EXTERIOR
Observăm schimbări majore în alura şi design-ul celei de-a doua generaţii a SUV-ului Audi. Astfel, aspectul masiv al primului Q7 a fost înlocuit de un unul asemănător mai degrabă cu un break înălţat, acest lucru fiind semnalat printr-o gardă la sol mai mică şi o înălţime redusă. Construit pe platforma MLB Evo a celor de la Audi, modelul beneficiază la nivel estetic de aportul unei grile împrumutate de la gama recentă de modele şi de blocuri optice angulare atât în faţă, cât şi în spate. Asemănările cu vechiul Q7 sunt, astfel, foarte puţine, o comparaţie faţă în faţă între cele două generaţii subliniind mai degrabă două modele diferite decât o continuare a unui tipar.
La nivel de dimensiuni, noul Q7 sensibil mai mic decât precedenta generaţie, designerii Audi scurtându-l cu aproape patru centimetri. Totuşi, interiorul beneficiază de un spaţiu suplimentar de 2.1 centimetri pe lungime datorită ampatamentului diferit. De asemenea, deşi din fotografii pare mult mai scund, Q7 le oferă pasagerilor un plus de 4 centimetri pe verticală. Cea mai serioasă diferenţă fiind regăsită însă la nivelul greutăţii. Astfel, al doilea Q7 este cu 325 de kilograme mai uşor decât precedentul model, versiunea de bază reuşind să coboare sub două tone: 1995 de kilograme. Audi Q7, cândva cel mai mare şi greu model din segment, devine astfel cel mai uşor SUV mare premium de pe piaţă.
INTERIOR
Aşa cum ne aşteptam, interiorul preia multe dintre elementele pe care le regăsim pe noua generaţie TT, display-ul care ia locul ceasurilor de bord (denumit Virtual Cockpit) şi liniile consolei centrale şi ale bordului fiind asemănătoare. Audi pune însă foarte mult accent în prezentarea oficială pe un alt aspect: izolaţia fonică a habitaclului, pe care germanii o consideră "cea mai bună din segment".
La fel ca în cazul generaţiei vechi, noul SUV mare al celor de la Audi vine cu trei rânduri de scaune, ultimul fiind format din două locuri destinate copiilor. Acestea pot fi rabatate şi dispar complet în podea, lucru care transformă portbagajul de 295 de litri într-un spaţiu de încărcare de 890 de litri. La nevoie, Audi Q7 se poate transforma într-un cărăuş foarte capabil, eliminarea scaunelor de pe al doilea rând ridicând volumul destinat bagajelor la 2075 de litri.
Hayonul acţionat electric este standard pe Q7, iar deschiderea acestuia se poate face şi prin gesturi dacă în peisaj apare şi cheia inteligentă avansată.La nivelul confortului pasagerilor, Audi aduce un sistem de climatizare pe două zone în standard, acesta putând fi înlocuit opţional cu unul cu acţiune pe patru zone. Sistemul audio standard este semnat Bose, însă melomanii se pot baza pe un pachet Bang&Olufsen care aduce 23 de difuzoaree în habitaclu.
TEHNOLOGIE
Pe lângă nenumăratele opţiuni de conectivitate pe care le oferă noul Q7, cea mai spectaculoasă apariţie este cea a display-ului Virtual Cockpit, un ecran TFT de 12.3 inch care ia locul ceasurilor de bord clasice. Acesta debutase pe noua generaţie Audi TT, fiind una dintre cele mai reuşite apariţii tehnologice ale anului 2014. Evident, din poziţia sa de vârf în gama Audi, Q7 va beneficia şi de o versiune actualizată a sistemului de infotainment MMI, care include întreg arsenalul de noutăţi care au apărut pe TT: comenzi vocale complexe, căutare inteligentă predictivă inspirată de cea de pe Google şi un buton de comandă cu touchpad integrat şi răspuns tactil. Internetul este disponibil la bord prin simpla prezenţă a unui telefon cu abonament de date, iar hărţile sistemului de navigaţie sunt actualizate automat prin conexiunea online, o soluţie pe care Audi a implementat-o la cererea clienţilor.
