BMW M4 GTS: 500 CP și 0-100 km/h în 3.8 secunde pentru cel mai rapid BMW de serie

de Sebastian Toma
Miercuri, 07.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW M4 GTS, o variantă mai performantă a coupe-ului de clasă medie, este cel mai rapid BMW de serie oferit vreodată. El are 500 CP și va fi construit în doar 700 de exemplare.

Esential 500 CP oferă motorul lui BMW M4 GTS.
600 Nm este cuplul maxim asigurat de propulsor, livrat între 4.000 și 5.500 rpm.
24 de secunde reprezintă îmbunătățirea timpului pe Nurburgring a variantei GTS a lui M4 în comparație cu modelul standard.
BMW M4 GTS, cel mai rapid model de serie oferit până acum de marca din Munchen, este o ediție limitată a variantei de performanță a coupe-ului de clasă medie al nemților. M4 GTS va fi construit în doar 700 de unități și va debuta pe piață în primăvara anului 2016, când va fi și prima mașină de serie oferită cu stopuri OLED. Dar elementul special al lui M4 GTS nu este tipul de iluminare folosit de stopuri sau de faruri, ci performanțele de care este capabil acest model. Și nu vorbim doar despre timpul 0-100 km/h, de numai 3.8 secunde. Cel mai rapid BMW de serie fabricat vreodată este oferit exclusiv cu o transmisie automată, o unitate M DCT Drivelogic cu șapte trepte și funcție launch control, aleasă pentru rapiditatea asigurată în fața unei manuale.

Reprezentanții BMW au anunțat deja timpul de Nurburgring al lui M4 GTS, de 7 minute și 28 de secunde atunci când este condus la limită de un pilot profesionist. Motorizarea cu șase cilindri în linie are o cilindree de trei litri, la fel ca înainte, dar dezvoltă acum 500 CP și 600 Nm. Consumul mixt al acestui propulsor este de 8.3 litri la sută în ciclul NEDC, iar viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h. Masa lui M4 GTS este de 1.510 kilograme, ceea ce înseamnă că fiecare cal putere are de ”tras” trei kilograme.

305 km/h poate să atingă un BMW M4 GTS.
Prima sută vine în doar 3.8 secunde.

Pentru a-l face pe M4 GTS atât de ușor și de rapid, cei de la BMW au implementat în serie, în premieră mondială, un sistem de injecție de apă în camera de admisie și au apelat la componente din materiale ușoare. Vorbim despre o evacuare sport realizată din titaniu, de brațe din aluminiu construite de o mașină cu comandă numerică, un kit de caroserie din plastic ranforsat cu fibră de carbon și un interior care a renunțat la bancheta spate în favoarea unui rollcage parțial. Elementele din fibră de carbon ale acestui model sunt captoa, splitter-ul față, plafonul, spoilerul spate, suportul bordului și difuzorul de aer posterior.

Evacuarea finală este realizată din titaniu, pentru a fi cât mai ușoară. Logo-ul ///M este gravat pe tips-uri.

Modificările de care este responsabilă divizia M de la BMW nu erau complete fără un sistem de frânare carbon/ceramic și cu o suspensie reglabilă pe trei direcții de tip coilover. Aceasta are setări diferite de cele ale lui M4 Coupe în varianta standard, fiind modificate barele anti-ruliu și punctele de montare, iar amortizarea este reglabilă atât pe compresie, cât și pe extensie. Anvelopele standard ale acestui model sunt și ele speciale: un set de Michelin Pilot Sport Cup 2, care au dimensiunea 265/35/19 pentru puntea față și de 285/30/20 pentru puntea spate. Anvelopele îmbracă un model exclusiv de jante din aliaj, realizate prin forjare, lustruite până la finisajul din imagini și decorate cu nuanța "Acid Orange".

Interiorul celui mai rapid BMW de serie din lume este gândit pentru vizite dese la circuit.

