Autostrada Piteşti-Sibiu: licitaţie la toamnă, fonduri de la Uniunea Europeană. Vezi pe unde va trece

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 19.01.2012
Compania Naţională de Autostrăzi a anunţat că licitaţia pentru tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti (116 kilometri) va avea loc în această toamnă. Automarket vă oferă harta traseului autostrăzii care ne va duce de la Bucureşti la Sibiu în două ore.

Compania de Autostrăzi anunţă astăzi că proiectul de autostradă Piteşti-Sibiu - ultima porţiune încă nelicitată din viitoarea autostradă Bucureşti-Arad - va fi scos la licitaţie la sfârşitul acestui an. Potrivit calendarului oficial al construcţiei, aceasta va dura trei ani, va începe la sfârşitul anului 2013 şi va costa circa trei miliarde de euro.

Vestea bună este că cei 116 de kilometri ai porţiunii Piteşti-Sibiu vor fi construiţi în proporţie de 85% cu bani veniţi de la Uniunea Europeană, explicaţia fiind legată de faptul că autostrada face parte din Coridorul IV Pan-European, care îşi propune să lege Constanţa de Dresda şi Nurnberg pe ruta Constanţa-Bucureşti-Arad-Budapesta-Bratislava-Brno-Praga. Fondurile europene vor fi deblocate prin programul POS-T 2014-2020.

Ministerul Transporturilor din România a evitat până acum, conform RTV, să facă paşii necesari pentru începerea licitaţiilor şi a construcţiei acestui tronson de autostradă, motivul fiind legat de costul foarte ridicat al lucrărilor.

Singurul pas realizat până acum a fost studiul de fezabilitate comandat de Guvern în 2007, terminat în 2008 şi aprobat prin Hotârărea de Guvern 1418/2008.

TRASEUL AUTOSTRĂZII PITEŞTI-SIBIU

Conform planului iniţial, traseul autostrăzii va pleca din punctul în care astăzi se termină atostrada Bucureşti-Piteşti şi va continua până la Curtea de Argeş. Autostrada va trece în continuare prin comunele Bârseşti, Suici şi Poiana, urmând să se interesecteze cu actualul DN7 (Valea Oltului) în localitatea Racoviţa. Autostrada va evita astfel zone precum Dealul Negru, Râmnicu Vâlcea sau Călimăneşti-Căciulata-Cozia. Ulterior, autostrada se va termina în actuala centură a Sibiului după ce va merge în paralel cu Valea Oltului şi cu DN7 pe porţiunea Racoviţa-Sibiu.

 

via | RTV | CNADNR

Comentarii (17)

  • .marius.
    Le doresc cat mai putina risipa !
    In rest...Doamne ajuta!
    50 0
  • Marian
    Localitatea se numește Racovița (cu a nu ă).
    E de cumpărat teren pe traseul viitoarei autostrăzi si să imi fac o chestie din asta cu grătare de mici, deoarece la Dedulesti o sa cam moară treaba dacă se mută traficul spre Curtea de Argeș. Multe cotețe o să dispară de pe traseu din lipsă de tiriști.
    19 0
  • cosmin
    De la Bucuresti la Sibiu pe autostrada wow!!!
    20 2
  • o sa fie gata in anul 2835 cu un cost de 35.456.871 euro pe metru patrat.
    54 8
  • Catalin
    eu vin cu tarnacopul
    cine sare cu roaba ?
    21 3
  • Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
    "proiectul de autostradă Piteşti-Sibiu - ultima porţiune încă nelicitată din viitoarea autostradă Bucureşti-Arad"

    Aceasta afirmatie e gresita. Pe Autostrada Bucuresti - Nadlac, in afara de acest tronson care inca nu s-a scos la licitatie, mai sunt probleme inca in 3 locuri:
    - lotul 2 de pe Timisoara-Lugoj: s-a depus o contestatie si lucrarile nu au inceput pentru ca inca se judeca;
    - loturile 2 si 3 (total: 77 km) de pe Lugoj - Deva nu s-au licitat inca
    21 0
  • gabi_o
    Autostrada.
    1 - @Marian, de vreo 4 ani incoace micii de la Dedulesti nu mai sunt ce au fost odata!
    2 - Licitatie la toamna: ce chestie, dupa alegeri! Deci face parte din categoria - promosiuni electorale.
    15 0
  • mircea
    @bogdymol
    Dacă sunt probleme - şi aici ai dreptate - nu înseamnă că ele nu au fost deja scoase la licitaţie. Conform CNADNR, Loguj-Deva are un constructor stabilit: Asocierea Tirena Scavi S.p.A.-Societa Italiana per Condotte D’Acqua S.pA-Cossi Construzioni S.p.A.
    7 0
  • probabil primul tronson va fi intre Valeni si Perisani ... in stilul Trude-Gilau .. sau CucaMacaii-NoMansLand ... si asta peste 15 ani dupa 10miliarde de euro cheltuiti

