Ideea unui automobil care se conduce singur este tot mai aproape de realitate. Un consorţiu alcătuit din 29 de companii, printre care şi constructori auto cu greutate, şi-au unit forţele pentru a demara un proiect responsabil cu stabilirea parametrilor pentru maşinile autonome de serie.
Botezat AdaptIVe (Automated Driving Applications & Technologies for Intelligent Vehicles), proiectul se va întinde pe o perioadă de 42 de luni şi se va desfăşura în Wolfsburg, oraşul natal al brandului Volkswagen. După cum poate fi intuit, Volkswagen este unul dintre iniţiatorii proiectului.
Alături de germani vor contribui cu expertiză şi cercetare şi alte companii auto mondiale interesate de producţia maşinilor autonome: BMW, Fiat, Ford, General Motors, Mercedes Benz, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Volvo.
Ţintind clienţii care îşi doresc mai multă relaxare la volan, dar şi o rulare mai sigură, mai economică şi mai puţin congestionată, iniţiatorii proiectului vor cerceta tehnologiile care folosesc senzorii din maşină şi din afara ei pentru a păstra controlul permanent al funcţiilor, pentru a comunica mereu cu alţi participanţi la trafic sau cu organele responsabile de infrastructură.Cei 29 de parteneri AdaptIVe vor dezvolta şi testa funcţionalităţi noi pentru şapte maşini şi un camion, capabile să simuleze un comportament semi-autonom sau autonom în traficul urban, în cel de pe autostradă şi chiar situaţii inedite din parcare.
Pe lângă testarea şi îmbunătăţirea acestor tehnologii deja existente, partenerii vor explora implicaţiile legale pentru producători şi şoferi, precum şi capacitatea de a respecta regulile în trafic.În 2011, o parte din cei 29 de parteneri au încheiat un proiect asemănător cu rezultate bune. El s-a desfăşurat tot în Europa şi s-a numit HAVEit (Highly Automated Vehicles for intelligent transport). Scopul său a fost acela de a explora comportamentul semi-autonom al vehiculelor şi sistemele care pot permite asta.
via motorauthority
Adica Volvo deja a testat astfel de masini in trafic real si prin Spania si in prezent 100 de Volvo se plimba singure prin Goteborg, dar toti sunt legati la ochi si nimeni nu vede nimic. Au sisteme prin care masina isi gaseste singura loc intr-o parcare si parcheaza singura, dar nimeni nu vrea sa auda de sistemul asta, ca nu e inventat de germani.
Si brusc apar inventatorii tuturor sistemelor, germanii, si astfel toate meritele si laudele le vor apartine.
Si astfel vom auzi curand ca datorita germanilor, conducem noi masini autonome si ca suedezii sau japonezii (a caror Priusuri au tot fost testate de cei de la Google) nu au facut mai nimic si nu au avut niciun aport.
Dar sa vedem partea buna a lucrurilor: se doreste un condus mai relaxat si sigur, deci nu conteaza cine si ce face, numai sa vedem si noi in practica ceva bun.
unde vedeti numai nemti?
O sa aiba aceleasi "succesuri" ca masina electrica...
Si eu zic ca NU intamplator avem acesti constructori. VW vine cu infrastructura (apropo, cine are cap sa inteleaga niste lucruri ca VW nu se crede buricul pamantului cum cred unii -adevarul este ca de-asta tocmai ei sunt initiatorii acestui proiect, asa-i?!), Volvo vine cu sistemele pe care deja le testeaza la propriu, BMW a avut acum cativa ani astfel de sisteme in faza de concept, Ford are Focusul care parcheaza singur etc. Deci fiecare are cate ceva. Si pe principiul "unde-s doi puterea creste" sau in cazul de fata unde-s 8 puterea creste, nu pot decat sa le urez succes. Nu este nici un fel de rusine o astfel de colaborare si nu este vorba de nici un fel de calcare peste onoarea proprie. Doar in cazul fanilor poate. Cum sa colaboreze BMW si Mercedes cu Fiat, Renault sau PSA?! Personal cred ca nu ai ce sa discuti cu astfel de indivizi. De-asta nici nu prea mai scriu pe-aici. Asa cum am spus la inceput nu prea vad de ce si mai ales pentru ce.
@hal, poti sa jignesti cat vrei, sa faci misto cat vrei de cine vrei, asta nu te face mai destept. Din contra. Dar vezi tu, iti trebuie niste rotite care sa se invarta in cap sa te prinzi de-asta. Deci poti sa continui. Spor!