Urmareste Automarket
Interiorul lui BMW M4 GTS poartă un set de ornamente speciale marcate "GTS" și vopsite în aceeași nuanță de portocaliu, este îmbrăcat în principal în Alcantara și poate fi comandat cu scaune "scoică" echipate cu centuri în patru puncte, special pentru un plus de susținere pe circuit.
Centurile respective sunt prinse de cușca de protecție la rostogolire, montată în locul banchetei spate. Tot în spate se află și un extinctor. Fețele de uși sunt realizate din fibră de carbon și renunță la mânerele uzuale în favoarea unor brățări textile alungite pentru a ajuta șoferul sau pasagerul să tragă ușa înspre caroserie pentru a o închide.

Mânerul a fost înlocuit de o curea textilă, ca să fie cât mai ușoară mașina. Remarcați textura feței de ușă, optimizată pentru o masă mai redusă.

Comentarii (41)

  • nu sunt anti BMW, dar eleronul ala arata ca naiba; puteau sa faca unul mai curbat dupa spoilerul de pe portbagaj; pe bune
    4 14
  • Eleronul nu are rol pur decorativ, dacă era mai curbat n-ar fi avut aceeași apăsare aerodinamică, este totuși o mașină de circuit cu care se poate circula și pe străzi.
    23 1
  • Nu stiu cat costa, dar ce nevoie mai ai de supercar ?
    17 2
  • @dan_grc
    stiam ca o sa vina unii sa zic exact ce ai zis tu.
    si atunci masinile care au eleronul curbat il au doar de decor?
    Lamborghini diablo il avea decorativ sau era facut de niste pusti de 16 ani nu de ingineri???
    LOL
    0 19
  • @@dan_grc Domn injiner, vezi ca eleronul de pe M4 GTS e reglabil pe 3 pozitii si astfel de eleroane se folosesc in motorsport.

    Comparatia ta cu Lamborghini e una de clasa a 3-a. Te uiti la forma si gata, l-ai prins pe Dan de coada. Inainte sa te crezi din nou un om cu o mare cultura automobilistica, afla ca Diablo are un V12 montat longitudinal-central si are alta aerodinamica si probabil nu e nevoie de un eleron imens.

    Cu toate astea, e nevoie de un eleron asa de mare pe M4 ? Nu.
    Imi place cum arata acest eleron pe M4 ? Nu.
    Creste aderenta si reduce timpii pe circuit ? Cu siguranta DA.
    20 1
  • 500cp din 6 cilindrii in linie si 3.0l ! Cat de departe s-a ajuns cu tehnologia!

    Din cate stiu eu este pretul este de ~125.000 €
    16 3
  • @~ Cei asa mare lucru daca motorul ii turbo? Daca era aspirat natural, intradevar era ceva extraordinar. Asa poate avea si 800 de CP prin turbo.
    4 11
  • @mowgli
    sa inteleg ca dan e un animal daca are coada; eu nu ma dau inginer; si daca esti tu asa mare inginer spune clar daca diablo are nevoie sau nu de eleron nu veni cu
    "probabil" BMW pupincuristule

    pe tine nu te prind de coada chiar daca esti o maimuta "mogli"
    :-DDDD

    ma doare in cot de voi specialistii dan si mowgli cu subiectivimul vostru BMW-ist;

    de clasa a 3-a e ideea ca daca e de circuit tre sa fie eleronul drept. lol
    1 15
  • oricum cu eleronul ala de kkt arata ca o masine de ricer.PUNCT.
    0 10
  • @Sam93 Ce motor de 3 litri bi-turbo, ofera performantele astea ? Sa fie in productie de serie, sa aiba un consum similar si un nivel de poluare asemanator ? Multumesc anticipat.
    11 0
  • @mogli si daNU
    sa inteleg ca aripa asta curbata de la lambo, care e ajustabila, e facuta de un INJINER de CLASA A3-A ca mine domnilor mogli si dan?

