Primele estimări de cost arată că un kilometru de autostradă va costa mai mult de 17 milioane de euro. Concesionarul care va câştiga concursul de proiecte va fi obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi să-şi recupereze banii doar din taxa de autostradă, vehiculată la aproximativ cinci euro pentru fiecare vehicul în parte. Dacă va fi de succes, proiectul va da naştere unui precedent şi ar putea duce la mai multe construcţii în acest regim pe teritoriul României. În cazul unui eşec, vor avea de suferit atât cetăţenii, cât şi Ford România, divizia companiei americane care a solicitat ajutorul Guvernului pe partea de infrastructură, ajutor promis încă de la achitiţionarea fabricii din Bănie.
Autostrada Craiova – Piteşti va lega oraşul din Bănie de Portul Constanţa. Legătura va necesita şi o secţiune de centură în partea de sud a Bucureştiului, centură a cărei finalizare ar trebui să aibă loc tot în 2016, iar aceasta ar trebui să fie construită tot în regim de concesiune. Practic, Guvernul aşteaptă acum propunerile constructorilor de drumuri care pot să obţină finanţare şi au forţele necesare construirii unui proiect extrem de important, câştigătorul concursului de proiecte fiind cel care va veni cu cel mai mic preţ, respectând soluţia tehnică şi finanţarea cea mai avantajoasă.Via Incont.ro
La Pitesti-Sibiu cite studii de pre si fezabilitate se mai platesc din banii nostri?Iar de tronsonul Comarnic-Brasov nu mai vorbim.......
A, si cit era standardul de cost pentru autostrada la cimpie? 4 milioane de EURO? Las' ca de diferenta pina la 17 mai da useleu' un mic si-o bere si gata, uita turma ce n-a bagat de seama oricum......
Tronsoane care leaga nimiv cu nimic !