Salonul Auto de la Los Angeles găzduiește un nou concept electric de la Audi. Constructorul german a dezvoltat e-tron GT, o sportivă electrică ce folosește aceeași platformă ca și viitorul Porsche Taycan.
De altfel, cei doi producători din cadrul Grupului Volkswagen au avut o colaborare strânsă în acest domeniu, iar cele două modele vor rivaliza cu Tesla Model S.
Audi e-tron GT Concept: date esențiale:
● e-tron GT are o lungime de 4.96 metri, o lățime de 1.96 metri și o înălțime de 1.38 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.9 metri;
● Dimensiunile sunt clasice pentru un model de tip Gran Turismo, iar inginerii Audi au insistat și pe utilizarea unor materiale ușoare: plafonul este realizat din carbon, în timp ce numeroase alte componente au fost realizate din aluminiu și oțel;
● Grila are o structură asemănătoare cu cele ale modelelor din gama RS, fiind astfel diferită de cea întâlnită pe SUV-ul e-tron, în timp ce prizele de aer sunt de dimensiuni mari pentru a răci bateria și frânele;
● Capota este inspirată din alte două concepte Audi, și anume Aicon și PB18 e-tron, pentru a permite un flux de aer mai eficient;
● Pe întreaga lățime a conceptului există o bandă luminoasă asemănătoare cu cea de pe SUV-ul e-tron, cu scopul de a identifica chiar și pe timp de noapte că este un vehicul electric;
● Datorită ampatamentului de 2.9 metri, spațiul interior este generos, iar consola centrală și panoul cu instrumente sunt poziționate în așa fel încât par să plutească în aer, în timp ce scaunele sunt inspirate din cele folosite în sporturile cu motor pentru a asigura sprijin optim inclusiv la abordarea cu viteză a virajelor;
● Șoferul are posibilități multiple de personalizare a informațiilor prezentate pe ecrane, de la hărți pentru navigație la date despre autonomia disponibilă;
● Pentru tapițerie, Audi mizează pe piele sintetică atât pentru scaune, cât și pentru alte suprafețe, dar și pe fibre reciclate;
● Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar sub capotă există spațiu pentru încă 100 de litri;
Două motoare electrice, 590 de cai putere
● Audi e-tron GT utilizează două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi astfel tracțiune integrală. În total, cele două motoare generează 434 kW, echivalentul a 590 de cai putere;
● În viitor, vehiculul va accelera de la 0 la 100 km/h în circa 3.5 secunde și va ajunge la 200 km/h în puțin peste 12 secunde;
● Viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h pentru a favoriza o autonomie cât mai bună;
● Bateria Li-Ion are o capacitate de 90 kWh și este montată sub podeaua conceptului, iar autonomia oficială este de peste 400 de kilometri;
● Conceptul este echipat și cu un sistem de recuperare a energiei care mărește autonomia cu până la 30%;
● Bateria se încarcă până la 80% în numai 20 de minute datorită utilizării unui sistem de 800 de volți, însă există și încărcare wireless cu 11 kW, suficient pentru o încărcare completă pe parcursul nopții.
Audi e-tron GT va primi o versiune de serie la sfârșitul anului 2020, iar primele livrări sunt programate pentru prima parte a anului 2021.
e-tron GT va fi al treilea model electric al celor de la Audi, după e-tron și e-tron Sportback, ultimul programat pentru lansare în 2019.Via Audi
arata absolut genial
audi nu poate face concurenti pentru kona. Tine de pedigree. Pentru masini pentru palmasi ai fratii mai mici de concern. Si apoi, electricele devin un status, s-a depasit momentul freak ori cel al eco-soferului. Acum o electrica este chiar mai mult decat o termica prin performate pure iar doritori de acceleratii fulminante cu buzunare pline se gasesc (vezi cazul Tesla care a demostrat asta)
deci, cand vrei sa intri in piata agresiv il ataci pe cel mai puternic. Acela este referinta. Nimic nou sub soare dealtfel. Tine de abecedaru' economistului.
chestiunea e ca incep sa roiasca baietii in jurul piedestalului ocupat vremelnic de Tesla. Si nu il vad prea bine pe S. Resursele individuale ale producatorilor dar si evntualele intelegeri la masa verde sunt peste capacitatea americanilor de contracarare, indiferent ce performante bursiere bifeaza sau ce numar de folowersi fanatizati strang la cate o lansare de concept
Desi va aparea peste doi ani nu are nici autonomie nici performante dinamice mai bune decat Model S P100D ,masina care este pe piata de vreme buna.
nu e nimic "amuzant" si ironiile de tipul asta cand vezi cum se ridica concurenta te pot costa extrem de scump. Norocul lumii asteia e ca cine vrea sa faca bani se aseaza in fata unor hartoage si grafice si incearca sa rezolve. Siguranta de altadata, afisata de Musk prin glumite debile sau interviuri pline de zeflemea la adresa industriei a acestui mesia a electricelor par sa fi luat locul aparitiilor ciudate cu iarba'n nara sau unor miscari de culise prin bursa ce demostreaza mai degraba ingrijorare decat controlul butoanelor.
dar vom vedea...concurenta e intotdeauna binevenita
În plus unul f. reușit ca proporții și tratare a intersecțiilor de volume - chiar dacă n-o fi revoluționar, avînd tot 4 roți ș-un volan.
Mult peste Tesla S ca design int./ext. așadar. Deși ca spațiu interior pare cam înghesuit în spate pentru 5 m lungime.
...Dar o mai exista Model S în 2020 ?! Nu prezic neapărat vreun faliment Tesla, ci mai degrabă înclocuirea actualei declinări, deja *bătrînă* și pt un BEV. Ca uzură morală zic, fiindcă la alte capitole stă încă f. bine (autonomie, accelerații, management termic baterii, rețea încărcătoare extinsă.)
P.S. N-am timp acu, dar voi reveni la disecarea vagii-tristei presimțiri că-n 2-3 decenii doar stilul ăsta de uber-electrice vor fi destinate uzului individual (al unor f. puțini elito-proprietari remanenți :-)), restul mobilității boborului fiind treptat *colectivizată*.
Și electro-autonomizată, evident.
Ma distrez copios si efectiv nu ma mai satur tot urmarind testul cu Model X dand rusine la modul barbar unor nume precum lambo' sau amg.
Indiferent ce se va intampla pe viitor cu Tesla, TOT RESPECTUL pentru ceea ce a facut Musk. Si pentru a evita eventualele neajunsuri financiare, ar trebui sa i se plateasca abonament precum tvr-ului pana mai ieri. Asa cum unii iau Certificate Verzi pentru ca produc energie solar sau eolian, asa ar trebui si producatorii de EV sa fie premiati. Pana atunci, inca mai consumam benzina si motorina, sa creasca conturile arabilor, nu de alta, dar pentru atentatele de prin toata lumea au nevoie de bani multi. Bleah din nou!
designul e f agresiv si tipic audi, dar 400km autonomie in 2021 s-ar putea sa nu fie motiv de lauda, asa cum au mentionat si cei de mai sus
Pentru ca "avioanele" astea produc profitul din care se finanteaza masinile pe care le vrei tu.