MOTOR ŞI TRANSMISIE
Motorul dezvoltă puterea maximă la 5.500 rpm , iar cuplul maxim este disponibil între 1.800 şi 5.500 rpm.
Indiferent de transmisia aleasă, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. În ceea ce priveşte consumul de carburant, versiunea cu transmisie manuală a lui S3 Sportback are un consum mediu de 7.0 litri la sută, pe când versiunea S-Tronic anunţă un consum mediu de 6.9 litri la sută. Treptele de viteză inferioare au o etajare apropiată pentru performanţe mai bune, pe când a şasea treaptă este optimizată pentru un consum scăzut. În standard, noul S3 Sportback este echipat cu sistemul de tracţiune integrală quattro, care beneficiază de un nou ambreiaj multi-placă, ce asigură un plus de aderenţă şi un răspuns mai bun la acceleraţie.Transmisia standard este o manuală cu şase trepte, dar clienţii pot comanda şi un S-Tronic cu şase trepte. Diferenţa dintre cele două transmisii este de cinci zecimi de secundă la sprintul 0-100 km/h, manifestată în favoarea unităţii S-Tronic, care este echipată şi cu o funcţie Launch Control.
NOUL S3 vs. GENERAŢIA PRECEDENTĂ
În raport cu vechiul S3 Sportback, modelul este cu 1.5 litri la sută mai eficient, cilindreea a rămas neschimbată, iar motorul este mai uşor cu cinci kilograme. Puntea faţă este mutată cu 52 de milimetri în faţă în comparaţie cu generaţia precedentă, iar motorul este înclinat în spate cu 12 grade. Masa noii generaţii este de 1.445 kilograme, noul S3 Sportback fiind cu 70 de kilograme mai uşor decât modelul precedent. Nemţii au ales o distribuţie a maselor de 59/41 faţă/spate, despre care ei spun că îi asigură lui S3 Sportback un comportament neutru pe viraje, în compania direcţiei progresive, care promite un plus de precizie.
Sistemul de frânare al noului S3 Sportback include discuri cu un diametru de 340 milimetri pentru puntea faţă.
Puntea spate are o frână de parcare operată electromecanic. Sistemul de control al stabilităţii a fost reconfigurat pentru a răspunde la necesităţile acestui model. În cazul modelelor echipate cu sistemul MMI, clienţii vor avea şi un mod Individual pentru sistemul Audi Drive Select, unde vor putea personaliza anumite elemente ale răspunsului direcţiei şi acceleraţiei la comenzile şoferului. Tot opţional este şi sistemul Audi Magnetic Ride, reprezentat de un set de amortizoare speciale, care îmbunătăţesc manevrabilitatea şi comfortul şi pot să-şi schimbe răspunsul la imperfecţiunile drumului în funcţie de setarea aleasă în Audi Drive Select. Pe piaţa din Germania, preţul noului S3 Sportback va fi de 39.800 de euro, iar clienţii îl vor putea comanda începând cu luna septembrie a anului curent.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Via Audi
Cum bre sa fie comportament neutru la 59/41 repartitie a maselor, manca-v-as fizica voastra!? :))