Audi s-a ținut de cuvânt și a expus la Salonul Auto de la Detroit conceptul care anticipează viitorul său SUV vârf de gamă. Adică un rival pentru deja cunoscutul Mercedes GLS și Range Rover.
Vorbim despre Q8 Concept, un SUV de dimensiuni mari, cu linii coupe, care măsoară 5020 mm lungime, 2040 mm lățime și are un ampatament de 3000 mm.
Designul noului Q8 Concept este unul nou, mult mai agresiv și mai bine conturat de linii ascuțite. Grila octogonală, pe care o vom vedea pe toate SUV-urile Audi, este pusă în evidență de un model de tip fagure și de liniile din aluminiu.
Blocurile optice față sunt la fel de angulare și beneficiază de tehnologia de iluminare Matrix. pasajele roților sunt pronunțate, iar posteriorul beneficiază de lumini LED și de o baghetă luminoasă care se întinde pe toată lungimea mașinii. Pachetul estetic este completat de jante de 23 de inch, cu frâne din carbon ceramic (discuri de 20 de inch).
Portierele nu au ramă și se pot deschide prin simpla atingere a logo-ului Audi. Ele facilitează accesul către un interior evoluat, mobilat cu patru scaune îmbrăcate în piele Nappa și Alcantara și un instrumentar de bord cu tehnologia Audi Virtual Cockpit. Chiar dacă bateria este amplasată pe axa din spae, Audi Q8 Concept promite un portbagaj mare, cu o capacitate de 630 de litri.SUV-ul este alimentat de un tren de propulsie hibrid, cu posibilitate de încărcare a bateriei la priză. Acesta dispune de un motor pe benzină de 3.0 litri TFSI, gata să livreze 330 de cai putere și un cuplu motor de 500 Nm. Lui i se alătură un motor electric de 135 de cai și 330 de Nm, astfel încât puterea totală a SUV-ului concept ajunge la 443 de cai și cuplul motor la 700 de Nm.
Resursele sunt administrate cu ajutorul unei transmisii automate tiptronic, cu opt rapoarte, și pot fi suficiente pentru o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde și o viteză maximă, limitată electronic, de 250 de km/h.
SUV-ul beneficiază de o baterie de 17.9 kWh, localizată pe axa spate, care poate asigura o autonomie pur electrică de 60 de kilometri. Audi susține chiar că autonomia totală a modelului, cu tot cu cea electrică și convențională, va putea ajunge la 1000 de kilometri.
Audi promite o suspensie pneumatică adaptivă, cu mai multe moduri de rulare, precum și un sistem Torque Vectoring Control.Versiunea de serie a viitorului Audi Q8 ar urma să debuteze oficial în maxim doi ani.
De producție se va ocupa uzina Volkswagen din Bratislava, Slovacia, acolo unde se naște Q7 și unde se vor naște și viitoarele generații Porsche Cayenne și Volkswagen Touareg.
Comentarii (5)