După o serie îndelungată de teaseruri şi o mulţime de speculaţii, BMW a decis să facă public preţul noului i3 în ţara sa de origine, Germania. Potrivit comunicatului oficial, modelul electric bavarez va avea un preţ de pornire de 34.950 de euro atunci când va ajunge în showroom-urile din Germania, la începutul lunii noiembrie. BMw nu uită nici de piaţa din Statele Unite, extrem de importantă pentru vânzările sale. Aici BMW i3 va avea un preţ de pornire de 42.275 de dolari. Preţul este unul orientativ, valoarea urmând să scadă după aplicarea reducerilor oferite de statul american.
Preţul este valabil pentru versiunea complet electrică, ceea ce înseamnă că cei care vor opta pentru derivatul cu motor pe benzină auxiliar vor trebui să scoată ceva mai mulţi bani din buzunar.
Caroseria modelului include numeroase elemente din fibră de carbon ranforsate cu plastic, formând arhitectura botezată Life Drive. BMW a dezvoltat integral sistemul de propulsie, pentru a asigura o distribuţie a maselor între punţi de 50:50. Pe lângă faptul că este compact, motorul cântăreşte doar 50 de kilograme.
Acesta poate să atingă turaţia maximă de 11.400 rotaţii pe minut.CP şi 250 Nm, dar acumulatorii pot fi încărcaţi şi cu ajutorul unui motor cu ardere internă. Motorul cu ardere internă are 650 centimetri cubi, dezvoltă 34 CP, este amplasat lângă motorul electric şi este preluat direct din gama moto BMW Motorrad.
Propulsia este asigurată în întregime de motorul electric de 170Spre deosebire de modelele BMW convenţionale, i3 are două moduri Eco Pro. Cuplarea modului Eco Pro creşte autonomia cu 20 km, iar alegerea modului Eco Pro + aduce o creştere suplimentară de 20 km a autonomiei.
La rândul său, motorul cu ardere internă urcă autonomia lui i3 până la 300 kilometri. BMW i3 va avea o masă de 1.195 kilograme, comparabilă cu cea a unei compacte moderne.Modelul va accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ şapte secunde şi va avea o viteză maximă limitată la 150 km/h, din motive de conservare a autonomiei. În materie de reprize, BMW spune că i3 accelerează de la 80 la 120 km/h în 4.9 secunde, ceea ce îi conferă performanţe comparabile cu un vehicul cu sistem de propulsie convenţional. Citadina electrică a nemţilor va oferi doar patru locuri pentru pasageri.
Publicul va face cunoştinţă cu noul model în data de 29 iulie, atunci când lansarea va avea loc simultan în trei oraşe importante ale lumii: Londra, Beijing şi New York. Tot atunci va fi anunţată şi lista completă de preţuri.
Costa 34950 euro versiunea fara autonomie extinsa.
Versiunea cu autonomie extinsa costa probabil peste 40000 de euro,deci se apropie de pretul lui Volt/Ampera.Sa fim seriosi,Volt are autonomie mult mai mare,performante si spatiu interior superioare buburuzei de la bmw.
Volt cred ca-i singura masina contemporana in care stai in spate cu luneta deasupra capului, iar daca ai peste 1.80, parul se lipeste de luneta si trebuie sa te indesi in scaun. Deasemnenea mi se pare ridicol ca pentru o masina de aproape 50.000 euro sa aiba o panza de 2 lei care sa acopere porbagajul, nu un suport rigid.
Spre deosebire de masini electrice precum Zoe, ce au un sistem AUTOMAT de avertizare sonora pentru pietoni, Ampera are ceva mult mai rudimentar: un al 2-lea claxon. Da ati auzit bine, Ampera are 2 claxoane!
Gata,ai gasit nod in papura,are Volt panza pe nu stiu unde si doua claxoane. Esti amuzant,baiete.
Mai mult ca sigur,buburuza asta are interior mai slabut decat cel din Volt/Ampera.Plus ca Volt a obtinut cateva premii frumoase de la publicatii auto din mai multe tari.
Tu faci parte din categoria aia de oameni care se inchina la posterul cu bmw,ca deh,e premium si e germana.
Masina electrica e una, cea cu motor conventional de altceva. A vrea masina electrica nu inseamna a avea probleme la mansarda......mai degraba consider ca au o problema cei care reactioneaza ca si tine !
Vrei sa vorbim de "categorii de oameni"?
Explica-mi si mie de ce toti cei care sustin Volt o fac in mod exagerat si iresponsabil , fara niciun fel de pregatire tehnica & cunostinte in afara de design si autonomie totala?
Dar voi, cei cu Volt / Ampera, stiti dinainte ca cutare model concurent e prost, urat, plasticos, fara ca macar acea marca concurenta sa fi eliberat imagini oficiale. necamuflate, daramite sa fi atins in realitate vreuna din masinile astea...
Faptul ca cineva obiecteaza ca Volt are defecte majore de conceptie raportate la pretentiile date de PRET, iar voi raspundeti in mod ilogic / irational, imi aduce aminte de fanii iphone din trecut.