Partea tehnică a lui Q7 nu poate fi nici ea ignorată. Cel mai interesant este sistemul Audi Drive Select, care în versiunea cu suspensii pneumatice opţionale transformă SUV-ul german într-o maşină polivalentă care-i oferă şoferului nu mai puţin de şapte moduri de rulare: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual, Allroad şi Lift/Offroad. Evident, sistemul de tracţiune integrală quattro este standard, în versiunea de bază a lui Q7 regăsindu-se şi jante de 18 inch care pot fi schimbate la dorinţa clientului cu unele de 19, 20 sau 21 de inch.
MOTOARE
Clienţii care se vor orienta spre un Audi Q7 vor avea la debut ca opţiuni două motoare, ambele V6 şi ambele încadrate în norma Euro 6. Prima variantă este un TFSI de 3.0 litri care produce 333 de cai putere şi 440 Nm, ale cărui performanţe sunt 6.1 secunde pentru 0-100 km/h şi 250 km/h viteză maximă. Compresorul mecanic este dezactivat la sarcină parţială, iar acest lucru duce consumul mediu mixt la 7.7 litri/100 km, iar emisiile se stabilizează la 179 de grame CO2/km.
Majoritatea celor care vor miza pe Q7 vor alege însă varianta diesel, iar pentru ei Audi a pregătit un V6 TDI de 3.0 litri care dezvoltă 272 de cai putere şi un cuplu de 600 de Nm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6.3 secunde, iar viteza maximă atinsă de SUV-ul german este de 234 km/h.
Consumul este unul foarte bun pentru acest nivel de putere: 5.7 litri/100 km.Cele două motoare disponibile la lansare vor fi dublate ulterior de un 2.0 TFSI de 252 CP şi 370 Nm şi de o versiune de 218 CP a unităţii TDI de 3.0 litri. Noutatea absolută este însă reprezentată de viitoarea apariţie a unei variante hibride diesel-electric cu încărcare la priză şi tracţiune integrală care promite enorm. Denumită oficial Audi Q7 e-tron quattro, aceasta va consuma 1.7 litri/100 km în prima sută de kilometri după încărcare, autonomia 100% electrică fiind de 56 de kilometri. Motorul diesel de sub capota acestui hibrid este acelaşi 3.0 TDI, de această dată într-o versiune de 258 CP. Secondat de un motor electric de 126 de CP, acesta duce noul Q7 în 6.1 secunde la 0 la 100 km/h.
CÂT COSTĂ?
Foarte interesant este faptul că noua generaţie Q7 va fi lansată pe piaţa europeană în acelaşi timp cu noul Volvo XC90, adică în prima jumătate a anului 2015. Cu un BMW X5 lansat deja în 2014 şi cu un Mercedes-Benz ML deja modificat substanţial şi el recent, zona SUV-urilor mari premium va fi mai disputată ca niciodată în cursul anului viitor. Preţurile pentru România nu au fost comunicate încă, însă divizia germană a celor de la Audi a anunţat deja un preţ de bază de 61.000 de euro pentru noul Q7.
Via Audi
In momentul de fata, daca as fi pus in situatia de a alege un SUV premium full-size cred ca as avea o dilema... Vorbind strict de design...
S-au inscris cam multi la concursul despre care face cea mai urata masina: Mercedes cu noile modele si in special CLA Shooting, noul rival pt X6, bmw a dat chix cu noul X5, X6, iar Audi no comment.
Zici ca e un microbus noul Q7, daca cu fata m-as obisnui, cu spatele nici vorba.
pe haion , zona unde este montat numarul de inmatriculare , identica Skoda Octavia 3.
in rest , parerea mea e ca arata mult mai bine decat vechea generatie.
Actualul A-Klasse este altceva fata de percedentul! Kia cee'd sau sportage, ford mustang, citroen C5 etc. (ca sa fiu acuzat de partire de marci) putem spune ca au venit cu "noi" generatii (mai bune sau mai rele, dupa gustul fiecaruia), dar au venit cu (alt)ceva.
Daca ma uit la Tiguanul asta mai alungit si mai umflat, nu pot sa nu ma gandesc, ca sa fiu in concordanta cu colegu' de mai sus, ce m-as face daca as fi pus in situatia de a fi un manelist pus in situatia de a alege intre a-si pastra vechiul Q7 si ... a si-l pastra?
