Germanii de la BMW au considerat că între actualul M4 (431 de cai putere) și versiunea sa radicală, denumită M4 GTS (500 CP), există îndeajuns de mult spațiu încât să insereze o nouă versiune specială dedicată celor care nu le ajunge caracterul dinamic oferit de versiunea de serisa M4. Rezultatul este noul M4 CS (ClubSport), care reușește să scoată 460 de cai putere din motorul TwinPower Turbo de 3.0 litri aflat sub capotă, deci cu 10 CP mai mult decât M4 cu pachetul special Competition.
În termeni de performanță, noua versiune a modelului german reușește să coboare la 3.9 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă atinsă de M4 CS este de 280 km/h, limitată electronic. De altfel, BMW M4 CS ți-a demonstrat deja în avanpremieră potențialul pe circuitul Nordschleife de la Nurburgring, acolo unde modelul german a reușit să parcurgă cei 21 de kilometri ai pistei în 7 minute și 38 de secunde, timp egal cu cel realizat de modele supersport precum Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R sau Lexus LFA.
Așa cum probabil știu foarte bine fanii mărcii bavareze, apariția acronimului CS în denumirea unui model BMW nu este nouă.
Prima dată când BMW l-a utilizat se întâmpla în 1965, pe 2000CS, însă cel mai de succes model care a purtat această siglă a fost 3000CS, care a reprezentat unul dintre vârfurile gamei bavareze în anii '70.Noua versiune va fi disponibilă exclusiv în versiune cu transmisie automată, despre care cei de la BMW susțin că a fost modificată pentru a face față cerințelor dinamice superioare ale noii variante de putere. La nivel de modificări tehnice notăm mai ales dieta care face ca mașina să piardă 32 de kilograme în raport cu omologul său prin apariția unor panouri de caroserie din fibră de carbon (plafon, splitter, eleron și difuzor posterior) și din aluminiu ușor (uși, capotă).
Pentru a se deosebi de versiunile clasice ale lui BMW M4, varianta CS oferă un spoiler frontal modificat pentru un flux optimizat al aerului spre motor, un splitter față nou, stopuri OLED comune cu versiunea superioară GTS și M4 DTM Edition (premieră absolută în industria auto) și bosaje ale aripilor în dreptul roților de 19 inch pe față și 20 de inch pe spate.
Ma intreb pana cand ne vom mai fura caciula...