Anual, BMW organizează un eveniment denumit Innovation Days, care încearcă să reunească toate progresele tehnologice înregistrate de inginerii săi.
Anul acesta, BMW Group Innovation Days a marcat prezența unei versiuni prototip bazată pe actualul i8. Rezultatul se numește simplu BMW i8 Hydrogen Fuel Cell și este, după cum o sugerează și numele, o versiune alimentată cu hidrogen a supercarului, folosită până de curând drept banc de probe pentru noile tehnologii cu pile de combustibil.
Ținut sub mare secret, noul i8 pe hidrogen a fost finalizat încă din 2012, dar până acum a fost utilizat în fază de testare. Cum era și normal, propulsia hibridă a fost înlocuită cu una cu pile de hidrogen, care face inutilă folosirea motorului pe benzină de 1.5 litri.
Propulsia este asigurată de un motor electric amplasat pe puntea spate, care generează 250 de cai putere, dar care ar putea să livreze mai mult pentru viitoarele mașini de serie care-l vor primi. Energia necesară rulării este generată de un amestec al oxigenului din atmosferă cu hidrogenul stocat într-un rezervor amplasat chiar pe linia centrală a structurii de rezistență.La nivel estetic, BMW i8 Hydrogen Fuel Cell vine cu linii ceva mai simple decât ale versiunii de serie, atât în partea frontală, cât și în cea posterioară. Designul este completat de o vopsea de culoare neagră, mată, și de jante din aliaj, de asemenea negre.
important e ce se intampla pt consumatori. nu care e primul.
mai conteaza si fiabilitatea, pret etc.
important e ca se fac progrese in directia asta.
Apropo, FCX Clarity de la Honda in 2008 mergea pe strazile din California, si a fost mult inainte de Toyota atat BMW, dar nu a fost atat de mediatizata. Daca cineva stie o masina de serie pe pile de c. care a fost produsa inainte de 2008 astept sa ma corecteze.
da'i iert ca's baieti buni....
Acest prototip a fost terminat in 2012, de atunci a fost folosit ca si un fel de premergator pentru vehiculele cu propulsie bazata pe hidrogen. Cu toate acestea, contrar a ceea ce sugerati voi cu modul in care ati frazat acest articol, nu este ceva nou si nu va ajunge pe piata. Este doar un prototip care, intre timp, a fost si retras din testare.
Ciudatenii de astea sunt facute de producatori tot timpul dar nu intra in productie ci sunt folosite pentru a aduna date necesare dezvoltarii de modele noi.
Te zbati sa ne convingi ca Toyota & Co e nr. 1 in materie de orice doresti tu. Ne-ai convins!!!!!!!!! Dar lasa-ne bai baiatule!!!!!!
ba uite ca ciudatenii de astea pot intra in productie. "Vointa" de a scoate pe piata asa ceva, pretinzand si bani de la client, tine de tupeul/nesimtirea producatorului.
pentru ca trebuie sa fii cu adevarat nesimtit sa construiesti "n" unitati, se le scoti la vanzare (mai precis o forma de leasing), deci clientul sa plateasca utilizarea, ca apoi sa la retragi de pe piata obtinand cu ocazia asta si date reale.
da, vorbesc despre XL1, minunea cu scaune de 2CV si pret de i8.
Se scrie un articol despre orice panarama de BMW: isi dau cu parerea toti desteptii si sunt cate 50 de comentarii.
Concluzie: suntem un popor destul de inapoiat avand in vedere ca siguranta e pe ultimul loc !!
Multe masini avansate nu se scot pentru ca nu s-ar cumpara in cantitati suficiente.
Mercedes a pus pe sosele in 2002!!! Mercedes-Benz F-Cell vsi parca scosesera si a doua generatie. Dar nu au produse in volume pentru ca nu sunt statii si nimeni nu prea era interesat.
Pune mana pe carte baiatule!
Am sa-ti traduc aici : Productia in serie se caracterizeaza prin fabricarea unei nomenclaturi relativ mari de produse in mod periodic si in loturi de fabricatie mari, mijlocii sau mici. Marsadas Bantz ala nici macar nu a fost oferit spre vanzare , stai jos, delireaza in continuare !
Concluzie: "Supercar-ul" i8 rezista.
Acum se ia un sistem de propulsie de la Toyota care se spune ca e BMW si gata un alt "supercar".
Va agitati degeaba, acesta este primul prototip pe care l-au scos cu tehnologia patentata de la Toyota. Pe partea de fuel cell este aceeasi tehnologie si arhiterctura utilizata de japi. Uite aici ceva mai multe informatii:
http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/bmws-hydrogen-fuel-cell-powered-i8-research-vehicle-revealed
Oricum bravo lor ca sunt ambitiosi si vor si ei un produs de serie, chiar daca se va lansa in 2020. Noi trebuie sa ne bucuram, cu cat mai multi producatori in bransa asta cu atat mai multe fonduri alocate cercetarii si cu atat costurile de productie ale automobilelor finale vor fi mai mici, pentru ca vor fi impartite intre producatori. De asemenea ne putem bucura pentru ca traim in timp ce se scrie o pagina de istorie. Indiferent care va fi succesul masinilor electrice alimentate cu H, let's enjoy the making of the " future car". :)
Am insa o nedumerie, cand se va naste si primul PECO cu H pe tarmul mioritic?
Zi buna!