In rest , gip,gip!
Ce a fost in capul lor?
Arata ca un A4 supradimensionat.
Hai sa mai citesc..nu-mi intra nimic, sunt distrat, distras, nu pot citi, nu-mi sta mintea la citit! Nici nu mai conteaza de fapt ce scrie. Vreau sa mai vad poza...imi vine sa rad de fiecare data :))) Ia uite ce s-a ales de falnicul, falusulnicul pentru cei mai multi, Q7! O muratura!
Normal, supertehnologizata, superNouaPlatformaMLBevogizata...dar tot o muratura. Care, ca sa stea dreapta, cu liniile astea drepte ale noii linii drepte de design Audi, a luat o viagra si odata cu ea, i-a luat si culoarea! Pai fata de asa ceva, noul X5 eeee.... Voi ati reusit sa cititi articolul cuvant cu cuvant?
Zau? Caroseria e identica, masina asta arata aproape la fel ca generatia actuala. E mai mult un facelift! Asa cum este si X5, numai ca ala imi place putin mai mult. Dar VAG asa are obiceiul, vezi de exemplu noul Passat. Mercedes ML la fel. deci nemtii sunt intr-o pasa proasta...
In concluzie, tot nu-mi place noul Q7 :D
Asa cum observau antevorbitorii, decupajele spate de la Skoda, "aer" de Tiguan proportii de A3, guri de ventilatie de Passat as mai adauga desen interior la faruri de Lamborghini.
cu toatea astea (a cate oara o spun?) net-ul este plin de concept-caruri extrem de frumoase, indraznete si....originale. Se poate pleca de la ele si poti fi pus in situatia ca toti constructorii sa-si faca toate clasele atat de diferite incat sa ajungi sa nu vezi 2 masini identice pe strada.
@andi ai perfecta dreptate....de la o generatie la alta modificarile sunt foarte subtile dar comparand vechiul si noul e cu totul altceva. Dar acelasi lucru poti spune si despre alti constructori. Exemplul francezilor e usor nepotrivit, acestia intodeauna au umblat "haotic". Daca e sa ma intrebi pe mine acest lucru ma multumeste.
Concluzia mea: big FAILURE!
P.S.: Iar daca asta este noua lor linie de design sa-si ia gandul de la faptul ca vor depasi vreodata BMW la vanzari.
ps. Nu as da Q7 ele meu pe asta nou nici daca mi-l da gratis.
Parca nu mai confera aspect de masivitate cum o fac modelele actuale care chiar daca sunte vechi inca imi plac.
Nu credeam ca o sa zic asta, insa dintre fratiorii Q7-CAYENNE-TOUAREG, Touaregul arata cel mai bine, seamana cu un SUV adevarat.
Interiorul este simplu si frumos, nimic de obiectat.
Are garda asa joasa deoarece probabil are suspensie pneumatica.
Daca a scazut greutatea cu 325kg, este de asteptat si un 2.0TDI sau BI-TDI cu Adblue pe el mai mult ca sigur.
- doar ca nu stiam ca cuplul se masoara in cai putere ....sac :P
Pe bune, ciumeg, cioban, cocalar, orice... mie imi place. E foarte modern, mai bine proportionat ca generatia precedenta si tehnologizat pana in varful unghiilor. Eu totusi nu mai inteleg nimic. Unii il critica pentru ca nu mai e atat de masiv, altii injurau generatia veche ca era prea mare.
Daca nu crezi, intreba germanii de ce in topul satisfactiei clientilor de la ei din tara, Volvo e peste Audi si BMW in ultimii ani :)
Audi e undeva sub "Industry average" in 2014:
http://www.jdpower.com/press-releases/2014-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-voss
http://autos.jdpower.com/content/press-release/1I3KG6H/2013-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-voss.htm
Si sa mentionam un lucru clar: Volvo nu e masina de cocalar, in comparatie cu Audi si BMW la care primesti gratis ultimul album de manele la achizitionarea unui model :))
Socul pe care l-am resimitit in momentul citirii acestei spovedanii a fost identic cu cel in care am aflat ca Mos Gerila e de fapt Mos Craciun iar Mos Craciun...nu exista.
Damn!