    http://www.motorward.com/2015/08/up-close-with-hamann-aventador-roadster-limited/
    1 16
  • @mowgli si daNU
    cei care au dat minus se pare ca au ochelari de cal;
    cititi naibii articolul unde scrie ca lambo are si el eleron ajustabil si dupa cum se vede e curbat;
    nu mai fiti asa ipocriti si dati minus aiurea.
    nu imi pasa de minus; dati 5000, daca va place sa va mintiti; e vorba de realitate.
    2 16
  • @ăla

    Durerea ta de cot ar trebui să te țină departe de știrile cu Bmw, în care predomină subiectivismul, dar nu se întâmplă asta, crede-mă că sunt sătul de comentarii anonime, chiar nu poți să te bucuri de durerea ta de cot prin alte părți?
    14 1
  • @ "da si nu"

    m-am semnat cu "ioi"


    am venit cu argumente, cu articole; nu am vorbit ca Dl "INJINER" mogli care doar PRESUPUNE cum e cu aerodinamica diabloului;


    P.S. si nu stiu de unde ai scos faza cu durerea de cot fata de BMW;
    am specificat la inceput, tocmai ca sa nu apara dubii, ca nu sunt anti-BMW; dar acu' hai sa accept sa-mi placa un eleron de kkt doar pt ca e facut de inginerii bmw ajustabil.

    la fel de kkt mi s-ar parea si pe un GT-R al carui fan sunt
    0 12
  • Nu sunt anti-BMW, dar acel eleron arata ca naiba, ca pe o masina de ricer; era mai fain daca era curbat dupa linia spoilerului portbagajului, ca la Lamborghini Diablo.

    Inteleg cala BMW e ajustabil,. dar exista eleron ajustabil curbat si la Lamborghini Aventador:
    http://www.motorward.com/2015/08/up-close-with-hamann-aventador-roadster-limited/

    De asemenea, eleronul BMW-ului o fi facut de ingineri (care ingineri - ca profesie- fac si airbagurile TAKATA si softul de la VW), dar si cel de Lambo e facut de ingineri, nu de pusti de 16 ani care il are ca poster pe perete.

    Asa ca toate bune fanilor cu ochelari de cal, cu dedicatie lui mo(w)gli si "da si NU"
    0 12
  • erata * "il au"
    0 4
  • Claudiu
    @Mowgli-Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
    3 0
  • de cate ori o sa dati 4 minusuri o sa repostez :-DDD
    ADEVARUL DOARE ASA-I?

    Nu sunt anti-BMW, dar acel eleron arata ca naiba, ca pe o masina de ricer; era mai fain daca era curbat dupa linia spoilerului portbagajului, ca la Lamborghini Diablo.

    Inteleg cala BMW e ajustabil,. dar exista eleron ajustabil curbat si la Lamborghini Aventador:
    http://www.motorward.com/2015/08/up-close-with-hamann-aventador-roadster-limited/

    De asemenea, eleronul BMW-ului o fi facut de ingineri (care ingineri - ca profesie- fac si airbagurile TAKATA si softul de la VW), dar si cel de Lambo e facut de ingineri, nu de pusti de 16 ani care il au ca poster pe perete.

