BMW a anunţat preţurile pentru România ale celor două modele de maşini pe care le dezvoltă în gama i, destinată vehiculelor electrice sau hibride de sine stătătoare. i3 și i8 se adresează unor segmente de piaţă diametral opuse: dacă prima este o mașină de oraș, a doua este o sportivă hibridă care impresionează mai ales prin soluțiile tehnice și tehnologice și mai puțin prin performanțe pure.
BMW i3 este o maşină electrică subcompactă care poate fi achiziţionată în două versiuni. Prima dintre ele are doar un motor electric de 125 kW (echivalentul a 170 CP), oferă o autonomie de maxim 190 de kilometri şi costă 37.076 de euro.
În cazul în care îţi doreşti o autonomie mai mare, poţi opta pentru versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri utilizat exclusiv pentru generarea de energie electrică pentru acumulatori. Acesta permite creşterea autonomiei la 340 de kilometri în schimbul unui consum de carburant de 0.6 litri la sută de kilometri, iar preţul ajunge astfel la 41.788 de euro.
Ambele versiuni beneficiază de o baterie pe Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.
Motor electric | Motor benzina | Autonomie | Pret |
125 kW (170 CP) | - | 190 | 37.076 |
125 kW (170 CP) | 0.647 litri | 340 | 41.788 |
BMW i3 intră astfel pe o nişă îngustă de maşini electrice disponibile în România.
Cel mai apropiat model asemănător este Renault Zoe, care face de asemenea parte din segmentul B (subcompacte) şi are de partea sa avantajul unui preţ mai mic, facilitat de modelul de vânzare diferit: Renault oferă mașina separat de baterie, care e închiriată contra unei sume de 79-150 de euro pe lună. Un alt model asemănător este Volkswagen e-Golf, o compactă cu preţ foarte apropiat de cel al lui BMW i3.Primul test Automarket cu noul BMW i3 poate fi citit AICI.
BMW i3 vs. CONCURENŢA |
|||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (kW) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Zoe | 64 | 13.5 | 20.900 |
Volkswagen e-Golf | 85 | 10.4 | 36.654 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
BMW i8 - sportiva de 138.000 de euro
BMW i8 se adresează pasionaţilor de maşini sport, iar preţul este unul pe măsura aşteptărilor celor care își doreau un astfel de model în gama bavarezilor. Pentru a intra în posesia acestui hibrid trebuie să scoţi din banca 138.384 de euro, preţ pentru care primeşti un sistem de propulsie complex format dintr-un motor electric de 266 kW (362 CP) şi un motor pe benzină de 1.5 litri care furnizează 231 CP.
În această combinaţie, maşina oferă o autonomie de 340 de kilometri prin intermediul bateriei Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.
Prin prisma segmentului şi a preţului solicitat de producător, BMW i8 nu are în prezent niciun rival pe piaţa din România.
Primul test Automarket cu noul BMW i8 poate fi citit AICI.
Motor electric | Motor benzina | Autonomie | Pret |
266 kW (362 CP) | 1.5 litri | 340 | 138.384 |
Iar in tabelul concurentilor nu inteleg ce legatura are abrevierea 1.6 CDTI sau 1.6 TDI.
Unde pleaca ? Masina pleaca ?
Consumul acela de 0,6 e dat de ciclul NEDC, nu are nicio treaba cu faptul ca masina ar consuma aia 9 litri in autonomia lui totala de 340 de km.
Ciclul NEDC presupune un anumit numar de accelerari, mers constant etc. Probabil ca in una din situatii, motorul electric nu a fost destul asa ca a intrat si cel pe benzina, prin urmare la sfarsitul ciclului (care are doar vreo 10-15 km, nici nu mai tin minte) a rezultat si un consum total de 1 litru de combustibil sau cat o fi, si prin urmare ei au calculat media aia de 0.6.
E o prostie, nu te poti baza pe astfel de cifre.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3 "Engine: 25 kW 647 cc, two-cylinder generator (optional) "
"versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri"
Altfel nu are nici un sens, cu bateriile goale si functionand exclusiv cu range extender parcurgerea a 100 de km cu 0.6 litri de benzina nici in visele cele mai fantastice nu parcurge masina asta. Pana la urma este o smecherie de marketing a Bmw. Eu nu subscriu la asemenea artificii. In rest masina chiar este interesanta.
"The i3’s stunted range is a product of policy, not product planning or technical capability. California’s zero-emission-vehicle mandate allows BMW to earn credits for range-extended i3s as if they were pure battery-electric cars rather than hybrids—but only so long as the electric range meets or exceeds the gas range. The i3 would be far more practical and the $3850 premium for the range extender would be much more palatable if the gas tank simply held another five gallons of fuel."
http://www.caranddriver.com/bmw/i3
Pe de altă parte, cred că în oraș ar putea să consume sub 3l/100km, deoarece se recuperează multă energie în timpul frânării. Pe autostradă, însă, la o viteză de 130km/h, ar putea atinge lejer un consum de 6/100km.
Mă refer, bineînțeles, la cazul în care bateria nu este încărcată.