Audi a prezentat conceptul TT offroad în cadrul unui eveniment special organizat chiar înainte de deschiderea Salonului Auto de la Beijing. Studiul prezintă un posibil SUV bazat pe modelul TT, dar într-o versiune cu patru portiere. "Acest concept ne permite să aruncăm o privire în viitorul gamei de modele TT", a spus Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic Audi. "Dacă va deveni realitate, va fi cel mai sportiv SUV din categoria sa", a completat acesta.
Oficialii Audi vor decide în următoarele șase luni dacă acest concept va fi produs în serie, iar dacă decizia este favorabilă vom avea un model de serie TT offroad peste doi ani. Ideea Audi este de a transforma modelul TT într-un SUV de dimensiunile unui Q3. Pentru a-l face mai practic designerii germani l-au înzestrat cu patru portiere, dar restul liniilor sunt inspirate de modelul TT.
Pentru a propulsa SUV-ul bazat pe TT, inginerii Audi au ales o soluție hibridă. Astfel, sub capotă se află propulsorul 2.0 TFSI pe benzină care produce 292 CP. Alături de acest motor, Audi TT offroad concept mai folosește două unități electrice, una asociată cutiei de viteze automate S-Tronic cu șase trepte, cealaltă amplasată pe puntea spate. Împreună, cele trei motoare totalizează 408 CP și 650 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 5.2 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/oră. Datorită motoarelor electrice și bateriei de acumulatori, Audi TT offroad concept poate parcurge 50 km folosind doar energie electrică, iar autonomia totală este de 880 km.Conceptul TT offroad concept folosește un sistem wireless pentru reîncărcarea acumulatorilor. Mașina trebuie doar poziționată peste un loc de parcare special pentru a fi încărcată, fără a mai fi nevoie de cabluri. Timpul de încărcare este similar cu cel al sistemului cu cablu. Audi spune că această tehnologie este în acest moment la peste 90% eficiență și nu este afectată de factori meteo ca ploaia sau ninsoarea.
Audi a folosit platforma MQB pentru a construi acest concept, iar dacă modelul va intra în producția de serie va concura cu modele ca Range Rover Evoque, Porsche Macan sau BMW X4. Interiorul este similar cu cel al noului model TT, punctul central fiind cockpitul virtual cu display de 12.3 inch ce poate fi customizat după dorința celui de la volan.
Comentarii (3)