    Asa ca toate bune fanilor cu ochelari de cal, cu dedicatie lui mo(w)gli si "da si NU"
    1 9
  • @mowgli
    AMG 2.0l 381 cp suna mai bine decat 3.0l si 500
    190cp/l fata de 166cp/l.
    La faza cu poluarea, in ziua de azi e cam greu sa te pronunti mai ales la nemti.
    :-DDDD
    0 8
  • @Ioi, Da dragule, presupun, spre deosebire de tine care faci afirmatii in necunostinta de cauza. Presupun, pentru ca n-am un Diablo si nici nu-s inginer la Lamborghini, sa fi facut teste cu masina, cu sau fara eleron. PRESUPUN, bazandu-ma pe logica si oleaca de fizica, ca avand o centrala nucleara in spate, cauciucuri imense si o caroserie lunga, lata, cu centru de greutate jos, face ca aderenta pe spate sa fie mai mare decat intr-un sedan "simplu" care n-a fost proiectat pentru recorduri pe circuit si 500 de cai putere, deci prezenta unui eleron este mai importanta, presupun, pe un M4. Acuma estetica este discutabila si functionalitatea la fel, insa decat un raft montat pe portbagaj la un Subaru Impreza sau un eleron imens dar rotunjit pe o Toyota Celica de 180 de cai, cred ca mai mult sens are un eleron drept, pe o masina creata pentru circuit.
    5 1
  • SnowM3
    Masina asta e prea tare ! Nu s-a anuntat pretul dar daca va iesi -cum cred eu- pe la 150.000 Euro o sa fie bataie pe cele 700 de bucati. Cu o putere de doar 500 de CP scoate acelasi timp pe Nurburgring ca 458 Italia care are 570 CP, 2 cilindri in plus si pret de 220.000 Euro. O sa devina imediat piesa de colectie iar peste zece ani modelele cu 50.000 km la bord se vor vinde cu peste 200.000 Euro. De vazut CSL-urile care au costat noi circa 75.000 Euro si pe care se cer acum 130.000 Euro. Si s-au fabricat vreo 1500 ...
    6 1
  • @mowgli

    vezi "dragule", ca poti vorbi si frumos, fara aere de superioritate si jigniri, cum au facut eu in primul comentariu.
    toti ne dam cu presupusul, chiar de am fi ingineri :-P
    dar e mai usor sa vedem paiul din ochiul fratelui, decat barna noastra, asa-i?
    numai bine
    1 5
  • @ioi dupa atatia ani pe Automarket, mi-am pierdut nervii si bunele maniere. Oricum, am fost crescut in jungla, de animale salbatice, asta se stie; dar daca te deranjeaza chiar asa tare eleronul ala, vin eu cu o trusa de scule si ti-l dau jos, dupa care punem de care vrei tu.
    Facem si teste sa vedem cu care scoatem timpi mai buni.
    6 1
  • Am observat ca s-a umplut sectiunea de comentarii de copii care doar admira pozele cu masini,aia e frumoasa sau urata,atat,in rest ei nu pot trece prin creieras informatii si date tehnice despre masina efectiv.Am vazut ca ii deranjeaza eleronul masinii.Am un pont pentru voi,masinile de serie,transformate si gandite pentru performante maxime pe circuit nu tin cont de frumusete,acolo conteaza doar datele tehnice,timpii cei mai buni.Daca inginerii constata ca trebuie pus un eleron de 2 pe 2 in forma de trapez exact aia se monteaza.Nu e singura masina pe care eleronul da ca nuca in perete din punct de vedere vizual.Aici se pot vedea modele precum Porsche 911 GT3 RS,chiar si noul Mercedes AMG GTs(optional are eleronul ala micut dar care nu potriveste cu nimic de pe masina), Aston Martin Vantage GT3(ca tot se bate cu Porsche pe denumirea asta comuna) si exemplele pot continua.Deci copilasi,cand cresteti mari si faceti bani multi multi sau aveti un tati care face bani multi multi mergeti si va comandati BMW-ul asta fara eleron ca sunt sigur ca se poate,daca numai aia va deranjeaza.
    8 1
  • mai tare ca i9 nu este .... mie nu imi plac bmw-rile ... dar cand l-am vazut pe ala m-am indragostit de el ;D
    0 2
  • Ornamentele cu leduri ale stopurilor sunt modificate.Super!!
    2 0
  • Iorgovan Ion
    Degeaba faceti reclama BMW,deoarece eu am un BMW518i,din 1993,cu 780.000 km,de care am fost multumit,insa am alt BMW 525i,cu 67.000 km,de care sunt foarte dezamagit.Cind am mers sa fac schimbul de ulei,la Bavaria Constanta,m-au chemat sa-mi schimbe gratuit 4 ,din cele 6 injectoare,pentru ca asa a considerat fabricantul(fiind dintr-un lot cu brobleme),si de atunci am probleme cu motorul.M-am prezentat la ei si mi-au spus ca este o coincidenta,ca dupa schimbarea injectoarelor,sa se defecteze pompa de inalta presiune.Mi-au cerut 2260 lei+manopera,pe alta pompa,Sa mai am incredere in aceasta marca de masina?
    0 6
  • Pret pentru M4 GTS 142,600 Euro
    6 0
  • @mowgli, in curand o sa vezi acel eleron pe logan =)))))))
    3 1
  • mercedes a class care se rasturna si audi tt mark1 care pierdea spatele nu erau facute de ingineri?
    hai explica-ne TATI, noua copiilor.
    sunteti doar niste fani cu ochelari de cal.
    crezi ca ma afecteaza superioritatea inchipuita in capul tau?
    lasa-ne pe noi copii sa visam; tu adultule nu esti un exemplu de urmat
    :-DDD

