După un teaser care prevestea lansarea unui nou produs M şi mai multe informaţii care anunţau un înlocuitor pentru vechiul M3, BMW a decis să facă lumină. În cadrul Concursului de Eleganţă de la Pebble Beach, desfăşurat în Statele Unite, BMW a dezvăluit Concept M4 Coupe.
După cum o spune şi numele, avem în faţă versiunea de performanţă a actualului Seria 4 Coupe, momentan sub formă de concept. Modelul încearcă să ducă mai departe moştenirea celor patru generaţii M3 care au scris istorie. Vechiul M3 Coupe lasă loc, începând de astăzi, unui nou nume, complet diferit, dar la fel de dedicat valorilor M.
Frontal
Conceptul expus la Pebble Beach vine cu o culoare dezvoltată exclusiv, botezată Aurum Dust, şi cu un limbaj de design ce nu se abate foarte mult de la formele noului Seria 4 Coupe. Partea frontală este dominată de aceleaşi blocuri optice cu lumini LED complet integrate, completate de o grilă nouă, vopsită în culoarea neagră şi etichetată cu litera M pentru o mai bună individualizare.
Capota păstrează nervurile care subliniază dinamismul, însă plusează cu o uşoară embosare în partea superioară pentru a sugera prezenţa unui motor puternic, ca şi în cazul vechiului M3. Lipsesc însă fantele de aerisire ale predecesorului.
Spoilerul frontal vine cu prize mari de aer şi soluţii optime de ventilare a motorului. Partea inferioară este construită dintr-o combinaţie de fibră de carbon şi plastic (CFRP), pentru a asigura rigiditate structurală şi masă scăzută.
Profil
Din profil, Concept M4 păstrează silueta de coupe şi amplifică spiritul sportiv cu o fantă de aer laterală complet redesenată. Designerii şi inginerii M au decis să modifice aspectul prizei laterale de aer pentru a îmbunătăţi răcirea frânelor, dar şi pentru a garanta personalitate.
Nu puteau lipsi nici pasajele roţilor mai mari şi nici jantele de 20 de inch, cu design unic, creat special, vopsite în culoarea neagră pentru a contrasta cu cea a caroseriei. În spatele lor se ascund etriere cu logo-ul M.
Un detaliu important este şi acoperişul creat din acelaşi material compozit CFRP, care îşi propune să coboare linia plafonului, să reducă masa totală şi să impresioneze cu cele trei dungi în culori clasice BMW M Sport. Linia acoperişului se continuă uşor în spate, unde portbagajul a primit un eleron discret, de asemenea din CFRP, care asigură apăsare aerodinamică.
Posterior
Privit din spate, Concept M4 Coupe păstrează look-ul atletic mulţumită pasajelor generoase ale roţilor. Stopurile au fost alungite până pe marginea caroseriei, iar stopurile LED conturează personalitatea. Cum era şi normal, fiind vorba despre un model M, nu puteau lipsi ţevile de eşapament duble, înglobate într-un deflector din fibră de carbon, care completează pachetul aerodinamic.
Motor
Despre motorizarea pe care conceptul o ascunde sub capotă nu au fost făcute publice detalii, BMW preferând să aştepte, probabil, Salonul Auto de la Frankfurt, acolo unde prototipul M4 îşi va face debutul european.Mai multe surse neoficiale vorbesc despre renunţarea la vechiul motor V8 şi la adoptarea unităţii cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri, supraalimentată pentru a putea genera aproximativ 415 cai putere şi un cuplu motor generos, de 545 Nm. Deşi nu sunt mulţi cai putere, BMW va compensa printr-o masă extrem de scăzută a viitorului M4, estimată la aproximativ 1500 de kilograme.
AMAZING CAR !!!
parerea mea e ca macar 450hp sa aibe.......ar fi suficient....
Fortza BMW, e cea mai tare marca din lume, si eu ma pot numii unul dintre jmekerii cu BMW-uri, fiindca noi cu BMW suntem jmekeri. Trecem pe rosu iar la verde oprim sa nu treaca un alt jmeker din intersectie cu BMW pachet M Performance ;)