Anul acesta a fost unul de succes pentru Audi, care încearcă din răsputeri să ajungă din urmă BMW. Germanii au reuşit să depăşească pragul de 1.5 milioane de unităţi vândute într-un an. Este o performanţă atinsă cu doi ani mai devreme decât estimaseră oficialii companiei.
Pentru a menţine trendul ascendent al vânzărilor şi pentru a putea deveni şi mai competitivi, cei de la Audi anunţă extinderea gamei cu încă 11 modele. În aceste condiţii, lista de produse care poartă logo-ul cu patru cercuri va însuma 60 de produse.
„Vom continua să scriem această poveste de succes şi să ne extindem gama de modele de la 49 la 60 de produse. Vedem un uriaş potenţial în segmentul SUV-urilor şi în cel al limuzinelor mari”, a declarat Rupert Stadler, preşedintele consiliului de conducere Audi.
Deşi nu există detalii despre modelele ce vor apărea în gama Audi, o informaţie furnizată astăzi de Autocar face lumină în acest caz. Potrivit britanicilor, Audi a înregistrat recent mai multe denumiri de modele. Printre ele se numără Q2, SQ2, SQ4 şi Q9. Informaţia confirmă astfel intenţiile lui Stadler de a consolida prezenţa Audi în domeniul SUV-urilor.Speculând pe baza acestor informaţii, putem intui că în gama Audi îşi va face loc un mic SUV coupe, botezat Q2, alături de versiunea sa de performanţă SQ2. Q2 va avea şi un frate mai mare, un SUV compact coupe, botezat Q4, rival declarat al viitorului BMW X4 şi al actualului RAnge ROver Evoque. La rândul său, acesta va beneficia de o versiune sportivă SQ4.
Recent înregistrat este şi numele Q9, care anunţă un SUV de talie mare, menit a rivaliza cu Mercedes GL. Detaliile vin să le completeze pe cele deja existente oficial despre gama 4x4: Audi va lansa Q6, pentru a se bate cu BMW X6, şi Q1, anticipat deja de un concept expus luna viitoare la Detroit.Tot autocar susţine şi că germanii şi-au rezervat dreptul de utilizare al denumirilor f-tron şi A9.
Dacă despre A9 putem intui că este o limuzină mai mare decât A8, despre f-tron cele mai multe voci susţin că ar fi vorba despre viitoarele versiuni alimentate cu pile de hidrogen ale germanilor. Scenariul devine plauzibil dacă stăm să ne gândim că, în trecut, Wolfgang Durheimer, fostul inginer şef Audi, declara că departamentul de cercetare lucrează la un Audi A7 alimentat cu pile de hidrogen.
2. Nu inteleg goana asta dupa a fi Nr 1! Nu e mai important oare profitul si rentabilitatea unei activitati in detrimentul statisticilor de unitati produse sau comercializate!? (iar aici Audi sta foarte bine...) Ca sa nu mai vb ca nu se poate continua asa la nesfarsit... resursele planetei sunt limitate totusi...
3. Succesul Audi (din care deriva succesul Lamborgini si probail Ducati) ma face sa ma intreb daca oare nu ar fi mai bine ca Alfa Romeo sa ajunga la ei! Probabil Alfa ar ajunge rapid la juma de milion de exemplare comercializate iar gama ar cuprinde pe langa modelele de nisa specifice doar italienilor, modele ”largi” derivate din Audi (la fel de performante, la fel de fiabile-atat cat sunt si Audi-urile... mult sau putin, la fel de luxoase, cu o imagine de marca la superlativ, cu o incredere a clientilor in crestere etc. si la un pret probabil putin mai mic ca modelele nemtesi...
Sarbatori Fericite.