Cine a zis că toate modelele de performanţă Audi trebuie să fie neapărat alimentate cu benzină? Constructorul din Ingolstadt vrea să ne demonstreze că poate crea maşini performante şi atunci când vine vorba de dieseluri.
Inspiraţi probabil de unitatea tri-turbo a rivalilor bavarezi, cei de la Audi au expus conceptul RS5 TDI în cadrul unui eveniment auto din Leipzig. Modelul coupe de performanţă renunţă la unitatea standard V8 de 4.2 litri şi adoptă un motor V6 TDI de 3.0 litri, bi-turbo, echipat cu un turbocompresor electric.
Propulsorul garantează 385 de cai putere şi 750 de Nm, fiind asistat de o transmisie automată cu opt rapoarte, capabilă să transmită resursele unui sistem de tracţiune integrală quattro.
Această configuraţie îi permite modelului coupe să accelereze de la 0 la 100 de km/h în aproximativ patru secunde şi să atingă o viteză maximă de peste 280 de km/h. Chiar dacă pare greu de crezut, consumul oficial anunţat de constructorul german este de numai 5 litri/100 de kilometri.Performanţele lui RS5 TDI Concept sunt chiar mai bune decât cele ale versiunii pe benzină din care derivă. Trebuie să nu uităm că actualul RS5 dezvoltă 450 de cai şi 430 de Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde şi pentru o viteză maximă, limitată electronic la 250 de km/h.
Si unde asa mor colosii - avem un exemplu NOKIA
Hai sa mai citim o data textul cu atentie si sa retinem faptul ca la nivelul asta de putere motorul este bi-turbo, nu tri-turbo precum este la concurenta.
Avand aspectul asta in vedere, lucrurile nu cred ca mai arata asa de rau. Probabil singurul aspect negativ este, totusi, raspunsul intarziat la ceea ce ofera deja unul dintre concurenti.