BMW Concept Active Tourer este noua adăugire a listei de premiere ale standului mărcii din Munchen organizat la Salonul Auto de la Paris. Marca germană a prezentat astăzi un concept care prefigurează un viitor rival al lui B-Klasse. Potrivit celor de la BMW, acest segment are previziuni de creştere de până la cinci procente anual, iar marca din Munchen nu vrea să-şi rateze porţia pe următorii ani. Pe lângă faptul că este un model care abordează o un segment de nişă, Concept Active Tourer este şi un hibrid plug-in, care prezintă viitoarele idei care vor fi aplicate de PHEV-urile viitoare de la BMW. Schimbările nu se opresc aici, noul Concept Active Tourer având un motor transversal şi tracţiune faţă, marcând o premieră absolută pentru germanii de la BMW.
CE ESTE ACTIVE TOURER CONCEPT?
BMW vrea să atragă familiile care pun preţ pe funcţionalitate, versatilitate şi elemente atletice prin versiunea de serie prefigurată de acest concept. Pentru moment, aceasta nu este confirmată, dar se pare că BMW pregăteşte un model care să ocupe spaţiul dintre noul Seria 1 şi versiunea Touring a lui Seria 3, sau cel puţin aşa ar dicta logica.
Ampatamentul de 2.670 milimetri asigură un spaţiu interior generos, completat de plafonul înalt şi de dimensiunile exterioare. BMW Concept Active Tourer are o lungime de 4.353 milimetri, o lăţime de 1.834 milimetri şi o înălţime de 1.560 milimetri. Acestor caracteristici li se adaugă finisajele premium de la bord şi elementele care au consacrat până acum marca BMW.DESIGN
Cei de la BMW spun că noul Concept Active Tourer reprezintă eleganţa sportivă din fiecare unghi din care îl priveşti. Conceptul vine şi cu un finisaj special de vopsea, "High Reflection Silver",care îi conferă un aspect deosebit. Partea frontală reuşeşte să capteze esenţa mărcii BMW fără probleme, modelul fiind echipat cu o "faţă" expresivă. Situaţia devine surprinzătoare când îl privim pe Concept Active Tourer din profil, moment în care observăm o formă nouă pentru marca BMW.
Trăsătură cu trăsătură, liniile ne amintesc prea bine de marca din Munchen, dar unele elemente sunt neobişnuite pentru marca germană.
Posteriorul reuşeşte să salveze situaţia, arătându-ne o siluetă cunoscută, amintind de gama de SUV-uri şi de modele Touring a constructorului bavarez. Senzaţia de spaţiu de la interior este amplificată cu ajutorul unui plafon panoramic, ale cărui şanse de producţie sunt incerte. Acest plafon prezintă o tehnologie numită Suspended Particle Device, care permite schimbarea luminozităţii prin apăsarea unui buton. Totul funcţionează prin impulsuri electrice, care schimbă structura moleculară a sticlei din acest plafon pentru a alerna lumina cu umbra în zonele unde se doreşte acest lucru.INTERIOR
Habitaclul este şi va fi punctul forte al acestui model. În mare, recunoaştem liniile cu care ne-au obişnuit cei de la BMW. În raport cu un model de serie, observăm că multe suprafeţe au un finisaj translucid, în timpce volanul are o formă neobişnuită. Pedalele sunt şi ele realizate cu un finisaj care nu o să vadă lumina zilei în versiunea de producţie. Însă, toate elementele par să fie realizabile, dacă le privim bucată cu bucată.
Cele mai futuriste elemente de la bord sunt benzile de lumini ambientale, amplasate pe volan, pe feţele de uşi şi pe bord, acestea putând să schimbe culoarea de iluminare, după cum ne arată chiar imaginile de presă ale mărcii germane. Selectorul treptelor de viteză este la locul său şi prezintă o formă similară cu cele găsite pe modelele de serie, pe când controller-ul sistemului iDrive are o formă futuristă, elimiând butoanele fizice. Oglinda centrală, scaunele faţă şi montanţii A sunt printre singurele elemente pe care nu le-am mai observat în gama actuală a celor de la BMW, acestea fiind compromisurile aplicate pentru această nouă nişă.
