Harta cu toate cele 5 variante de traseu (click pe poză pentru harta la rezoluția maximă):
Traseul celor 5 variante este foarte asemănător de la Sibiu până în zona localității Racovița, pe o lungime de aproximativ 36 de kilometri. Totuși, traseul marcat cu albastru închis, propus încă din 2008, este singurul care trece prin imediata apropierii a localității Boița.
Zona Văleni
Din zona localității Racovița apar și primele diferențe majore: traseele marcate cu albastru, roșu și roz se îndreaptă spre localitatea Văleni, în timp ce traseele ilustrate cu albastru deschis și verde au ca țintă zona localității Călimănești.
Această porțiune de drum include însă nu mai puțin de 7 tuneluri cu lungimi care variază de la 250 de metri la 2.800 de metri.Din zona localității Călimănești, traseul marcat cu albastru deschis se îndreaptă spre Văleni, traversează alte două tuneluri și face joncțiunea cu celelalte trei trasee, în timp ce traseul ilustrat cu verde parcurge un itinerariu diferit.
Harta zonei Văleni (click pe poză pentru harta la rezoluția maximă)
Zona Curtea de Argeș
În punctul de joncțiune al celor 5 trasee, cel marcat cu roz se separă de celelalte 4 și abordează un itinerariu cu 5 tuneluri, în timp ce celelalte 4 variante trec prin Curtea de Argeș. Pe ultimii kilometri de drum, cele 5 trasee sunt similare.
Harta zonei Curtea de Argeș (click pe poză pentru harta la rezoluția maximă)
Votează varianta preferată!
Dintre cele 5 variante, statul vrea să o aleagă pe marcată cu roșu, care este alcătuită din 5 secțiuni:
▶ Secțiunea 1: Sibiu - Boița (10.3 km);
▶ Secțiunea 2: Boița - Racovița (26 km);
▶ Secțiunea 3: Racovița - Văleni (20 km);
▶ Secțiunea 4: Văleni - Curtea de Argeș (29.6 km);
▶ Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,7 km).
Lungimea totală a autostrăzii în această variantă este de 116.6 km.
Totuși, înainte de a lua o decizie finală, CNADNR te invită să votezi traseul preferat și pe pagina de Facebook a companiei.
Construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești este planificată pentru perioada 2017-2020.
Costurile sunt estimate la 2 miliarde de euro, însă 85% din sumă va fi acoperită prin fonduri europene nerambursabile. Construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești a fost solicitată insistent de Dacia pentru a avea o infrastructură potrivită pentru a exporta mașini în Vestul Europei prin Ungaria.Via CNADNR
2. cel mai prost pare a fi cel roz deoarece evita Curtea de Arges (principiul este cel cunoscut... cu cat mai aproape de un areal urban cu atat mai bine pt comunitate, prin prisma transportului si a potentialelor investitii aferente)
3. cel albastru deschis cred ca este mai lung...
4. cel verde pare cel mai bun deoarece este mai scurt ca cel albastru deschis si trece prin Calimanesti, in apropiere de Ramnicu-Valcea, insa cred ca ar fi cel mai scump (tuneluri multe)
5. oricare ar fi ales va trebui (pe langa costuri si complexitate inginereasca) sa tina cont de mediu si peisaj... migratia speciilor faunistice si sa nu uitam ca in urma cu niste ani acolo s-au intamplat deja drame legate de constructia barajelor si a lacurilor de acumulare, inundari, stramutari, distrugerea insulei cu arbori seculari pe care se afla schitul Ostrov, reconstruit si el si insula (dar care nu ma e lafel...
6. harta aceea micuta (medalionul) din coltul hartii pricipale reprezinta ultima varianta de autostrazi din master plan? interesant... poate pt prima data imi place... poate mai trebuia si o legatura intre Constanta-Tulcea- pod peste Dunare- Braila-Galati- legatura spre Bucuresti, via Buzau, via Ploiesti
PS era mai bine daca hartile astea lipite 1:25 000 era in pozitia fireasca, cu partea de sus inspre Nord
De aceea am votat varianta roz; si se dezvolta turistic o alta zona, mai puti populata.
Ar fi mult mai scump și ocolitor pe la Vâlcea, iar zona stațiunilor ar avea de suferit din multiple considerente: poluare, inclusiv fonică, șantiere și tot felul de distrugeri de versanți și câte ți mai câte.
Iar traficul din zonă va fi super ușor preluat de actualul DN după ce grosul mașinilor va fi mutat pe autostradă.
Cum poti vota un traseu de autostrada?
Cum poti afla prin vot care e cea mai buna solutie??
De unde stiu cei care voteaza ce solutie tehnica impune fiecare varianta in parte, care e mai ieftina, care e fezabila sau care ar avea un impact economic pozitiv pe termen mediu si lung.?
O astfel de decizie se ia cunoscand foarte bine zonele si limitarile.
Cu alte cuvinte o asemenea decizie se ia de niste specialisti.
Incompetentii se uita pe Gmaps si fac sondaje.
Initiativa e absolut jenanta si sfidatoare la adresa oricarui cetatean cu un minim cap pe umeri.
E cel mai prost PR posibil.
Cum sa supui o autostrada la vot? Canta incompetenta... de ce se mai cheltuie milioane pe "studii de fezabilitate" ????
ca daca iese prost si trebuie reconstruita sa dea vina pe cei care au votat?
Cunoscand cat de cat zona stiu ca exista o cale ferata de la Manicesti la Rm. Valcea construita de ceusescu si niciodata folosita din cauza alunecarilor masive de teren. Deci traseul mov ar fi de bun simt sa pice din prima.
Dar cine sunt eu sa-mi dau cu parerea??
Unde sunt studiile geologice? prospectiuni? foraje? topografii? studii de mediu? etc etc ????
Cretini sunt cei care au initiat sondajul si mai cretini cei care voteaza ca muta in tramvai. Ah, am uitat ... romanul s-a nascut EXPERT
Scopul autostrăzii este să lege între ele orașele iar traseul verde leagă cele mai multe dintre ele.
Eu l-aș fi făcut chiar mai aproape de Râmicu Vâlcea pare să treacă la o distanță de 8km de oraș.
Traseul albastru(pe care l-a votat majoritatea lumii) mi se pare cea mai proastă alegere, dar noah ce să mai și zici...