La sfârșitul anului trecut, Ministerul Transporturilor a promis inaugurarea a peste 150 de kilometri de autostradă în 2018, iar printre acestea figura și lotul 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda cu o lungime de 12.5 kilometri.
Acesta a fost finalizat încă din 2016 și ar fi trebuit deschis circulației în luna ianuarie a acestui an, însă evenimentul a fost deja amânat cel puțin până în luna martie. Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au explicat că segmentul de autostradă are două probleme majore de execuție.
Prima dintre ele este că, în unele porțiuni, bretelele de acces pe autostradă au o lățime de numai 2 metri, deși legislația prevede că lățimea acestora să fie de 3.75 metri. "Cu greu încape un Duster pe unele dintre bretele", afirmă oficialii CNAIR pentru postul de televiziune Digi24. Cea de-a doua problemă este legată de calitatea suprafeței de rulare.
Astfel, oficialii CNAIR afirmă că există porțiuni unde asfaltul este foarte alunecos din cauza materialelor folosite în cadrul procesului de construcție.
"Vorbim de exces de bitum, de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, elemente de planeitate executate neconform", a precizat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
În aceste condiții, recepția lucrărilor nu poate fi realizată, întrucât acest proces presupune și realizarea unei evaluări de siguranță rutieră.
Pe parcursul anului 2018 ar trebui dați în folosință încă 157 de kilometri de autostrăzi, printre care se numără și cei 3 kilometri ai începutului de autostradă A3 București - Ploiești, dar și alte loturi de pe autostrăzile A3, A1 și A10:
● loturile 1 și 2 de pe segmentul Târgu Mureș - Ogra al autostrăzii A3 (19.9 km);
● loturile 1, 2 și 3 de pe segmentul Ogra - Câmpia Turzii al autostrăzii A3 (37.2 km);
● loturile 3 și 4 de pe segmentul Lugoj - Deva al autostrăzii A1 (43.2 km);
● loturile 3 și 4 de pe segmentul Sebeș - Turda al autostrăzii A10 (41.3 km);
● Gilău - Nedeșelu (9 km).
Toate segmentele de autostrada menționate sunt în fază de execuție.
"Oficialii" CNAIR ar trebui să oprească lucrările și să dea firma constructoare în judecată, să-i facă plătească despăgbiri enorme, așa cum se face în mod normal.
Băi nene, dacă proiectantul și executantul sunt niște idioți diletanți, să nu mai pupe în veci nici un contract în țara asta.
Sincer, mi-aș dori să se aplice metoda chinezească.
Până la urmă asta înseamnă guvernare.
Degeaba îl pui prim ministru pe Cioloș sau pe Sfântul Petru dacă lucrurile sunt defecte organic și nu sa fac legi care să se aplice în interesul individului, în particular și al națiunii, în general.
Trăim în era diletanților și ai habarniștilor, care nici fac nimic decât dau din gură. Măcar comuniștii se străduiau să mai facă ceva, așa cum îi ducea mintea.
Tu chiar crezi ce minciuni gogonoate toarna CNAIR si Min. Transporturilor???
Institutiile astea corupte trebuie desfiintate si facute altele noi cu profesionisti evaluati de 2 ori pe an pe criterii acceptate si fara imixtiunea politicului.
Pt A10 L3, e perfect circulabil, nu au pus gresie pe jos, si nu exista benzi pe care nu intra un Duster... e minciuna gogonata ca sa nu plateasca factura finala (nu au bani) si sa inaugureze odata cu L4 probabil la Primavara.
Tu lucrezi pentru asfaltator, nu?
Si pana la urma ce test e ala cu degetul pe asfalt? Sa publice CNAIR testele pe bune, pana atunci declaratiile lor sunt vorbe-n vant. Plus ca autostrada apare pe google maps si oricine poate masura ce latime are breteaua de acces daca chiar e curios sa vada cat adevar spun inspectorii CNAIR.
Stie naiba ce-o fi, oricum Romania e demna de a fi prezentata la cursuri de buna guvernare, la capitolul "Asa nu"
Comparativ, putem vedea diferenta imensa intre costurile stadioanelor noi construie in Romania, si este suficient pt. o concluzie.
La urmatoarele alegeri mergeti si votati folosind creierul, nu...