    explica-mi cum la lambo au putut sa-l faca curbat. sau ala o fi facut de copii.
    hai cu explicatii de OM MARE, nu cu atitudine de destept doar.
    0 3
  • sau la porsche 911 spyder care e ajustabil AUTOMAT cum au putut sa-l faca sa fie curbat? nu tot de AERODINAMICA tine?
    sau porsche o fi facut de "copii" ca si mine si nu de ingineri?!@?>!
    TU TE AUZI MACAR CE PROSTII DEBITEZI???

    :-DDD
    0 3
  • de cate ori o sa dati 4 minusuri o sa repostez :-DDD
    ADEVARUL DOARE ASA-I?

    Nu sunt anti-BMW, dar acel eleron arata ca naiba, ca pe o masina de ricer; era mai fain daca era curbat dupa linia spoilerului portbagajului, ca la Lamborghini Diablo.

    Inteleg cala BMW e ajustabil,. dar exista eleron ajustabil curbat si la Lamborghini Aventador:
    http://www.motorward.com/2015/08/up-close-with-hamann-aventador-roadster-limited/

    De asemenea, eleronul BMW-ului o fi facut de ingineri (care ingineri - ca profesie- fac si airbagurile TAKATA si softul de la VW), dar si cel de Lambo e facut de ingineri, nu de pusti de 16 ani care il au ca poster pe perete.

    Asa ca toate bune fanilor cu ochelari de cal, cu dedicatie lui mo(w)gli si "da si NU"
    1 3
  • astia care dati minus nu aratati decat ca sunteti fani orbiti.
    haideti cu explicatii!!!
    am intrebat : "mercedes a class care se rasturna si audi tt mark1 care pierdea spatele nu erau facute de ingineri?"... am primit minus.
    pai daca sunteti asa de maturi, raspundeti cu "da sau nu". asa dati minus, ce sa inteleg?? :-DDD
    0 3
  • @@Vlad explica-mi tu in schimb, mai bine, de ce in Motorsport (DTM, F1, WRC in epoca de aur, drag race-uri Top Fuel, Le Mans, cupa Porsche, etc, etc" masinile au eleroane drepte ?
    Eu cred ca tu ai descoperit ceva aici, dar prostii aia nu s-au prins.
    3 0
  • @Mowgli
    La alea de curse, e cu totul alta mancare de peste; nu e doar eleronul drept. La cele de curse nu conteaza aspectul;
    Acolo sunt anumite REGULAMENTE FIA care trebuie respectate; nu poate fiecare sa-si faca elementele de aerodinamica dupa aspectul masinii.
    Avand in vedere ca si motoarele au cilindree diferita si restrictoarele de aer au dimensiuni calculate in asa fel incat masinile sa fie "egalizate".

    La fel, legat de eleroane, inclusiv inaltimea la care sunt dispuse difera de la un model la altul, in functie de regulament.

    M4 gts e mai mult chestie de marketing.
    Uita-te la VLN unde un peugeot 208 de curse iti face praf m4-ul tau.

    Pana la urma aici vorbim de o masina de strada cu intentii de circuit.