    dar sa nu fim pesimisti .. se poate si mai rau - vezi "autostrada" [Campina] - Brasov :)
    14 0
  • *****
    @marian ........prea tarziu se stia de 2 ani sau facut masuratori sa cumparat terenurile au fost si certuri intre primari ...... sunt propietar de 4 hectare in zona dobrogostea -valcele .....oricum pretul in zona asta acum 2 ani a fost de 20-35 euro metru patrat
    7 3
  • Eronat!
    Pe un proiect de finantare europeana nu se pot face licitatii inainte de aprobarea proiectului. Asa e si in cazul celorlalte sectoare din Coridorul 4. De ce credeti voi ca a durat atat? Se intocmeste proiect (cerere de finantare+studiu de fezabilitate) se trimite spre evaluare, daca da ok se face proiect tehnic, apoi se semneaza contractul de finantare. DUPA ce este semnat contractul de fianntare se poate trece la licitarea lucrarilor!

    Deocamdata inca nu e nimic concret pentru perioada 2014-2020, nu s-au facut axele, alocarile...etc. Dupa ce se fac acestea, se va lansa apelul de proiect, se face proiectul, se depune...etc...DEci inainte de 2015 cel putin nu se poate LICITA lucrarea.

    Restul sunt intoxicari electorale.

    Iar ziaristii ar trebui sa se informeze putin inainte de a publica asemenea minciuni!
    10 2
  • Sursa?
    Care e sursa acestor informatii?
    Pe site la CNADNR nu e nimic, cel putin eu nu am gasit, postati si voi comunicatul de presa...

    http://cnadnr.ro/comunicate-de-presa.php
    8 3
  • Monsieur
    avand in vedere situatia actuala...
    Eu cred ca va trece doar pe hartie
    7 2
  • @mircea
    Da, e adevarat ca Tirena Scavi a castigat licitatia pentru Lugoj - Deva, dar este vorba doar despre lotul 1, in lungime de 27 km + mai cativa km drumul de legatura (cred ca 12). Intregul tronson Lugoj-Deva are 99 km si este impartit in 3 tronsoane, dintre care primul este singurul care s-a scos la licitatie. Celelalte 2 inca asteapta... Daca nu ma crezi poti intreba la cnadnr :)

    Daca doresti mai multe detalii trimite-i un e-mail.
    6 2
  • nenea_hartia
    Lugoj-Deva Lot I
    @ mircea: Lugoj-Deva Lot I are deja un constructor. Lugoj-Deva Loturile II si III nu au fost inca licitate. @ bogdymol stie ce spune.
    9 3
  • @Ovi
    Iti inteleg pesimismul, dar te rog nu dezinforma. Aprobarea proiectului se face in faza studiului de fezabilitate si nu a proiectului tehnic. Proiectul tehnic se realizeaza dupa castigarea licitatiei de catre o societate/consortiu impreuna cu proiectul de autorizare pe asa numitul sistem design&build. Dupa cum toata lumea cunoaste S.F.-ul este finalizat, deci oricand s-ar putea depune pntru aprobare fonduri si ulterior licitatie.
    3 4
  • sebila
    eu ca si mircea ,lucrez in domeniu,,puteti sa va luati gandul pana peste 5-6 ani....este mult mai probabil sa ne chinuim tot asa....nu va dati seama cat se fura din acesti bani....trebuie intai sa se stabileasca cine este la conducerea tarii...mi-ar placea intr-o zi ca cieva sa vb.despre asta...in albania se face cu un mil. pe km.prin munte, la constanta cu 7 mil. prin campie. mergem inainte...prin gropi...hahaha....papa
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru