Audi RS6 Avant a primit o nouă generaţie. Modelul este mai uşor, mai eficient şi mai performant decât predecesorul său, capacităţi datorate în principal motorului V8 TFSI de 4.0 litri, care obţine un consum mediu de 9.8 litri la sută, deşi dezvoltă 560 CP şi 700 Nm. Ca de obicei, găsim în standard sistemul de tracţiune integrală quattro, iar modelul este oferit în standard cu o transmisie automată cu opt trepte. O noutate în gama RS venită odată cu noul RS6 Avant este suspensia pneumatică adaptivă, care ia în considerare condiţiile de drum şi setările alese de şofer în comportamentul său. În comparaţie cu predecesorul său, noul RS6 Avant este mai uşor cu aproape 100 kilograme, graţie caroseriei sale care foloseşte aluminiu în proporţie de 20%, alături de numeroase elemente din oţel de înaltă rezistenţă.
Motorul V8 TFSI de 3.993 centimetri cubi are două turbine twin-scroll, care sunt montate împreună cu intercoolerul între bancurile de cilindri.
Cele două chiuloase au porturile de evacuare amplasate înspre interior şi porturile de admisie amplasate spre exterior, ceea ce permite un design compact al motorului şi scurtarea traseelor gazelor de evacuare, oferind o soluţie eficientă de supraalimentare, cu pierderi minime. Puterea maximă, de 560 CP, este atinsă între 5.700 şi 6.700 rpm, pe când cuplul motor maxim, de 700 Nm, este oferit între 1.750 şi 5.500 rpm. Aceste capacităţi duc la un timp 0-100 km/h de 3.9 secunde, cea mai bună valoare din segment. În standard, RS6 Avant are viteza maximă limitată la 250 km/h, dar optarea pentru pachetul Dynamic Plus oferă o viteză maximă de 305 km/h.Cei de la Audi au operat numeroase modificări pentru reduce consumul de carburant, valoarea medie în ciclul NEDC fiind cu 40% mai mică faţă de cea a generaţiei precedente. Motorul TFSI de 4.0 litri beneficiază de un sistem de management termal, un sistem start-stop standard şi un sistem de dezactivare a cilindrilor, care opreşte cilindrii 2, 3, 5 şi 8 la sarcini mici şi intermediare.
Sistemul de dezactivare a cilindrilor reduce consumul cu 5% în ciclul standardizat european, pe când în condiţii reale de condus vorbim despre o economie aproximată la 10%.Via Audi
Comentarii (10)