Cu 3 ani în urmă, Audi a lansat un proiect inedit pentru producția de motorină din energie solară, iar constructorul german a anunțat acum că intenționează să obțină același produs, dar din energie hidraulică.
În acest scop, constructorul german va construi o uzină în localitatea elvețiană Laufenburg, acolo unde surplusul de energie hidraulică al unei centrale va fi convertit în carburant sintetic.
Astfel, printr-un proces de electroliză, centrala va produce hidrogen și oxigen din apă, iar în pasul următorul hidrogenul va interacționa cu dioxidul de carbon prin utilizarea unei tehnologii despre care Audi afirmă că este inovatoare. Această ultimă interacțiune produce compuși de hidrocarburi, iar în pasul final aceștia sunt separați în motorină sintetică și reziduri de ceară.
Dioxidul de carbon folosit în cadrul acestui proces provine din atmosferă sau din arderea gazelor, iar prin utilizarea acestuia Audi susține că motoarele devin practic neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.
Construcția uzinei va începe în prima parte a anului viitor, iar Audi intenționează să producă 400.000 de litri de motorină pe an prin intermediul acestui proces.
Via Audi
si-au dat seama ca energia solara in Jermania este insuficienta? ce surpriza
singura problema e ca hydroenergia nu este nici ea suficienta pt a scoate un carburant suficient de ieftin pt a fi viabil comercial cu carburantii fosili, , pt ca astfel de carburanti au nevoie nu doar de curent dar si de temperaturi mari pt a fi produsi economic, si da vianu si alti habarnisti de pe aici lucrez intr-un proiect similar cu alta companie cu alta sursa de energie. deci stiu ce vorbesc.
oricum, bravo lor ca si-au dat seama ca energia solara era insuficienta, peste 2 sau 3 ani poate vedem alt articol pe AM unde ni se spune ca audi a renuntat la energia hydro si ca a a ales........ o sursa mai adaptata.
Hm, se pare că tot ce ne trebuie, ca materie primă, sunt…apa și dioxidul de carbon. Din câte știm, CO2 poate fi procurat, teoretic, prin oxidarea carbonului organic (din cărbune) – da, da, “din atmosferă”, cum eufemistic pretinde Audi.
Am citit chiar astăzi despre o predicție a unei foste somități a geofizicii – americanul M.K.Hubbert – conform căreia exploatarea la nivel mondial a cărbunelui va atinge apogeul pe la mijlocul secolului…XXII.
Al naibii de interesant, nu? S-ar putea ca binecunoscuta lozincă “ceaușistă” – “Țării cât mai mult cărbune” – să capete valențe…globaliste. Cine este liderul mondial actual al exploatării și prelucrării cărbunelui? China! Dar cele mai mari rezerve cine are onoarea de a le deține? Di iunaitid steiț of ămericaaaaa :)
Cine și ce să mai ȋnțeleagă? “Chinezofobul” Trump s-a aflat chiar azi taman ȋn patria Marelui Zid, unde a fost primit ca un rege, iar mass-media anunță ȋncheierea unor contracte economice ȋntre cele două superputeri ȋn valoare totală de vreo 250 de miliarde de dolari.
Ȋn consecință, steluțe albe s-au amestecat cu steluțe galbene, liberalismul este cel mai bun socialism (și invers), iar toți teoreticienii & adepții (fanatici, nu-i bai) discrepanțelor (antagonismelor) “ireconciliabile” dintre doctrinele & ideologiile politice și le pot vârȋ ȋn popou și pot aștepta să se transforme ȋn cărbune.
in principiu ai dreptate, doar ca exista unele aplicatii unde nu merge sa inlocuiesti combustibilul lichid, cum ar fi in aviatie, sau vasele de trannsport containere
nu se scrie Di iunaitid steiț of ămericaaaaa :
corect este Di iunaitid steiț AV ămericaaaaa :
in rest ai perfecta dreptate, desi nu sunt de acord cu exploatarea carbunelui, exista totusi solutii mai curate,, poate nu la fel de ieftine