S-a vorbit mult despre un al treilea model în gama i. Nu mai este un secret pentru nimeni că BMW se va axa pe lansarea unor modele ecologice în următorii ani, toate urmând să fie introduse sub logo-ul i.
Despre al treilea model s-a spus că va fi un sedan de dimensiuni generoase, capabil să se dueleze cu Tesla Model S, însă nimeni nu a confirmat aceste supoziții. Până acum. Pentru că Henrik Wanders, șeful de produs al gamei BMW i, a declarat pentru publicația ”Car and Driver” că va exista un model nou, care va folosi rețeta lui i3.
Mai exact, viitorul i5 va folosi tot un propulsor 100% electric, asociat în cazul celor care doresc mai multă autonomie, unui agregat convențional, de mici dimensiuni. Este vorba despre acel range extender întâlnit și pe versiunea cu cea mai mare autonomie a modelului i3. Nu va fi vorba despre un ansamblu hibrid alimentat la priză, cu sute de cai putere, ca în cazul lui i8.
BMW i3 se adresează în special celor din mediul urban, care folosesc modelul electric drept o a doua sau a treia mașină a familiei, iar numărul de kilometri garantat de bavarezi este suficient pentru o navetă zilnică. BMW i5, în schimb, trebuie să facă față unor cerințe ceva mai mari. Va avea nevoie de spațiu interior generos și de un pachet de baterii care să poată face față chiar și unei excursii mai lungi cu întreaga familie. Tocmai de aceea i5 va fi disponibil și cu un range extender, cu acel motor convențional care produce curent pentru baterie.
Deși Wender nu a vrut să vorbească despre forma pe care o va lua modelului electric, presupusa caroserie în trei volume (sedan) este contrazisă de surse neoficiale, care susțin că am putea vedea chiar și formele pătrățoase ale lui i3, supradimensionate. Cert este că structura din aluminiu și fibră de carbon se va păstra.
http://www.automarket.ro/stiri/bmw-a-patentat-design-ul-unui-prototip-neobisnuit-iata-primele-imagini-67373.html