BMW se pregăteşte să îşi serbeze centenarul în 2016. Cei 100 de ani de la înfiinţarea companiei nu vor fi trecuţi uşor cu vederea, mai multe evenimente şi modele noi urmând a fi dezvăluite de-a lungul întregului an.
Printre surprize s-ar putea afla şi un supercar ecologic, poziţionat deasupra lui i8 şi creat special pentru această ocazia. Autocar susţine că modelul sportiv ar urma să se numească i9 şi să fie dezvoltat pe baza actualului i8.
Practic, germanii pregătesc acelaşi şasiu din fibră de carbon, pe care vor să aşeze o caroserie ceva mai agresivă şi un ansamblu de propulsie mult mai puternic. Acesta va fi compus dintr-un motor pe benzină de 3.0 litri, de generaţie nouă, aflat încă în curs de dezvoltare şi programat să debuteze pe viitorul Seria 7.
Agregatului convenţional îi va fi asociată o unitate electrică, şi ea cu ceva mai mulţi cai putere decât în cazul lui i8. Cu o asemenea combinaţie, i9 va sări cu uşurinţă de 500 de cai putere şi va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de 4 secunde.
via autocar
In loc sa construiasca un model bazat pe M1Homage cu motor central....
Astia de la BMW se spurca cu modele ecologice care pe viitor se vor 'inmulti' oricum......
Acum cand suntem la rascruce de drum in privinta supercarurilor cu motoare mari si 'poluante' BMW ar face bine sa isi aduca contributia in lumea supercarurilor..........
Pe cat de mult imi place modelul i8 chiar daca nu lam condus(duh!!!!)probabil ca nici nu se compara la sportivitate cu un model full-on sport adevarat......
bmw are probabil cei mai multi fani in lumea auto......doar pt fani ar trebui sa lase mai usor cu argumente de gen......'daca nu e profitabil..nu intra in productie'......
intre 2000 si 2010 BMW a dat tot ce a avut mai bun in materie de tegnologie si sportivitate .........dupa 2010 au intra intro perioada in care nu mai conteaza 'cum si ce'........doar sa se vanda in draci si sa se faca profit........lacomie.........
Nu vor mai exista modele ca M3CSL,M5E60,M6E63,M3E92....si M3GTS.......un deceniu de 'inovatie' exact cum te asteptai de la bmw.....
Ce M-uri avem acuma????cu motoare turbo si fake exhaust sound??
vechiul motor V10 de pe M5 a fost premiat 5 ani la rand ca motoru anumui in lume..........
V8-ul de pe actualu M5 e pe piata de 3 ani si inca nu a primit nici un premiu de care sa stim......
Cel putin in viziunea mea BMW a decazut mult in ultimii 3-4 ani......asta nu inseamna ca nu fac masini bune......fac masini exceptionale insa fiecare are anumite asteptari.........
Si supercar de ce? ca sa arate lumii ca poate? Eu cred ca a aratat lumii 9 ani la rand cu McLaren F1, cea mai rapida masina de serie 9 ani la rand parca nu? Deci daca BMW vrea sa faca un supercar, sa stea toti linistiti ca au cu ce, nu-i problema de asta. Problema e ca nu prea merit si pentru ce sa faca? pentru cine?
Si eu as vrea sa vad unul pe strazi, sa le inchida gura la Audi cu al lor R8, dar trebuie sa ma gandesc logic ca nu are rost.
Masini precum I8 sunt viitorul deocamdata si nu ne putem opune, daca o facem ne baga UE pumnul in gura.
Crezi ca nu le-ar conveni constructorilor sa ia un motor deja existent, un V8, V10 de pe vechiul M5, sa-i puna un turbo sau sa mai lucreze la el si gata? fii sigur ca le-ar conveni, e mai usor, e mai ieftin, e mai convenabil si poate chiar mai perfomant insa nu e prea "eco" si aici ai de pierdut... Vezi americanii care si-au ascultat fanii, numa V8 le-au dat, unde au ajuns?
Cat de mult iti place i8? Nici nu se lansase si deja erai dezamagit de faptul ca va fi depasit " pana il lanseaza ei", macar pt fani s-o lase mai moale cu profitul? Daca fani nu inseamna si clienti, au tot dreptul sa spuna asta, nu fanii de pe net aduc profit, ci clientii, apoi fanii din toata lumea n-ar avea chiar asa multe motive sa fie nemultumiti de ceea ce exista in prezent, exceptand intrarea pe zona tractiunii fata.
Acum daca s-ar face un supercar pe nume i9, ce nume mai e si asta?! (dar bine ca este un nume potrivit McLaren P1 sau Ferrari...LaFerrari) tot nu prea e bine ca e hibrid:).
Sunetul amplificat in interior la actualele M-uri se datoreaza motoarelor turbo, care prin conceptie produc mai putin zgomot la evacuare decat cele aspirate natural, inclusiv din exterior sunetul este mai redus, fara " fake-uri" la interior nu s-ar mai auzi aproape nimic, si ca sa vezi cat de varza sunt actualele M-uri, cauta te rog pe youtube un start lansat de la 50 la ora, intre R8 cu motorizare V8 si noul M3, sa vezi ce se intampla.