Anul 2014 va rămâne în istorie drept anul în care industria auto a pus în spate criza economică şi a început din nou să crească. Şi a făcut-o într-un mod spectaculos, mai ales în zona automobilelor premium. Cifre record de vânzări s-au înregistrat de majoritatea constructorilor din zona premium a pieţei auto. Am pus cap la cap toate cifrele şi avem rezultatele-record înregistrate în 2014.
BMW a bătut toate recordurile, toate cele trei mărci din grupul bavarez totalizând peste două milioane de unităţi vândute, un nou vârf pentru grupul BMW. Podiumul constructorilor premium a fost completat de către Audi şi Mercedes-Benz. Dintre constructorii non-germani, Volvo are parte de o creştere importantă, marca suedeză terminând anul 2014 cu o creştere de 8.9 procente şi 18 luni de creştere consecutivă. Trebuie notată şi prestaţia Maserati, care a reuşit să spulbere vânzările din 2013 cu o creştere de 136%.
BMW câştigă cursa în trei dintre germani
Primul loc în clasamentul constructorilor premium îi revine mărcii BMW. Producătorul de automobile de la Munchen a reuşit să vândă peste 1.8 milioane de unităţi ceea ce semnifică o creştere de 9.5 procente faţă de anul 2013. Este al patrulea an consecutiv în care BMW înregistrează o creştere a vânzărilor.
Dacă centralizăm vânzările tuturor mărcilor din grupul BMW (BMW, Rolls-Royce şi Mini), cifra totală a autombilelor livrate este de 2.117.965 unităţi. La succesul mărcii BMW au contribut şi noile modele introduse în gama producătorului bavarez. De exemplu, a fost primul an în care noul model Seria 2 Active Tourer (primul monovolum cu tracţiune faţă produs de BMW) s-a aflat în oferta BMW, iar acesta a fost comandat de către aproape 28.000 de clienţi. BMW Seria 3 este cel mai bine vândut model din gama BMW înregistrând vânzări de 476.792 unităţi în 2014, urmat de Seria 5, preferat de către 373.083 clienţi. 2014 a fost un an important şi pentru modelele din gama BMW i. Aproximativ 17.800 unităţi au fost livrate, dintre care 16.000 au fost BMW i3. Peste 1.700 de BMW i8 au fost comandate, iar producţia acestui model a fost mărită pentru a face faţă cererii.
Audi continuă cursa de urmărire
Audi ocupă locul doi în clasamentul vâzărilor de automobile în zona premium.
Producătorul din Ingolstadt şi-a depăşit targetul stabilit de 1.7 milioane de exemplare, reuşind să livreze 1.741.100 unităţi în anul care tocmai s-a încheiat. Cele peste 1.7 milioane de automobile livrate semnifică o creştere de 10.5% faţă de anul 2013. Clienţii europeni au achiziţionat aproape 800.000 de unităţi, Germania fiind cea mai mare piaţă de desfacere pentru marca Audi. Pe locul doi se află piaţa din China, unde vânzările mărci Audi a crescut cu 17.7 procente în 2014. Cele mai căutate modele Audi au fost SUV-urile din familia Q, dar şi noua familie de modele A3, ce a înregistrat o creştere a vânzărilor de 19 procente pe piaţa europeană.Mercedes-Benz: cea mai mare creştere din trioul german
Podiumul producătorilor de automobile premium este completat de Mercedes-Benz. Marca din Stuttgart a reuşit să livreze 1.650.010 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 12.9% faţă de anul 2013. Este al patrulea an de creştere consecutivă pentru Mercedes-Benz. Vedeta gamei Mercedes-Benz a fost noul C-Klasse, acesta fiind preferat de 316.792 clienţi, ceea ce semnifică o creştere de 4.4% faţă de anul 2013. Al doilea model ce a contribuit masiv la creşterea Mercedes este E-Klasse, cu 257.571 unităţi livrate. Nu este de neglijat nici succesul noii generaţii a modelului de top S-Klasse, limuzina fiind obiectul a peste 100.000 de livrări.Volvo îşi bate recordul all-time, Land Rover Jaguar la aspiraţie
Un nou record de vânzări a fost înregistrat şi de producătorul suedez Volvo. Cifra totală a livrărilor de automobile Volvo pentru anul 2014 a fost de 465.866 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 8.9% faţă de 2013.
Luna decembrie 2014 a marcat a 18-a lună consecutivă în care numărul vânzărilor a crescut. Pieţele principale pentru Volvo sunt Europa de Vest şi China. Cel mai de succes model din gama Volvo este SUV-ul XC60, suedezii livrând peste 135.000 unităţi, în creştere cu 20.2 procente faţă de anul 2013. După crossoverul XC60, vânzări excelente au fost înregistrate de modelele V40 şi V40 Cross Country, care au depăşit 110.000 unităţi vândute în 2014. În anul 2015, Volvo se aşteaptă la continuarea creşterii, mai ales că în peisaj intră noua generaţie XC90 (foto).Un an excelent a înregistrat şi marca Porsche, finalul celor 12 luni aducând un total de aproape 190.000 unităţi vândute în lumea întreagă. Pentru Porsche este o creştere semnficativă faţă de anul 2013, variaţia fiind de +17%. Luna decembrie a anului trecut a fost una dintre cele mai bune pentru marca din Zuffenhausen, fiind livrate peste 20.000 unităţi. Este al patrulea an consecutiv în care Porsche a înregistrat o creştere a vânzărilor pe plan global. Cea mai importantă piaţă pentru Porsche este cea din Statele Unite, urmată îndeaproape de China, unde Porsche este o marcă din ce în ce mai căutată. Cel mai nou model din gama Porsche, SUV-ul compact Macan, s-a bucurat de un succes deosebit, peste 45.000 unităţi fiind livrate în 2014.
