Audi a anunțat astăzi oficial, prin vocea CEO-ului Rupert Stadler, că va scoate pe piață două modele pur electrice până în 2018 pentru a contrabalansa polul de putere din zona electrică premium concentrat în jurul mărcii BMW și a brandului american Tesla Motors. Afirmația a fost făcută într-un interviu pe care oficialul german l-am acordat jurnaliștilor de la publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Conform informațiilor oferite de Ruper Stadler, cele două modele vor fi o sportivă și un SUV care nu vor avea și versiuni clasice, cu motoare pe benzină sau diesel. Deși nu se cunosc detalii legate de aceste două noi modele care vor îmbogăți gama Audi, știm că autonomia anunțată pentru SUV-ul care va beneficia de tracțiune integrală în standard va fi de circa 500 de kilometri.
Investiția suplimentară pe care Audi o va realiza la nivel tehnologic pentru dezvoltarea acestor modele este inclusă în bugetul de 22 de miliarde de euro anunțat de marca germană până în 2018.
Ulterior, continuarea cercetării în acest segment al industriei va duce la alocarea a două miliarde de euro suplimentare.via Reuters
Eu sper la mai multi constructori care vor avea masini electrice si bineinteles dezvoltarea infrastructurii cat de cat.
Pentru mine de exemplu nu ma ajuta prea mult o masina electrica pentru ca nu fac mai mult de 15mii km pe an. De obicei in oras nu merg cu masina.
Dar urmatoarea etapa, daca se dezvolta infrastructura, cred ca vor fi dubitele electrice (cel putin alea mai mici) asta inseamna transport de marfa mai ieftina, implicit optimizarea costurilor si costuri mai mici pentru utilizatorul final.
Marele avantaj al energiei electrice fata de petrol este ca poti deveni independet din punct de vedere energetic. Costurile nu sunt mici, dar la nivel mare se amortizeaza destul de repede si devin profitabile. Ma refer la firme de distributie, curierat, masini agricole si asa mai departe. Nu la automobile personale care nu fac mai mult de 15mii km pe an.
Daca faci doar 15000 km pe an eu zic ca tocmai in cazul tau se merita o masina electrica. Singura intrebare este cum faci acei 15k km. Daca ii faci in cateva drumuri lungi, atunci, clar este un mare nu. Daca in schimb ai o naveta zilnica sub 30km (dus) sa zicem, atunci are foarte mut sens.
Reteaua de incarcare electrica nu este o problema chiar atat de mare. Cateva cabluri trase ici si colo in puncte strategice nu inseamna cheltuieli insurmontabile. In plus, firmele particulare, daca vor sa-si mentina clientii vor investi cu siguranta in asa ceva. Apoi vor fi companiile de electricitate si guvernele, nationale si locale (in tarile civilizate) care vor cheltui banii mai repede pe asa ceva decat pe un sistem medical extrem de scump pentru combaterea efectelor poluarii din marile orase.