Constructorul german a preferat să menţină numele predecesorului său, R18 e-tron quattro, în ciuda faptului că noul prototip al clasei LMP1 include numeroase schimbări care reflectă noul regulament tehnic.
Principala noutate o reprezintă sistemul de propulsie: pe lângă un motor V6 diesel uşor revizuit şi sistemul KERS frontal care presupune recuperarea energiei eliberate în momentul frânarii, R18 e-tron quattro include şi un sistem care transformă căldura degajată de sistemul de evacuare în energie electrică. Practic, tehnologia este similară cu cea care va fi introdusă pe monoposturile de Formula 1 începând din sezonul 2014.
În plus, producătorul german a operat şi câteva mici schimbări de natură estetică, printre care se numără redesenarea aripilor frontale, reducerea lăţimii cu 10 mm şi creşterea înălţimii cu 20 mm.
Noul Audi R18 e-tron quattro a fost deja testat în secret pe circuitul de la Sebring din Statele Unite.Porsche 919 HYBRID, NUMELE PROTOTIPULUI PORSCHE
La rândul lor, cei de la Porsche au prezentat sâmbătă la un eveniment din Germania prototipul clasei LMP1 pentru Le Mans. Acesta va purta numele Porsche 919 hybrid pentru a recunoste moştenirea celebrului 917 cu care a concurat în anii '70 şi pentru a evidenţia sinergia cu 918 Spyder, model care va intra în curând în producţie.
Strategia adoptată de Audi şi Porsche în privinţa sistemelor de recuperare a energie este diferită de cea implementată de Toyota, celelalt constructor care va participa la Le Mans la clasa LMP1. Japonezii au optat pentru două sisteme de tip KERS care recuperează energia la frânare, unul montat pe puntea faţă, iar celălalt pe puntea spate.
Via Audi, Porsche
Comentarii (0)