Marcă | Vânzări 2014 | Vânzări 2013 | Variaţie |
BMW | 1.811.719 | 1.655.138 | +9.5% |
Audi | 1.741.100 | 1.575.480 | +10% |
Mercedes-Benz | 1.650.100 | 1.461.680 | +12.9% |
Volvo | 465.866 | 427.840 | +8.9% |
Land Rover | 381.108 | 348.338 | +9% |
Lexus* | 364.619 | n/a | n/a |
Mini | 302.183 | 305.030 | -0.9% |
Porsche | 189.850 | 162.145 | +17% |
Infiniti | 186.200 | 144.719 | +13.5% |
Smart | 89.844 | 100.792 | -10.9% |
Jaguar | 81.750 | 76.668 | +6% |
Maserati | 36.500 | 15.400 | +136% |
Bentley | 11.020 | 10.120 | +9% |
Rolls-Royce | 4.063 | 3.630 | +12% |
Lamborghini | 2.530 | 2.121 | +19% |
*Vânzări Lexus Europa+SUA
Importanta e calitatea perceputa, nu marketingul din spate ;)
motoare noi in house care inlocuiesc motoarele PSA-Ford
platforma noua deja lansata
o a doua platforma noua in lucru
cutie automata noua
sisteme noi de siguranta, nu ca cele vechi le-ar fi luat de la ford, poate invers
cat despre faptul ca tu nu percepi volvo ca marca premium nu reflecta decat faptul ca nu ai condus niciodata un volvo, poate chiar ca nici nu te-ai urcat intr-un volvo.
o seara buna
S/V 40- realizat pe platforma de Ford Focus.
S 60- realizat pe platforma C1 a grupului Ford (utilizata de ex. pentru Ford Focus).
XC 60- idem.
Cu o floarea nu se face primavara (XC 90).
Iar afirmatia ta legata de faptul ca nu m-am urcat intr-un Volvo e lipsita de orice temei. Seful are S60 si nu este deloc multumit de el (fiabilitate, consum de combustibil etc.). Este punctul meu de vedere, nu trebuie sa fii de acord cu el. Dar as prefera sa nu ma ataci la persoana, ci cu argumente, altfel esti un biet troll ca multi altii. Adjo!
sa vorbesti despre masini iesite din productie nu inseamna sa vii cu argumente.
Acum sa vb masina sefului tau, din ce an este S60-ul respectiv? ce motor, ce cutie de viteza? ce stil de condus are respectivul? pleaca primu de la stop? face slalom prin centrul bucurestiului?
Ce ia picat de zici ca nu e multumit de fiabilitate? iar daca i-a picat ceva este legat de piesele care pica in mod uzual pe drumuri proaste? si daca am ghicit, atunci oare ce brand poate garanata fiabilitatea pe drumurile romanesti? sau a avut probleme cu motoru, cutia de viteza, aeru conditionat, sistmele de siguranta activa, nu i-a mers city safety? ceva detalii nu ar strica.
si sa nu uitam Edi, masina sefului nu e masina ta, nu e ceea ce conduci TU zi de zi, cu parerile altora si impresiile altora si-ar lua toata lumea dacia 1310 ca poti sa cari porcu cu ea.
P.S. imi cer scuze pt atacul la persoana, incerc sa ma abtin de cele mai multe ori, De fapt pe acest site nu atac decat doi indivizi, unul care si-a facut pregatirea cu baietii cu ochi albastri si altul lovit de misticism , stiu ei cine sunt.
.
3. Lamborghini , Rolls , Bentley sunt din alta categorie. Una superioara, Lux-Supercar.
Ca sa nu mai zic de fiabilitate unde Volvo este cu mult peste BMW si Audi si asta o zi germanii, nu doar eu. Daca Volvo e in top 5, BMW si Audi sunt in ultimii 10. Si asta raportat nu la ce declara lumea, ci la cate masini intra in service cu probleme la motoare.
Deci or fi germanii mai prosti ca romanii dar una e sa vinzi mai bine și alta e sa produci lucruri mai bune. Una e siguranță și alta viteza.
Lumea cumpără cu ochii în ziua de azi, nu cu capul.
Studiile din Germania sunt făcute în baza persoanelor care știu să citească și să se mai informeze de pe net.
Și dacă vă întrebați de ce țări ca Germania, Franța, Spania,Italia nu vor reuși niciodată să ofere cetățenilor condiții mai bune decât Suedia, Norvegia, Finlanda, Danemarca, e din cauza educației.