Zeul tau nu accepta critici sau pareri ?
In primul rand Alfa a fabricat masini legendare la care BMW nici nu visa la vremea aceea. 6C, 8C, 2900 de ex: care se vand cu sume mari de bani. Acum e dret ca au ceva probleme cu banii . Au anuntat modele noi pe viitor. Momentan se rezuma la cat au dar si asa tot fabrica masini bune. Giulietta e una din cele mai bune din clasa....daca nu cea mai buna la orice capitol. Nu au versiuni supersport cum e A 45 AMG sau BMW 1 M pt. ca nu e nevoie.
@Octavian
Ok....compar mere cu mere acum. Mito si I3. Se merita sa dai de doua ori mai mult pe BMW doar ca e electric cand poti lua una cu motor normal si diferenta de pret e cu totul alta + ca ai performate mult mai bune cu una pe benzina si consumul la clasa mini este foarte mic si nu e costisitoare. Estetic nu mai vb...incomparabile.
Avem un BMW mai ieftin ca o Toyota pe acelasi segment si BMW-ul nu merita ?
Ce dracu fumati mai copilasi ?
http://www.youtube.com/watch?v=do8CaKo_VmU
PS:aici se vbeste de masini ecologice, nu alfa romeo, deci termina cu prostiile
Nu ai cu cine...mai bine sa ii lasam in lumea lor.
De fapt aveau nevoie de bateri si procesor de la ei si gata masina.
Se va vinde.
Evident calculul de mai sus se bazeaza pe ceea ce avem in romania - 50% curent din combustibili fosili si 50% din nuclear+hidro[+eolian]. In franta unde totul este nuclear ... sau in norvegia unde totul este hidro ... treburile sunt altfel.
Daca o masina electrica are emisii 0 sau ma rog, foarte reduse, pentru ca acea masina sa fie eco la productia ei s-a cam poluat aceasta planeta care ne suporta tuturor nebuniile.
Ori la o masina conventionala, adica alternativa unui hibrid sau a unei electrice, poate ca nu s-a poluat la fabricarea ei, dar polueaza continuu cat va merge 5-10-20-30 de ani. Acum hai sa tragem linie si sa vedem daca aceasta poluare a unei masini normale se apropie sau o depaseste pe a unui hibrid sau electrice in faza de constructie. Aici se face comparatia intre care polueaza mai mult si care nu. Ca un rezumat: electrica si hibridul polueaza o data dar bine, iar cea normala polueaza toata "viata" ei incet, dar sigur.
Si totusi eu sunt de ecord cu @isa.t. Sa fii ecologist nu inseamna neaparat sa conduci un hibrid sau o electrica. Evident, conteaza si asta insa intr-o masura mica.
Daca toti cei care avem masini conventionale am face cateva gesturi marunte cum a spus el poate ca ar fi mai important. Cati dintre voi ati mers in ultimii 2 ani cu bicicleta la cumparaturi sau la munca? Recunosc ca eu nu sunt unul din ei. Si cu toate astea am tupeul sa ma plang de aerul inrespirabil uneori, ca imi consuma mult masina cand e aerul conditionat pornit, sau ca de la Casa Presei pana la Unirii se intampla uneori sa fac o ora (pentru cei care nu inteleg la ce ma refer, cam jumatate din Bucuresti, in orele de varf, mers bara-la-bara).
Pana la urma si masinile precum acest BMW are avantajele lor, asa cum au si dezavantaje. Asa cum defapt au toate masinile indiferent de cat de "normale" sunt.
1. Este un automobil fără precedent, din foarte multe motive. În primul rând arhitectura cu șasiu din aluminiu și caroserie din fibră de carbon este elementul special.
BMW a venit cu foarte multe inovații în ceea ce privește utilizarea la scară mare a fibrei de carbon mulțumită pregătirii pentru i3. Acum 10% din fibra de carbon produsă la nivel mondial este folosită de BMW. Chiar dacă nu vă interesează i3, asta ar trebui să vă intereseze pentru că e de aștetptat ca tehnologia să treacă treptat către modelele convenționale. În plus Volkswagen și-a arătat interesul pentru tehnologia asta cunpărând acțiuni în SGL Carbon, compania care dezvoltă fibra de carbon împreună cu BMW.
De notat este că i3 este construit de la bun început ca un automobil electric și asta vine cu foarte multe avantaje. Și ca să înțelegeți ce înseamnă beneficiul fibrei de carbon, Nisan Leaf, un automobil cu dimensiuni și arhitectură oarecum similară, cântărește cu aproape o jumătate de tonă mai mult în contextul în care i3 are o autonomie similară și performanțe dinamice mult superioare.
2. Ce oferă i3
În primul rând, pentru dimensiuni, spațiul este unul senzațional. Asta se explică prin faptul că toate elementele de transmisie și bateriile sunt amplasate în șasiu, astfel că nu afectează absolut deloc spațiul la interior. E greu de înțeles ce înseamnă asta până nu te urci într-o mașină.