    Dar explica-mi tu mie, la porshe 918 spyder de ce e rotunjit eleronul, ca daca porsche nu e sinonim cu cursele de masini si mai ales cele de GT-uri, nu stiu cine este?

    P.S. si daca ai impresia ca sunt BMW hater te inseli; chiar imi place f mult; dar prefer un M3/M4 normal ca aspect.
    0 4
  • @Mowgli
    La cele de curse, gen WTCC, mai tii minte cum si grila (celebrele boabe de fasole) erau acoperite, nu erau cu grilaj, ca sa permita trecerea aerului, ca la masinile de strada?

    Cauta pe internet, sa vezi ce diferente sunt intre AUDI R8 de curse si ala de strada; n-are nicio legatura una cu alta.
    0 2
  • @Mowgli
    Sau M3 CSL, echivalentul mai noului GTS... cum putea arata asa frumos?
    cu acel spoiler duck-tail si jantele argintii, nu colorate cu portocaliu ca una din visele umede ale unui pustan de 12 ani?
    0 2
  • Dar pana la urma, de ce avem dezbaterea asta ? Cum am spus, nu-mi place cum arata, prefer si eu al model de eleron si probabil, primul lucru care o sa-l fac dupa ce castig la Lotto, e sa imi comand un M4 fara acel eleron. Cu toate astea, consider ca nu e doar de forma sau de fitze, ba chiar cred ca isi aduce serios contributia la performantele pe circuit ale masinii. Faptul ca nu ne place, asta e o chestie ce tine de gust, asa ca propun s-o lasam balta.

    Apropo de Porsche, daca te uiti la GT3 RS sau GT2 993, ai sa vezi ca pe langa spoilerul incorporat si rotunjit, mai are ditamai raftul montat pe capota, desi nici nu viseaza la performantele unui 918 Spyder, dar probabil nu viseaza nici la distributia maselor si aderenta puntii spate si atunci apeleaza la o aripa uriasa, ca sa compenseze pentru treaba asta.. Ne place sau nu (mie da), ma indoiesc ca e doar de forma. Sa nu uitam cu eleron urias, influenteaza negativ aerodinamica masinii, avand un impact si asupra vitezei maxime, uzurii premature a pneurilor samd, de aici, inca un motiv sa cred ca trebuie sa aiba si niste efecte pozitive, ca sa justifice prezenta lui.
    2 0
  • Dar iti aduci aminte de Grupa B ? Intr-un interviu, Walter Rohrl declara ca e imposibil sa controlezi un Audi Quattro S2 de grupa B, fara aripile alea uriase. Peugeot 205 T16, 405 T16 (vezi Ari Vattanen pe Pikes Peak) si asa mai departe.
    "Pai bine da alea-s masini de competitie, nu de strada" Ok, indiferent, au efect aripile alea ? au... asta conteaza.

    Cauta episodul Top Gear in care Stig a scos un timp execrabil cu Koenigsegg, spunand ca asta se datoreaza faptului ca masina nu are un eleron si pierde aderenta pe puntea spate. Au repetat cursa cu un eleron si a scos cel mai bun timp daca nu ma insel.

    M3 CSL avea duck-tail, true, dar asta nu inseamna neaparat ca solutia ofera o aderenta mai buna decat un raft inestetic. Daca te uiti la M3 GTR in schimb avea o aripa uriasa. M3 E92 GTS la fel.
    Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer ? Nu vorbim de estetica, asta tine de gustul fiecaruia.
    2 0
  • @Mowgli
    pan' la urma am scos-o cumva la capat :-) @@@?!@>?
    evident, ideea era ca am azis ca arata ca naiba (ceea ce ai zis si tu la inceput), nu ca nu e util.
    Am zis ca as fi preferat unul care arata frumos, nu am combatut inutilitatea lui.
    q.e.d
    1 1
  • @Mowgli
    Chiar speram sa mentionezi despre top gear si koenigsegg; daca te uiti si acel eleron e rotunjit la margini
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru