Spre deosebire de alte modele din gamă, BMW i8 este disponibil doar pe anumite pieţe, doar clienţii din 50 de ţări având la dispoziţie acest model.
În funcţie de cum evoluează situaţia, BMW ar putea să ofere modelul i8 şi pe alte pieţe. Nemţii au evitat să-l ofere pe noul i8 pe toate pieţele pe care activează pentru a-i păstra nivelul de exclusivitate. Nici măcar versiunile de top ale lui Seria 7, nava amiral a mărcii din Munchen, nu beneficiază de această situaţie.BMW i8 costă 126.000 euro în Germania
CONSUM
Cu acumulatorul încărcat la capacitate maximă, BMW i8 oferă un consum de 2.1 litri la sută în ciclul NEDC pentru prima sută de kilometri. Pe măsură ce distanţa parcursă creşte, consumul de carburant al modelului variază, deoarece energia din acumulatori este consumată de motoarele electrice şi intră în funcţiune propulsorul cu ardere internă. Reprezentanţii BMW spun că au derulat teste complexe cu noul i8 în viaţa reală, iar hibridul a reuşit să asigure un consum mediu mai mic de 5 litri la sută în mediul urban. Pentru mediul extra-urban, consumul de carburant este mai mic de 7 litri la sută, în timp ce pe autostradă, consumul rămâne sub 8 litri la sută, spun reprezentanţii mărcii. Per ansamblu, cei de la BMW spun că modelul lor hibrid plug-in este cu 50% mai eficient decât un model echivalent echipat doar cu un motor cu ardere internă.
Louis Vuitton a creat un set dedicat de genţi pentru BMW i8
MOTORIZARE ŞI PERFORMANŢE
BMW i8 este echipat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, bazat pe un motor cu trei cilindri în linie, de 1.5 litri, acompania de un motor electric. Propulsorul cu ardere internă se mândreşte cu tehnologia TwinPower Turbo, asigură 231 CP şi 320 Nm, în timp ce motorul electric oferă 131 CP şi 250 Nm. Sistemul hibrid oferă 362 CP într-o formulă concentrată pe eficienţă, la fel cum este şi coeficientul aerodinamic al modelului, de 0.26, destul de redus pentru un model de serie, dar nu cel mai redus din lume.BMW pregăteşte o inovaţie pentru modelele de serie: jantele din fibră de carbon
Masa lui BMW i8 în versiunea gata de drum este de 1.485 kilograme. În modul 100% electric, i8 poate să atingă o viteză maximă de 120 km/h şi să parcurgă 37 de kilometri. Reîncărcarea acumulatorului de 5.2 kWh este realizată în maximum trei ore, dacă este folosită o priză standard, sau în mai puţin de două ore, dacă este folosit încărcătorul special BMW i Wallbox. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.4 secunde, cu 0.3 secunde mai mult decât necesită un BMW M4 Coupe.Via BMW
Avantajul lui i8 (probabil) autonomia mult mai mare si feelingul sport. Dezavantajul...un pret ce va bate (cred) spre 100.000Eu.
Astept gurile rele sa-si exprime dezacordul fata de tehnologia hibrid. :)
imi trebuie ochelari "pe albastru"
Dar ma asteptam la o autonomie in mod full electric ceva mai mare de 37 km.
Credeam ca se va apropria mai mult chiar de fratele sau mai mic i3, dar are performante comparabile cu un hibrid obisnuit
Look @ Porsche 911 4S: Performante si pret similar, consum si implicit emisii duble.
Mercedes-Benz CLA 0.24
Mercedes-Benz S Class 0.24
Tesla Model S 0.24
Toyota Prius 0.25
Hyundai Sonata Hybrid 0.25
Honda Insight 0.25
Audi A2 1.2 TDI 0.25
Lexus LS 430 0.25
Peugeot 508 0.25
Si niciuna nu arata de parca ar faca parte dintr-un desen animat! Inteleg, fiind o masina electrica trebuie sa aiba un design mai futurist, dar nu hidos!
Nu cred ca poate fi comparat cu Model S pentru ca sunt doua concepte complet diferite de automobile.
Model S este, prin dimensiunile de caroserie, comparabil cu BMW Seria 5, in timp ce BMW i8 are ca cel mai apropiat rival (performante, dimensiuni) pe Porsche Carrera 4S, asa cum observa si Livedalin.
De ce era nevoie de un asemenea design "flamboyant" daca nu s-a facut in scopul aerodinamicii? Pentru unii e doar "forma fara fond", pentru cei fara carti citite in domeniul design-ului sau esteticii si doar cateva clase absolvite este: "laser frate"!
Da, e hidos pentru cei 120.000 euro pretinsi si chiar si pentru conceptul de supercar electric/plug-in hIIIIIbrid..
Cele mai inovatoare elemente de pe masina sunt motorul cu ardere interna si noile faruri laser. Partea electrica e surclasata de alte modele, lansate deja de ceva vreme.
O masina ar trebui cumparata sa te simti bine in ea, sa se muleze pe tine, sa te uiti la ea cateva secunde de fiecare data cand te dai jos si nu sa fii un circ ambulant cand circuli cu ea pe strada.
Sa nu se inteleaga ca am ceva cu BMW. Nici vorba, in viitorul cat mai apropiat o sa achizitionez un E92 330/335, ca si o a doua masina.
dar romanului ii place sa creada ca niste cifre ii fac viata mai buna...cum ar fi un Cx cu 2 (DOUA) zecimi mai mic. Dar, zi-mi, aerodinamica nu e importanta la un model normal?
in legatura cu acest BMW, e un fel de jucarie, un moft, sa faca si BMW-ul ceva in genul asta, nu?
Da, e o chestiune de cifre la nivelul asta!
Sa auzim numai de bine!
mda, si la rate mai contribuie si ma-ta, sunt sigur
adevarul e ca i8 e slabut...are un Cx= 0,26 pe cand tu...esti mai bun...ai un IQ=0,25
Da, e o chestiune de cifre :))))
În primul rând BMW i8 este un automobil sport. Asta înseamnă că, pe are nevoie de apăsare aerodinamică la viteze mari, nu doar de o formă foarte cu rezistenţă aerodinamică foarte mică. Aici găsiţi o listă lungă de Cx-uri pentru diverse automobile şi o să vedeţi că 0,26 pentru un automobil sport este remarcabil (McLaren F1, de exemplu, avea 0,32).
În plus, un automobil sport "îşi permite" să aibă un Cx mai mare, compensează prin suprafaţa mică de contact cu aerul (înălţimea mică a automobilului). Aceasta se traduce, în final, printr-o forţă de rezistenţă aerodinamică mai mică comparativ cu un sedan, de exemplu, dar cu un Cx uşor mai bun.
În final, ce trebuie spus despre aerodinamica i8 este că nu are eleroane active sau altfel astfel de elemente. Asta înseamnă că automobilul nu are nevoie de stabilizare aerodinamică la viteze mari, ceea ce reduce greutatea semnificativ.
Prin urmare, Cx-ul de 0,26, în contextul dat, pe un automobil sport fără suprafeţe active, este unul excelent. Încă o dată, vă sugerez să îl comparaţi cu al altor automobile sport şi apoi să trageţi concluziile.
Foarte buna explicatia. In general, la compararea automobilelor sport detaliile si diferentele de cateva cifre/zecimi/sutimi chiar conteaza. E unul dintre motivele pt care clasa sport este cea mai interesanta categorie de automobil, dpmdv.
Asta asa, in mare. Mai sunt multe de spus. Dar am asa o presimtire ca nu are rost sa mai spun ceva. Pentru ca cei care vor citi vor intelege ce vor ei, cum vor ei. Asta daca vor citi, pentru ca defapt sunt prea destepti si stiu ei mai bine.
Luati la "disecat" masina asta si poate veti intelege ceva. Mie pretul mi se pare acceptabil pentru o astfel de masina, chiar daca este evident ca nu mi-o permit.