La începutul lunii august, o asociaţie de ingineri a avertizat că autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost închisă în toamna anului trecut din cauza unei surpări pe o lungime de 200 de metri, are grave probleme de construcţie.
Reuniţi în cadrul Asociaţiei Construim România, inginerii avertizau la vremea respectivă că soluţiile tehnice aflate în dezbatere sunt "complet neadecvate" din cauza faptului că stratul de suport nu este suficient de rezistent pentru a "suporta" o autostradă.
Cu toate acestea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat în această săptămână că a avizat lucrările de refacere a tronsonului de 200 de metri cuprins între km 60+500 şi km 60+700. În plus, urmează să fie aprobate şi lucrările de refacere pentru celelalte zone în care au fost semnalate degradări la nivelul autostrăzii.
"În cel mai scurt timp posibil, proiectantul urmează să întocmească detaliile de execuţie şi să asigure asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor. De asemenea, soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către proiectant şi prezentate în cadrul în scopul avizării", precizează CNADNR într-un comunicat de presă.CNADNR susţine că traficul pe autostrada Orăştie - Sibiu va fi reluat în luna septembrie, conform planificării anterioare, în ciuda faptului că asociaţia de ingineri avertiza că, în lipsa unei soluţii adecvate, autostrada va continua să se surpe cu regularitate.
"Soluţia tehnică reală a problemei terasamentului de la Km 276 nu este reconstrucţia lui ca terasament, ci înlocuirea lui cu un viaduct de 300 de metri. Până când autostrada nu va fi aşezată la Km 276 pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic", precizau inginerii.
Via CNADNR (PDF)
Trebuie sa moara cativa pe autostrada asta din cauza problemelor ca sa se intample ceva si cu CNADNR.
Ori asa ori cu ciomagul se rezolva ceva in tara noastra. De obicei cu amandoua...