Alături de conceptul M4 Iconic Lights, BMW a expus în cadrul târgului noilor tehnologii CES 2015 şi uni3 echipat cu un sistem care permite parcarea autonomă şi evitarea unor coliziuni. Modelul electric al bavarezilor se poate parca singur cu ajutorul unor senzori laser care lucrează perfect cu planul unei parcări subterane sau supraetajate.
Atunci când sistemul detectează un loc de parcare liber, maşina ocupă singură acel spaţiu, fără ca şoferul să fie nevoit să se afle la volan. Mai mult, atunci când şoferul vrea să plece, el nu trebuie decât să folosească o comandă vocală, adresată ceasului inteligent, pentru a chema i3-ul la ieşirea din parcare.
Această funcţie, despre care se crede că va deveni foarte populară la finele acestui deceniu, este denumită Remote Valet Parking Assistant şi a mai fost testată cu succes şi de către alţi constructori auto cu renume.
În cazul BMW însă, funcţia de Remote Valet Parking Assistant funcţionează împreună cu un sistem de evitare a coliziunilor cu un câmp de acţiune de 360 de grade. Acesta detectează maşinile parcate greşit şi le ocoleşte pentru a evita o coliziune. Mulţumită celor patru lasere, maşina poate detecta şi altfel de obstacole pe traseu.În plus, asistentul funcţionează şi atunci când şoferul se află la volan, reuşind să îl alerteze sonor. Dacă acesta nu are nici o reacţie atunci când maşina se apropie de un stâlp sau de un perete, ea va frâna singură pentru a evita un incident. Scopul este acela de a elimina zgârieturile provocate accidental în parcare.
Dacă îmi aduc bine aminte, prin iunie 2013 și Volvo a făcut un test asemănător cu un V40.