SISTEM DE PROPULSIE
Sistemul de propulsie al acestui concept BMW schimbă decenii de tradiţie într-o clipă. BMW Concept Active Tourer are tracţiune faţă şi motor transversal. Turbo de 1.5 litri, care are trei cilindri în linie. Aceasta este asistată de un motor electric şi de un set de baterii care formează un sistem de propulsie hibrid ce poate fi alimentat de la priză. Încărcarea bateriei litiu-ion poate fi realizată de la o priză standard de 220V. Acumulatorii acestui model se încarcă oricum la decelerare şi la frânare, ducând frânarea regenerativă la un alt nivel, iar motorul cu combustie internă acţionează şi el ca un generator atunci când acest lucru este necesar. BMW pare să fi renunţat la tracţiunea spate pentru a obţine o "ambalare" mai compactă şi pentru a putea monta cât mai multe baterii în spaţiul de sub habitaclu.
Motorizarea este o unitate TwinPowerSistemul hibrid prezintă şi o legătură cu sistemul de navigaţie, cele două fiind capabile să colaboreze pentru a reduce consumul de carburant. Totul poate să meargă atât de departe încât să-i spună şoferului să ridice piciorul de pe pedala de acceleraţie deoarece urmează un viraj şi o limitare de viteză după acel viraj, pentru a conserva la maximum resursele lui Concept Active Tourer. Această funcţie este integrată în sistemul ECO PRO. Tot sistemul ECO Pro este capabil să decupleze motorul cu combustie internă în anumite etape ale mersului. Astfel, între 50 şi 160km/h, legătura dintre transmisie şi roţi poate fi decuplată complet pentru a reduce frecările, iar motorul cu ardere internă poate fi oprit la viteze de până la 125 km/h.
De asemenea, motorul cu ardere internă poate fi decuplat de la trenul de propulsie la o viteză de până la 160 km/h, timp în care acesta joacă rolul de generator. Împreună, cele două motoare asigură o putere maximă de peste 190 CP, ceea ce duc la un timp 0-100 km/h mai mic de opt secunde şi o viteză maximă de peste 200 km/h. În ciuda acestor performanţe, consumul mediu este de 2.5 litri de benzină la sută şi emisiile de CO2 sunt de numai 60 de grame pe kilometru.
Via BMW
Pai nu, trebuiau sa fie oameni de cuvant si sa construiasca masini cu motoare aspirate, cu cilindree mari, cu performante mediocre, consum mare si sa lase Audi si Merc sa faca moatoare turbo performante cu consum mic.
Toate astea ca sa multumeasca o serie de fani conservatori.
Dar pana la urma ai ajuns singur la concluzia corecta :).
cam in urma, de cativa ani se vorbeste ca vor face si modele cu tractiune fata, doar ca s-a amanat acest lucru, cat despre turbo...cum ca nu vor avea niciodata turbo, acolo ori a fost o greseala de traducere ori oficialii care au declarat asta nu cunosc istoria Bmw, pt ca in anii "70 chiar turbo aveau pe modelul 2002, inainte de aparitia primei generatii de seria 3.
@Paul
Cu cilindreea mare si consumul ai dreptate, cu performante mediocre esti in eroare, motoarele de 3 litri aspirate erau mediocre fata de cele de la Audi si Mercedes? Chiar deloc.
Ceea ce am vrut sa spun era ca BMW nu mai putea concura cu 6 l cu motoarele turbo de la audi de exemplu. BMW nu avea alta alternativa decat sa treaca la motoare turbo, din cauza competitiei. Atata tot.
cred ca Paul se referea la faptul ca daca BMW ar fi continuat cu motoare aspirate, acestea ar fi avut performante mediocre comparativ cu motoarele turbo de la Audi si Mercedes actuale.
Felicitari BMW!
Pana la urma tot vanzarile ii intereseaza, din acest motiv scot masini incetu cu incetu pt toate segmentele