Prin reducerea temperaturi aerului, acesta îşi măreşte densitatea şi asigură o presiune superioară în timpul procesului de combustie, în timp ce temperatura redusă adusă ce acesta reduce tendinţele de detonaţie ale propulsorului şi permite setări mai agresive ale avansului la aprindere. În plus, toate componentele interne ale motorului se vor bucura de o viaţă mai lungă datorită reducerii solicitărilor termice la care sunt supuse.
18 wallpapere fantastice cu BMW M4 în road trip-ul european Automarket
Rezervorul de apă folosit de acest sistem este protejat de îngheţ, are o capacitate de cinci litri şi este instalat în portbagajul vehiculului. Bineînţeles, sistemul are propria sa pompă de apă şi un set de senzori şi supape controlate de computerele maşinii. Sistemul nu funcţionează în permanenţă, ci doar când unitatea ECU reprogramată special a lui M4 Coupe activează injectoarele dedicate să livreze la o presiune de 10 bari vaporii de apă în colectorul de admisie.
BMW M4 DTM Champion - ediţie specială dedicată titlului de campion obţinut de Marco Wittmann
Reprezentanţii BMW au declarat că sistemul de injecţie de apă prezentat pe acest Safety Car va fi oferit în viitor pe un model de producţie.
Respectiva variantă de producţie a lui M4 este aşteptată să preia şi câteva trăsături stilistice de la acest Safety Car şi să se numească M4 Clubsport, dar denumirea eventualei versiuni de serie nu a fost nici confirmată şi nici infirmată până în prezent. În plus faţă de varianta standard, eventualul M4 Clubsport este aşteptat să primească, la fel ca M4 Safety Car, un spoiler de dimensiuni mari pe capacul portbagajului, un splitter montat la nivelul barei de protecţie frontale, un difuzor de aer integrat în bara de protecţie spate şi noi capace ale oglinzilor laterale, toate din fibră de carbon.BMW M4 Coupe la Nurburgring: 13 secunde în faţa vechiului M3 Coupe
Odată cu prezentarea acestei versiuni modificate de divizia de performanţă de la BMW a lui M4 Coupe, reprezentanţii mărcii germane nu au specificat şi noile performanţe de care este capabilă această variantă. În orice caz, sunt promise îmbunătăţiri atât la nivelul performanţelor dinamice, cât şi la nivelul reducerii consumului de carburant. Acest lucru se întâmplă deoarece sistemul de injecţie de apă a fost gândit special pentru a îmbunătăţi eficienţa procesului de combustie, ceea ce înseamnă furnizarea unui nivel superior de energie cu un consum cât mai mic de carburant.BMW M3 Sedan şi M4 Coupe: imagini, informaţii şi detalii complete
Via Autocar | BMW
vaporizarea apei in camera de ardere coboara temperatura amestecului si reduce detonatia pernitand cresterea raportului de compresie..dar se injecteaza apa nu vapori
are si dezanantaj apa cu oxizii din gazele de ardere produc acizi si corodeaza .