Unul dintre avantajele motoarelor pe benzină este că necesită cheltuieli mai mici de întreţinere pe termen lung, pe lângă preţul mai mic de achiziţie al unui astfel de model comparativ cu unul cu propulsor diesel.
Totuşi, acest lucru va deveni de domeniul trecutului în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat, potrivit lui Stefan Knirsch, directorul de dezvoltare al celor de la Audi, care afirmă că modul în care se dezvolta în prezent motoarele pe benzină vor contrui din plin la creşterea costurilor cu întreţinerea acestora.
"Aproape orice motor pe benzină are o turbină, aşa că avem aproape aceeaşi tehnologie. Dieselul are un tratament post-vânzare mai scump, dar motoarele pe benzină vor urma acest trend, ca efect al filtrelor de particule sau al catalizatorilor. Nu are sens să vorbim doar despre dispariţia motoarelor diesel. Într-o zi, cota de piaţă a motoarelor cu combustie internă va scădea pe măsură ce cotă maşinilor fără emisii va creşte", explică el.
Volkswagen este implicată în prezent în scandalul Dieselgate ca urmare a trucării testelor de emisii, însă Knirsch afirmă că acest lucru nu a avut un impact asupra bugetului de dezvoltare pentru noi tehnologii."Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au crescut cu 5-6% anual.
Suntem siguri că avem puterea financiară de a menţine acest nivel. Sigur, analizăm modalităţi de reducere a costurile, dar nu ne vom opri şi nici măcar nu vom amâna investiţiile în tehnologii viitoare. Asta este clar", a adăugat el.Via Automotive News
Lovitură, nu-i așa?! Toată lumea credea că va fi invers dar, iată, a venit acest inginer de geniu și ne-a luminat.
Îți mulțumim că exiști, nea Fănică! Nu știu ce ne-am face fără oameni ca tine!...
...Ba da, știu! Ne-ar fi mult mai bine!
Filtru de particule benzinarele nu o sa primeasca.
Singurul lucru care ma deranjeaza este cel cu sistemele de dezactivare a cilindriilor. Ala cand se duce, cred ca e scump de reparat. Dar cu siguranta in cativa ani va aparea si pe diesel si atunci sa vedeti consumuri "declarate" de 3% la un audi a8...
In afara de motoarele pe benzina turbo ,mai existe si motoare aspirate care sunt mai simple si cu costuri de intretinere mai mici.Tendinta este sa le complice cit mai mult ,turbine ,injectoare,etc ,astfel ridica preturile si reduc durata de viata a masinilor.