PS. in cativa ani voi afla ca Pamantu' e plat si e buricu' universului.
@@Andi....interesante linkurile tale.
http://www.netcarshow.com/cadillac/2015-escalade/800x600/wallpaper_03.htm
http://www.netcarshow.com/volvo/2015-xc90/800x600/wallpaper_03.htm
Ambele mi se pare superioare la design noului Q7.
Dar de, unde minte nu-i, vai de buzunar.
Cocalarilor, una e sa fie o firma cumparata de chinezi si sa produca masinile pentru piata europeana in Suedia si Belgia si alta e sa fie firma chinezeasca. Ia luati-va voi frumusel de mana si uitati-va unde sunt produse masinile Volvo. Vedeti ca scrie pe stalpul din partea dreapta unde se deschide usa din spate.
Mai cititi pe aici: http://www.webcarblog.ro/jd-power-voss-2013-germania/
http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
Ca si idee, Volvo a fost cumparat de Geely (Chinezi) in martie 2010.
Din 2010 pana acum, s-au intamplat "surprize" in Germania :)
Si acum ma intreb eu: ori sunt germanii mai prosti ca romanii, ori romanii sunt prosti gramada si sunt piata de desfacere pentru Germania unde sunt mai apreciate masinile japoneze si Volvo.
Deci toti astia de mai sus, puneti mana pe carte baieti, poate luati si voi macar BAC-ul dupa liceu. Daca nu reusiti, vedeti ca e BAC care trece Dunarea si va puteti lauda si voi ca ati facut ceva in viata.
Dar vom mai vorbi dupa ce noul XC90 va apare pe piata, ca unii nici nu stiu cum arata.
dadeau faliment din cauza bunavointei Ford si ar fi dat si jaguar faliment tot din cauza ford
sunt tare curios cum vor putea explica fanii audi vanzarile mai bune pe care le va avea noul Q7 fata de noul XC90, pt ca privind la echipari, motoare, exterior, interior, noul XC90 este u o clasa peste noul Q7
Daca in noul Q7 pe al treilea rand incap doar copiii, in noul Xc 90 pe randul 3 incap oameni maturi, iar capacitatea portbagajului este mai mare la XC90 cu al treilea rand ocupat.
Motoare de puteri asemanatoare dar vai durere la volvo doar de 2 litri, deci taxe mai mici.
La volvo motorul plasat pe ax nu anterior ca la q7 deci o tinuta de drum mai ok.
Cat despre capitolul siguranta nici nu are sens discutam, Volvo este cu cel putin juma de deceniu in fata Audi.
Unicul motiv pt care audi o sa vanda mai multe q7 o sa fie incultura consumatorului, reclamele agresive pe toate drumurile si binenteles, cocalarismul unor natii: arabii cu bani, negroteii cu bani, manelistii si cocalarii de dorobanti in romania, mafiotii rusi ... etc.
In rest,deacord cu tine!
PS.Nu mai am rabdare sa citesc toate comentariile scrise cu o gramatica impecabila.
@arogantul
As spune chiar 57-60 de ani in fata Audi la capitolul siguranta. Acum Doamne fereste daca XC90 s-ar vinde mai bine decat Q7, te risti sa spui ca va fi cumparat de oameni de stiinta si nominalizati la Nobel? Cine stie, iar la categoriile de clienti pe care le-ai enumerat poti sa adaugi si X5 si ML, sa nu fie discriminari, sau Bmw si Mercedes in general, ca si astea tot de asta s-au vandut mai bine decat Volvo, se stie.
E mult mai aratos ca vechiul model insa da impresia de break mai mult (fata de SUV).
Ramane per total etalonul in clasa in ceea ce priveste Europa. As prefera insa oricand un Escalade :-P (situatie ipotetica ca oricum nu mi-as permite vreuna vreodata).
etalonul in Europa (ca la ea faci referire, in acest an) este BMW X5 si este greu de crezut ca ar putea fi detronat pana la sfarsitul anului. "etalonul" Q7 bifeaza cu succes un loc...8.
Ca fapt divers, SUV-urile premium ale concernului VAG au avut o crestere mai mica decat cresterea acestui segment de piata. Cine stie poate, din pix, se rezolva si chestiunea asta.
Dar na...e o chestie de gusturi