BMW vrea să ajute dezvoltarea rapidă a rețelei de puncte de încărcare pentru automobilele electrice din Germania. Pentru ca infrastructura să se dezvolte rapid, BMW a proiectat și construit un stâlp pentru iluminatul stradal ce are un punct de încărcare încorporat. Doi asemenea stâlpi prototip sunt deja folosiți în Munchen în cadrul unui proiect pilot. Sistemul numit "Light and Charge" combină iluminatul stradal asigurat prin intermediul luminilor LED eficiente cu stațiile de încărcare BMW ChargeNow.
"Pentru a vedea din ce în ce mai multe automobile electrice pe drumurile noastre avem nevoie de o infrastructură extrem de bine dezvoltată", a spus Peter Schwarzenbauer, membru în consiliul de administrare BMW AG.
În cadrul proiectului pilot din Munchen, stâlpii de iluminat sunt conectați la rețeaua deja existentă, iar punctele de încărcare pot fi folosite de către orice proprietar de automobil electric, indiferent de marca acestuia sau de furnizorul său de electricitate.
Cei doi stâlpi prototip sunt deja instalați în fața sediului BMW din Munchen. Plata pentru încărcare se face prin intermediul unei aplicații pentru telefonul mobil.BMW a pătruns în zona automobilelelor electrice prin modelele i3 și i8, dar nu vrea să se oprească aici. Pentru a își convinge clienții de avantajele automobilele electrice, producătorul german a decis să se implice și în dezvoltarea infrastructurii. Cu cât mai multe puncte de încărcare, teama de autonomie limitată (așa numita range anxiety) a proprietarilor de automobile electrice va scădea. Pe lângă dezvoltarea stațiilor de încărcare încorporate în stâlpii de iluminat, BMW a mai investit în aplicații de mobil care permit clienților să găsească rapid un loc de parcare cu punct de încărcare pentru automobilele electrice.
De asemenea, de curând oficialii BMW s-au întâlnit cu reprezentanții mărcii americane Tesla pentru a discuta problema punctelor de încărcare pentru automobilele electrice.
Via Reuters
Hmm...Bmw nu vede in seria "i" doar marketing si imagine eco. E cu bataie lunga....
Excelenta Idee, din pacate in Romania se vor folosi de ea nepotii nostri, probabil. Majoritatea primarilor prefera sa plateasca energia pentru un bec de 250W/h pe care-l schimba cel putin odata la jumatate de an, pentru ca se arde. In loc sa inlocuiasca iluminatul stradal cu LED de 40W/h(care lumineaza cel putin la fel de bine) care-si scoate investitia in maxim 2 ani. Din simplu fapt ca primarul nu stie aca peste 2 ani tot el va fi sa traga foloase.