Apoi performanțele, având în vedere că este o mașină de oraș, sunt remarcabile. Alături de 0-100 în 7,2 secunde, trebuie notată repriza 80-120 de numai 4,9 secunde. Nu este de supercar, dar este de compactă cu motor de 2 litri benzină. Asta, cuplat cu un centru de greutate foarte jos (bateriile, care reprezintă cea mai grea componentă, sunt fixate în podea), tracțiune spate și o rază de bracare mică se traduce printr-o agilitate remarcabilă.
3. Impactul asupra mediului
Este mașina cu cel mai "verde" proces de fabricație. Nu vreau să intru în multe detalii, dar vreau să vă dau un exemplu care sper să fie convingător: de la producția fibrelor de carbon, până la locația unde se face asamblarea, toate facilitățile de producție folosesc numai energie din surse regenerabile. Pentru asta, de exemplu, BMW a montat la Landshut o serie de generatoare eoliene. În plus efortul s-a depus în fiecare detaliu de fabricație, de exemplu până și sistemul de aerisire a halelor a fost optimizat, eliminându-se aerul condiționat și economisindu-se astfel energie.
Elemente de asamblare, procesul de vopisre, logistică, modul de fabricație al fibrei de carbon, peste tot s-a lucrat serios pentru minimizarea impactului asupra mediului.
4. Alimentarea cu energie
Clienții de i3 au posibilitatea să cumpere certificate verzi care să compenseze consumul de energie. Fără să am date, mă surprinde mult informația lui @Unckle despre emisiile CO2 ENEL per kWh. Știu că noi avem un mix destul de "verde", iar China, de exemplu, care are producția de energie în special din cărbuni nu are cifra asta catastrofală. E o tema insa foarte interesanta si chiar sunt interesat sa aflu mai multe aici (@Unckle, help).
Sunt multe alte sistem în plus care să ajute clientul să încarce optim și vin cu BMW i3 - de la wall box, la programarea încărcarii astfel încât să îmi trag din rețea doar energie mai ieftină (noapte de exemplu) sau verde (atunci când furnizorul anuță că bagă în rețea energie hidro, de exemplu, s-au făcut parteneriate cu furnizorii de energie pentru a asigura asta).
5. Servicii și problema prețului
În final trebui să puneți în balanță ce oferă, pentru ce bani. BMW i3 trebuie privit însă ca un sistem care include produse și servicii. Și, pe lână cele menționate mai sus, i3 vine cu foarte multe servicii - de conectare, de car sharing, de navigatie care tine cont de trafic dar si de mijloacele de transport in comun, de reciclare și reparatii, sisteme unice de siguranta si confort (unele anuntate prima data pe S Klasse, asa cum este Traffic Jam Assist pentru condus complet autonom pe autostrada, in ambuteiaje).
Daca puneti toate acestea in balanta si comparati cu alte oferte de automobile electrice o sa vedeti ca este o oferta foarte competitiva. BIneinteles, pentru cine este interesat de un astfel de automobil, cine cauta un model sport second (era un exemplu cu GTR), nu are ce sa caute la i3.
Nu ne intereseaza de asa-zisele tale "calcule" facute la o termocentrala din Romania. Impactul asupra mediului si restul chestiunilor trebuie privite la NIVEL GLOBAL. Adevarul e ca electricitatea are un potential imens, fiind o sursa regenerabila ce poate veni dintr-o sumedenie de directii.
Cu masinile electrice, nu exista poluare locala, iar poluarea planetara este redusa cu mult.
Citeste aici si citeste bine! Comunicatul de mai jos e preluat de pe blogul Aliantei Renault-Nissan. S-a folosit google translate, deci eventualele greseli de exprimare sunt normale.
"Un studiu de trei ani în Anglia a constatat că vehiculele electrice vor juca un rol esential în reducerea poluării urbane și îmbunătățirea calității vieții.
Studiul EV Switch, susținut de Strategia de Tehnologie, cu cercetarari realizate de Universitatea din Newcastle a inclus cinci producători de autovehicule, inclusiv Nissan. Ea a investigat impactul pe care EV ar putea avea asupra mediului, sistemele de transport și comportamentul conducătorului auto. Datele au fost colectate de la aproape 200 de șoferi ce au facut peste 71600 excursii, și una dintre cele mai importante descoperiri a fost că EV sunt mult mai carbon-eficient decât vehiculele cu motor cu ardere interna (IC) - chiar și atunci când procesul de încărcare și a poluării în consecință de la centralele electrice sunt luate în considerare.
În timp ce media IC produce CO2/kg aproximativ 140g, EV în studiu au fost responsabile de doar 85g CO2/kg, inclusiv procesul de încărcare. Această cifră ar putea fi redusa în continuare prin incarcarea in afara orelor de vârf (în cazul în care grila este alimentat a de surse mai puțin bazate pe carbon) și prin încurajarea utilizatorilor de a adopta un comportament eco-driving.
În Marea Britanie, nivelurile de poluare a aerului pe timp de zi în orașe sunt adesea mai mari decât guvernul a recomandat 40μg m-3 (21 părți pe miliard), și se estimează că calitatea slabă a aerului reduce speranța de viață în Marea Britanie de aproximativ opt luni."